Kleine Beursfeiten

Lijkt me een slecht idee. Uiteindelijk moet je met het budget waar je over beschikt proberen het maximale er uit te laten. Hoe groot het gedeelte eigen inbreng en winst is is totaal irrilevant.

Zo kom je al snel bij een mindset van: het maakt niet uit wat aandeel x doet want het is toch al winst. Uiteindelijk moet je elk aandeel geregeld tegen het licht houden. De bedoeling van de meeste aandelen mag dan wel buy and hold zijn, maar over de jaren heen kan dat gerust veranderen.
Goh, in theorie correct maar ik zie bij mezelf in praktijk dat helpt om er eigen inbreng uit te halen. Het helpt mij kalm(er) te blijven.

Nu moet ik wel zeggen dat eigen inbreng eruithalen iets anders betekent bij mij want ik ga bijna continue in het rood (margin) om bij te kopen.

Mijn inleg eruithalen zorgt er voor dat ik minder of niet in het rood sta waardoor ik ergens anders kan bijkopen🤣
Neem nu NVDA, ik zat er met 60 in en heb recent 20 verkocht om eigen inleg eruit te halen. Hierdoor stond ik niet meer in rood met dollars en heb ik nog wat BABA bijgekocht wat vandaag dan weer een goede zet blijkt te zijn want BABA stijgt mooi.
P.s.: Ik probeer margin te beperken tot 20k EUR.

Laatst bewerkt:
En aangekocht... Dat de ecb maar rap die rente omhoog doet zodat mijn spaargeld niet langer smelt en ik mij niet moet bezighouden met aandelen gemarchandeer...
Je koopt het op de 52 week high hé.

En hoeveel is het bedrijf waard?
En wat zijn de risico's, en hoe word je daarvoor gecompenseerd?

Afgaande op uw posts denk ik dat je beter info gaat vragen op het cryptoforum of op een reddit memestock topic.

Je hebt alleszins nog niets van post 1 van het topic gelezen, en iets zegt mij dat je een index etf saai zal vinden.

Intuïtief zou ik GOKKEN dat Rivian serieus hoger gaat op korte en middellange termijn (tenzij de bubble net dan implodeert).
Totaal los van de intrinsieke waarde.

- recht in de retail EV bubbel
- alternatief Tesla staat op alltime high dus daar kan geld vandaan roteren. 'Het nieuwe Tesla'
- Jeff Bezos zit daar geïnvesteerd en dus veel minder oplichtersrisico dan bij bv. Nikola.
- Keynesian beauty contest (zoals bij DWAC launch). Iedereen denkt namelijk dat iedereen denkt dat het hoger gaat.

Ps. ik trade het niet.
Ben immers minder zeker (60-70%) dan bij DWAC (95%) aangezien het wel een klassiek retail ipo verhaal is, maar er ontbreekt een populistische cultleader.

Laatst bewerkt:
Je koopt het op de 52 week high hé.

En hoeveel is het bedrijf waard?
En wat zijn de risico's, en hoe word je daarvoor gecompenseerd?

Afgaande op uw posts denk ik dat je beter info gaat vragen op het cryptoforum of op een reddit memestock topic.

Je hebt alleszins nog niets van post 1 van het topic gelezen, en iets zegt mij dat je een index etf saai zal vinden.
Is een beredeneerd gokje: bijna alle analisten zijn positief, olie gaat hoger en 4 november hopelijk goede resultaten...

Is een beredeneerd gokje: bijna alle analisten zijn positief, olie gaat hoger en 4 november hopelijk goede resultaten...
Ik zie geen redenering.

Alleen dat analisten positief zijn, maar analisten zijn notoire prutsers die in het verleden bewezen hebben dat ze de helft van de tijd compleet verkeerd zijn.

En 'hopen op goede resultaten' is ook geen redenering...

Ik zie geen redenering.

Alleen dat analisten positief zijn, maar analisten zijn notoire prutsers die in het verleden bewezen hebben dat ze de helft van de tijd compleet verkeerd zijn.

En 'hopen op goede resultaten' is ook geen redenering...
Olie gaat hoger en we zitten in een berenmarkt met veel te veel geld beschikbaar dat op zoek is naar rendement...
De waarde ve bedrijf is amper relevant, kijk maar naar Tesla... en in Belgie GBL : enorme onderwaardering maar amper aandelenrendement via holding...

Olie gaat hoger en we zitten in een berenmarkt met veel te veel geld beschikbaar dat op zoek is naar rendement...
De waarde ve bedrijf is amper relevant, kijk maar naar Tesla... en in Belgie GBL : enorme onderwaardering maar amper aandelenrendement via holding...
Volgens uw redenering zou iedereen die een goed rendement wil GBL moeten kopen....spijtig dat GBL amper rendement biedt en tesla,...,...,...wel.
Er is geen-amper rationaliteit in beleggen anders zou iedereen rijk zijn en niet meer moeten gaan werken (zoals jij en ik).

Er zit imo al wat goed nieuws en verwachtingen in de koersen nu.
Analisten lopen steeds achter,vorig jaar moest je volgens hen van (schalie)-olie blijven want olie was passé en nu de aandelen maal 4/5/6 tem 10 zijn gegaan zijn ze plots koopwaardig?

Capex-discipline, schuldafbouw en hogere dividenden, daar zal men op focussen.
Oxy volg ik zelf niet. Zijn ze nu reeds alles kwijt wat ze wouden verkopen? Laatste was hun deel in Ghana aan Kosmos Energy dacht ik?
Of staat er nog wat in de etalage?

En koop je nu niet eigenlijk alleen oxy omdat dat hier op het forum vermeld werd? Eigen huiswerk maken Brt!

Huiswerk maken? Aandelen interesseren mij niet. Ik heb reeds vastgoed dus het probleem is dat mijn spaargeld door inflatie wegsmelt. Ik wil dit compenseren met speelgeld op de beurs. Lukt het niet dan ga ik er geen boterham minder door eten...

Terug
Bovenaan