Kleine Beursfeiten

Zou Barco niet groeien na corona? Ze zitten in de medische en evenementen sector, maar medisch hebben ze niets gerelateerd aan corona en de evenementen sector ligt nu op z'n gat.
Als ik me niet vergis halen ze traditioneel een groot deel van hun omzet uit kantoor gerelateerde zaken, en ook bioscooptechnologie. Zelfs na corona zie ik toekomst voor deze markten niet bepaald positief in...

nu, als ik het gedrag v IB zie, schoothondje van de Hedgies, ga ik mijn keuze van brokers toch ne keer herbekijken.
En welke broker ga je dan mee in zee gaan? Ik begrijp IB volkomen dat ze hier op voorzichtig willen spelen, vorig jaar zijn ze nog miljoenen kwijtgespeeld toen de olieprijs negatief was en veel traders hun margin requirements nauwelijks nog konden respecteren.
En dat was dan nog op één van de grootste commodities ter wereld, hier gaat om een handvol volatiele aandelen. Weinig ROI voor het risk dat ze hier als broker moeten nemen.

Btw, ik zie die 320 calls met expiry volgende week aan 120+ verhandeld worden. Lijkt me niet dat er veel zal gecalled worden... printing money als volatility verkoper
Let wel op in welke mate dit representatief gaat zijn voor de bid-ask spreads waartegen je transactie afgesloten zal worden. Ik heb al vaak van die bid-ask spreads gezien op opties op yahoo finance en als ik er dan naar wil handelen op een option trading platform, dan wilt niemand handelen tegen diezelfde bid-asks.

Wat dumpen van obligaties betreft: banken, kan, maar fondsen geven geen obligaties uit. Die kopen er, of die verkopen er. Dit fonds koopt er uiteraard. Dit product is gewoon een tracker op een bond index, daar zit geen manipulatie in. Volgens mij is de obligatiemarkt ook vrij correct geprijsd hoor. Er zijn heel wat mensen die lullen over rentevoeten en de geldpersen, maar anderzijds wel geen rentederivaten durven afsluiten. Zo kan iedereen het.
Ja, dat zal de reden zijn, zolang Jan met de pet niet volop posities inneemt op interest rate swaps is hij niet geloofwaardig .. Al dat "gelul over rentevoeten en geldpersen" raakt net zo goed de kern van het probleem, geld devalueert en asset prices blijven stijgen (hoewel ik je volg dat het complexer is dan een geldpers die gewoon staat te draaien).

Denk dat je moeilijk van dumpen kunt spreken zonder aan te tonen dat er een (omgekeerde) bubbel bestaat. Heb je al eens gezien hoe succesvol de BE bonds zijn tegenwoordig?
Succesvol in welke zin?

Protesteren? Lol jij weet duidelijk niet hoe belastingen in elkaar zitten dus.
Als het blijkt dat jij die belasting verschuldigd was en dat niet betaald hebt, dan zullen ze automatisch u als frauder zien en een boete heffen. Niet 10% (dat is voor vergetelheden). Dit is geen vergetelheid want ge waart te lui om het uit te zoeken of ge belasting moet of niet. Dus nu ist 50% boete want ge wordt gezien als fraudeur dan. Rechter zal daarmee instemmen.

Dus dan zult ge 33%+50% op die 33% en gemeentetaks moeten dokken.
Wat ne zever ditt 😂 😂

Als ik me niet vergis halen ze traditioneel een groot deel van hun omzet uit kantoor gerelateerde zaken, en ook bioscooptechnologie. Zelfs na corona zie ik toekomst voor deze markten niet bepaald positief in...
Barco doet wel meer dan dat, zoals o.a. live-events en andere zaken.Voor enterprise zie ik nog wel toekomst ik clickshare en andere zaken, zeker qua digitalisatie.

De entertainmentsector zal binnenkort wel weer draaien. Bovendien is Barco ook de absolute marktleider, gaat uiteindelijk ook profiteren van de bedrijven die uiteindelijk wel de boeken moeten neerleggen.

Ik heb ze sinds juni in de portefeuille en houd ze nog wel even.

Ik denk dat ge nu moet redeneren in de zin van S$P500 die 10000 bereikt in 2024-2025.
Als ge denkt dat een aandeel beter kan doen, dan koopt ge dat aandeel, anders niet en zijt ge beter af met S&P500 tracker.
Of EM index, want meeste verwachtingen zijn dat die nog harder zal groeien dan SPX. Ben ik wel altijd sceptisch over.

