Kleine Beursfeiten

Nope, weer dezelfde melding. Vroeger had ik daar precies minder last van. Ik overweeg om toch eens Premium te kopen, kost nu ook geen stukken van mensen en het lijkt mij wel waardevol.

Alleen nog de tijd vinden. @Racing_Genk (denk ik) maakte hier onlangs een mooie opmerking dat het in bepaalde situaties interessanter kan zijn om een chille job te kiezen en de extra tijd nuttiger/efficiënter te besteden.
De laatste tijd regelmatig aan gedacht als ik weer eens ‘s avonds laat financiële modellen aan ‘t maken was voor het werk, wat mij geen cent extra opbrengt 😛

Nope, weer dezelfde melding. Vroeger had ik daar precies minder last van. Ik overweeg om toch eens Premium te kopen, kost nu ook geen stukken van mensen en het lijkt mij wel waardevol.
Al eens verschillende browsers geprobeerd?
Ik kan dat artikel wel gewoon lezen. Zo kan ik de betalende artikels van "De tijd" ook niet lezen via Chrome maar wel via Firefox.

De laatste tijd regelmatig aan gedacht als ik weer eens ‘s avonds laat financiële modellen aan ‘t maken was voor het werk, wat mij geen cent extra opbrengt 😛
Ik ken er alles van hoor, bijna heel 2021 tot s'avonds en in de weekends bezig geweest met due diligences, CFF modellen, de SOFR aanpassingen die komen, ... Allemaal precies een vorm van vrijwilligerswerk voor firma's die daar eigenlijk geen behoefte aan hebben :shutup:

Ik denk er soms ook aan en denk dat ik het ga doen ook (voornamelijk omwille van gezondheidsproblemen). Mss iets 60% om wat meer tijd te hebben voor meer analyse. Al wil ik ook niet overdrijven met tijd erin te steken. Moet vooral iets leuk blijven en mag geen tweede job worden.

Ivm discussie hierboven Plutus, Nesjamag, Straddle, etc.
over minder tijd/focus op job (vanaf een bepaalde portefeuillegrootte), en meer op maximalisatie van aandelenreturns.

De vraag is dan wel; In hoeverre leidt die extra tijd en research effectief tot fors betere resultaten, welke eventuele inkomstenverliezen uit arbeid meer dan ruimschoots compenseren?
En resultaten van 2020-2021 zijn hier niet meteen de graadmeter voor. Want lukt dat ook in minder euforische marktomstandigheden?

Doe je beursonderzoek en beleggingen gewoon tijdens je werk of meetings.

Zeker sinds covid gebruikte ik de meetings waarin je de webcam moest opzetten als beurstijd.
Ze denken dat je fantastisch aan het opletten bent en en passant verdien je lekker wat geld.

Dat is winstmaximalisatie! 🤓

Ivm discussie hierboven Plutus, Nesjamag, Straddle, etc.
over minder tijd/focus op job (vanaf een bepaalde portefeuillegrootte), en meer op maximalisatie van aandelenreturns.

De vraag is dan wel; In hoeverre leidt die extra tijd en research effectief tot fors betere resultaten, welke eventuele inkomstenverliezen uit arbeid meer dan ruimschoots compenseren?
En resultaten van 2020-2021 zijn hier niet meteen de graadmeter voor. Want lukt dat ook in minder euforische marktomstandigheden?
Er bestaan daar dingen rond.

Vanaf uw portfolio ietwat groot wordt, of als ge een laag salaris hebt, dan wordt het snel de moeite om iets meer tijd vrij te maken voor beleggen.

Holy crap de markt staat in de fik.
Ik heb letterlijk geen enkel aandeel op dit moment dat in het rood staat, en gezien mijn portfolio is dat een serieuze verwezenlijking.

$NVDA blijft echt gewoon gaan, niet normaal.
Hier alles in het groen behalve Prosus. Misschien maar beter eens verkopen en er iets anders mee kopen.

Er bestaan daar dingen rond.

Vanaf uw portfolio ietwat groot wordt, of als ge een laag salaris hebt, dan wordt het snel de moeite om iets meer tijd vrij te maken voor beleggen.
Zal het artikel straks eens lezen, bedankt om te delen.

In mijn persoonlijke situatie denk ik niet dat een grotere tijdsinvestering effectief een groot verschil zou maken.
Ik ben er al (meer dan) voldoende mee bezig in mijn vrije tijd, en kan desgewenst ook in het midden van de dag een trade plaatsen, dus kosten/baten analyse van een chillere (of geen) job en nog meer tijd in de beurs zal niet goed uitpakken.
Maar ieders situatie is uiteraard anders (hoewel de meesten hun eigen kunnen overschatten inzake rendement vs index op lange termijn)

Holy crap de markt staat in de fik.
Ik heb letterlijk geen enkel aandeel op dit moment dat in het rood staat, en gezien mijn portfolio is dat een serieuze verwezenlijking.
Inderdaad, de retail/ tech growth frenzy draait weer op volle toeren.
Voor hoelang nog is de enige vraag.
De Cloudflares en Data Dogs van de wereld zijn zwaar aan het overheaten, kan niet blijven duren.

