Teveel schulden denk ik. Ze gaan nog teveel moeten assets moeten verkopen.
Beetje een Tullow-oil verhaal.
Ze moeten just niets meer verkopen, asset sales zijn afgelopen nu.
En hun schuldafbouw loopt voor op wat vooropgesteld werd 2 jaar geleden. (en elke euro schuldafbouw is extra % enterprise value dat naar de aandeelhouders gaat)
En operationeel compleet boven verwachtingen het afgelopen jaar.
Ook macro-economisch is het goldilocks scenario bezig (laatste deftige Covidgolf al bijna voorbij in Amerika en over de helft in Europa, en geen grote restricties;
Pfizer die nu een 89% effectieve Covidpil heeft die hospitalisatie voorkomt.
Biden infrastructuurplan en sociale zekerheidsplan lijkt er door te komen op korte termijn;
werkloosheid blijft al maanden sterk dalen;
services trekken aan waardoor minder druk op manifacturing zal komen + meer vluchten wat meer transportcapaciteit opent , dus supply chain druk gedaan binnen max. 2-3 kwartalen, wat ook inflatie zou moeten helpen).
Maar op 1 of andere manier denkt de markt:
"Goh, 2 miljard FCF dit kwartaal en vorig kwartaal aan gemiddelde olieprijs van 65-70 zeg je?"
"En nu staat olie aan 80. Dus op jaarbasis 10 miljard FCF, 60 miljard revenue. Met een equity market cap van 30 miljard? Dus 33% FCF rendement op 1 jaar?"
"Naah, geef mij maar wat verlieslatende bedrijven aan een prijs van 100x revenue".
Mij niet gelaten.
Wat zeker is, is dat de huidige waarde van een bedrijf nog steeds de som van alle toekomstige cashflows is, wat ze op Reddit ook mogen uitkramen