En welke broker ga je dan mee in zee gaan?
ik ben klant bij drie brokers, risico spreiding weetjewel. dus het betekent enkel de verschuiving van wat posities zodat IB de kleinste account wordt.

voor mij moet de broker ook wel eens werken, ik wil soms uitnodigingen voor AV's, ik laat Zwitserse aandelen in het Schweitzer Aktienregister op naam schrijven, enz.

naar een AV gaan via IB is een ware belevenis, telkens heel spannend of het gaat lukken via de officiële weg.

en als bonus blokkeren ze voor jou wekenlang alle handel in dat aandeel, ook bijkoop orders.

Ik denk dat ge nu moet redeneren in de zin van S$P500 die 10000 bereikt in 2024-2025.
Als ge denkt dat een aandeel beter kan doen, dan koopt ge dat aandeel, anders niet en zijt ge beter af met S&P500 tracker.
Of EM index, want meeste verwachtingen zijn dat die nog harder zal groeien dan SPX. Ben ik wel altijd sceptisch over.

De S&P die binnen 3-4 jaar de 10.000 haalt is toch ook maar pure speculatie? De amerikaanse beurs zou toch ook wel eens een correctie kunnen verwachten. Het lijkt me wat te simplistisch, dit verhaal.

of gewoon beide nemen als goede huisvaderbelegging, dan moet je niet kiezen tss EM & S&P =)

ik ben klant bij drie brokers, risico spreiding weetjewel. dus het betekent enkel de verschuiving van wat posities zodat IB de kleinste account wordt.
Zijnde? Ik ben gewoon curieus naar welke broker jij dan zou hebben die het zoveel beter doet dan IB.

voor mij moet de broker ook wel eens werken, ik wil soms uitnodigingen voor AV's, ik laat Zwitserse aandelen in het Schweitzer Aktienregister op naam schrijven, enz.
Jandorie zeg, wat een high-end requirements ... IB is een online broker, met online broking diensten en scherpe bid/ask spreads en een productgamma waar 95% van de brokers niet aan geraken. Je kan ook bij een kleinere Zwitserse broker gaan, maar het zou me verbazen als hun bid/ask spreads op de gemiddelde commodity in de buurt kwamen van de spreads die IB aanbiedt.

Ik volg de Gamestop gekte vanop de zijlijn maar heb een aantal vragen, iemand die wat toelichting hierbij kan geven?

1. Melvin Capital en Citron hebben naar eigen zeggen alle shorts gecovered. Maar niemand weet dat eigenlijk zeker gezien de data van verschillende bronnen (Ortex, S3 Shortsight,..) blijkbaar niet betrouwbaar zijn. Kan er dan überhaupt wel nog een short squeeze gebeuren?

2. Welke figures zijn het belangrijkste om goed te begrijpen wat er speelt? Short intrest? Short ratio? (short) Float ? Outstanding shares?

3. Vrijdag zijn er miljoenen calls ITM gegaan maar dat had niet zo'n effect op de stock price. Wat kan de reden hiervoor zijn? Hebben de kopers van die calls gewoon niet genoeg buying power om die opties effectief uit te voeren?

4. Ik begrijp dat zolang die shorts niet covered zijn, de shorters interesten moeten betalen. Kunnen ze dat nog een aantal maand trekken of zijn die rates zo hoog dat ze toch eerstdaags gaan moeten beginnen coveren?

5. Stel dat er effectief een short squeeze komt en de prijs sky rocket omhoog gaat. Ik hoor hier en daar dat het evensnel terug zal zakken en er heel wat late investeerders vooral met veel te duur aangekocht rommel gaan zitten. Anderzijds lees je dat het dagen tot weken kan duren ?

Laatst bewerkt:
Het is wat de fundamentals indiceren.
Verklaar je nader?
Je gaat dus uit van een sterke winstgroei in combinatie met verdere multiple expansion, ondanks de reeds hoge waarderingen?
Niet dat het onmogelijk is (what is?) in een blue sky scenario , maar op zn minst toch erg optimistisch.

Ik volg de Gamestop gekte vanop de zijlijn maar heb een aantal vragen, iemand die wat toelichting hierbij kan geven?

1. Melvin Capital en Citron hebben naar eigen zeggen alle shorts gecovered. Maar niemand weet dat eigenlijk zeker gezien de data van verschillende bronnen (Ortex, S3 Shortsight,..) blijkbaar niet betrouwbaar zijn. Kan er dan überhaupt wel nog een short squeeze gebeuren?

2. Welke figures zijn het belangrijkste om goed te begrijpen wat er speelt? Short intrest? Short ratio? (short) Float ? Outstanding shares?

3. Vrijdag zijn er miljoenen calls ITM gegaan maar dat had niet zo'n effect op de stock price. Wat kan de reden hiervoor zijn? Hebben de kopers van die calls gewoon niet genoeg buying power om die opties effectief uit te voeren?