Peloton (PTON) is het zoveelste voorbeeld van wat er gebeurt met een (retail) market darling wanneer de groei opeens tegenvalt. Pre-market -66% sinds de 52wk high.
Dat soort situaties zullen we ongetwijfeld meer gaan zien in 2022.

Inderdaad, de retail/ tech growth frenzy draait weer op volle toeren.
Voor hoelang nog is de enige vraag.
De Cloudflares en Data Dogs van de wereld zijn zwaar aan het overheaten, kan niet blijven duren.

Peloton (PTON) is het zoveelste voorbeeld van wat er gebeurt met een (retail) market darling wanneer de groei opeens tegenvalt. Pre-market -66% sinds de 52wk high.
Dat soort situaties zullen we ongetwijfeld meer gaan zien in 2022.
Datadog groeit nu 75% met een runrate boven de 1 miljard $. Ik ken niet veel andere bedrijven die zo een cijfers voorleggen. Bovendien hebben ze net weer een hoop nieuwe producten gelanceerd en ziet het ernaar uit dat hun groei verder gaat versnellen. Ik ken weinig tot geen bedrijven die zo een goede product strategie en innovatie voorleggen, gecombineerd met een enorm efficient verkoop model.

Ik spreek me niet uit over de waardering, maar ik begrijp volledig waarom de markt dit bedrijf heel hoog waardeert.

(Long DDOG 17%)

Datadog groeit nu 75% met een runrate boven de 1 miljard $. Ik ken niet veel andere bedrijven die zo een cijfers voorleggen. Bovendien hebben ze net weer een hoop nieuwe producten gelanceerd en ziet het ernaar uit dat hun groei verder gaat versnellen. Ik ken weinig tot geen bedrijven die zo een goede product strategie en innovatie voorleggen, gecombineerd met een enorm efficient verkoop model.

Ik spreek me niet uit over de waardering, maar ik begrijp volledig waarom de markt dit bedrijf heel hoog waardeert.

(Long DDOG 17%)
Als ge ziet hoe belangrijk die hun diensten worden (ook door gdpr data delen etc). Gaat blijven gaan imo.

Bizar: OXY: olie stijgt, beurs stijgt, opec geen extra productie en resultaten beter dan analistenverwachting. Desondanks daling aandeel:crazy:

Teveel schulden denk ik. Ze gaan nog teveel moeten assets moeten verkopen.

Beetje een Tullow-oil verhaal.
En verkocht aan een nog goede prijs, amper verlies gemaakt (-0.7%). Als ze er niet in slagen in deze markt deftig te presteren : buiten.
Fundamentals en andere onzin (Janus) is niet relevant....
Alsnog een stevige plus wat betreft mijn stevig overgewaardeerde SNOW aandelen (+8%) en zelfs saaie GBL (7%) doet het goed!
Nog altijd geld aan het verdienen :)

Teveel schulden denk ik. Ze gaan nog teveel moeten assets moeten verkopen.

Beetje een Tullow-oil verhaal.
Ze moeten just niets meer verkopen, asset sales zijn afgelopen nu.
En hun schuldafbouw loopt voor op wat vooropgesteld werd 2 jaar geleden. (en elke euro schuldafbouw is extra % enterprise value dat naar de aandeelhouders gaat)
En operationeel compleet boven verwachtingen het afgelopen jaar.

Ook macro-economisch is het goldilocks scenario bezig (laatste deftige Covidgolf al bijna voorbij in Amerika en over de helft in Europa, en geen grote restricties;
Pfizer die nu een 89% effectieve Covidpil heeft die hospitalisatie voorkomt.
Biden infrastructuurplan en sociale zekerheidsplan lijkt er door te komen op korte termijn;
werkloosheid blijft al maanden sterk dalen;
services trekken aan waardoor minder druk op manifacturing zal komen + meer vluchten wat meer transportcapaciteit opent , dus supply chain druk gedaan binnen max. 2-3 kwartalen, wat ook inflatie zou moeten helpen).

Maar op 1 of andere manier denkt de markt:
"Goh, 2 miljard FCF dit kwartaal en vorig kwartaal aan gemiddelde olieprijs van 65-70 zeg je?"
"En nu staat olie aan 80. Dus op jaarbasis 10 miljard FCF, 60 miljard revenue. Met een equity market cap van 30 miljard? Dus 33% FCF rendement op 1 jaar?"
"Naah, geef mij maar wat verlieslatende bedrijven aan een prijs van 100x revenue".

Mij niet gelaten.
Wat zeker is, is dat de huidige waarde van een bedrijf nog steeds de som van alle toekomstige cashflows is, wat ze op Reddit ook mogen uitkramen 🥳

En verkocht aan een nog goede prijs, amper verlies gemaakt (-0.7%).
2 dagen, dat lijkt me veel te lang buy&hold.
Je moet korter op de bal spelen.
Als ze er niet in slagen in deze markt deftig te presteren : buiten.
Vreemd. Resultaten waren net zeer goed, ze presteerden fantastisch ;-)
Fundamentals en andere onzin is niet relevant....
Inderdaad, ze zijn gedurende sommige periodes niet relevant. Tot ze plots relevant zijn.

@janus : De markt heeft altijd gelijk net zoals de kiezer in het stembushokje...
Misschien dat ik ze terugkoop als ze lager staan....

Terug
Bovenaan