4. Ik begrijp dat zolang die shorts niet covered zijn, de shorters interesten moeten betalen. Kunnen ze dat nog een aantal maand trekken of zijn die rates zo hoog dat ze toch eerstdaags gaan moeten beginnen coveren?

5. Stel dat er effectief een short squeeze komt en de prijs sky rocket omhoog gaat. Ik hoor hier en daar dat het evensnel terug zal zakken en er heel wat late investeerders vooral met veel te duur aangekocht rommel gaan zitten. Anderzijds lees je dat het dagen tot weken kan duren ?
1. Terminologie is van belang: Citron heeft idd gezegd dat ze hun shorts gecovered hebben, maar Melvin zegt dat ze hun positie gesloten hebben. Dat wilt waarschijnlijk zeggen dat een andere partij (Citadel, Point72, ... ???) hun positie heeft overgenomen. Dat verklaart volgens mij waarom de SI nog zo hoog is.

Het is ook bizar dat er dit weekend gesponsorde advertenties op het internet verschijnen dat Melvin zijn positie heeft afgesloten. Waarom zou iemand daarvoor betalen? Als het waar is, dan heb je niks incentive om het hierover te hebben. Je positie is immers gesloten, je hebt niks meer met het aandeel te maken. Als het niet waar is, kan het echter wel interessant zijn om zulk nieuws te propageren, want het kan aandeelhouders laten denken dat de squeeze squoze is en aanzetten te verkopen.

2. Allemaal...

3. De reden is dat de schrijvers van die calls in de loop van de week zagen aankomen dat die calls grote kans hadden ITM te eindigen. Ze hebben wellicht in de loop van de week aandelen aangekocht om hun positie delta neutraal te maken. Ze moesten daarvoor niet per se wachten tot vrijdagnamiddag.

4. Die rates zijn best hoog. Volgens mij in de grootteorde van tientallen miljoenen dollars per dag. Veel, maar liever de squeeze wat langer rekken en meer intrest betalen, dan de aandelenprijs de pan uit te laten swingen en je fonds te moeten liquideren.

5. Hoe hoog en hoe breed de top gaat zijn gaat niemand kunnen voorspellen. Er zullen zonder twijfel een aantal retailinvesteerders serieuze verliezen lijden, maar over het geheel beschouwd gaat er uiteindelijk een enorme transfer of wealth van rijke miljardairs naar gewone kleine beleggers gevloeid zijn.

3. De reden is dat de schrijvers van die calls in de loop van de week zagen aankomen dat die calls grote kans hadden ITM te eindigen. Ze hebben wellicht in de loop van de week aandelen aangekocht om hun positie delta neutraal te maken. Ze moesten daarvoor niet per se wachten tot vrijdagnamiddag.
Lijkt mij een erg kostelijke en omslachtige manier om je delta te neutraliseren van een short call positie. Gewoon de calls terugkopen lijkt mij veel eenvoudiger en dan moet je geen underlying stock kopen met deze enorme bid/ask-spreads en lage liquiditeit.

Jongens, wat een infantiel niveau. Lees dan liever dit of dit. Je moet het niet eens zijn met de conclusies die ze trekken, maar hier is er tenminste wel een minimum controle van een editor op de links en het geposte materiaal om te zien of het wel allemaal correct is, met pro's en cons. Die link van jou lijkt me iets dan een twaalfjarige in elkaar heeft gestoken om buy's te lokken.

Verklaar je nader?
Je gaat dus uit van een sterke winstgroei in combinatie met verdere multiple expansion, ondanks de reeds hoge waarderingen?
Niet dat het onmogelijk is (what is?) in een blue sky scenario , maar op zn minst toch erg optimistisch.
Idd.
Als ge de beats ziet die aan het binnenkomen zijn dan lijkt SPY op richting voor $210-220 earnings dit jaar.
Neem daarbij dat met alle stimulus en recovery er redelijk wat economische groei verwacht wordt (zeker voor de grote bedrijven in de S&P500), buybacks zullen uitbreiden, dat lage rentes een tijd zullen aanhouden. Die earnings zullen stijgen en daarnaast wordt verwacht dat omwille van de lage rentes veel mensen richting beurzen zal trekken voor rendement, wat een pad opent voor multiple expansion tot boven 30 p/e. Zo wordt een SPY van 10000 een mogelijkheid.

Had graag meegegaan op de eventuele hype rond zilver, echter bied Degiro zo goed als niets aan om hier in mee te gaan..
SLV - ISHARES SILVER TRUST - niet beschikbaar
Wisdomtree Physical Silver - niet beschikbaar

Iemand die alternatieven weet die 'wel' beschikbaar zijn op Degiro?

Terug
Bovenaan