Erra555
Active member
100K in een penny stock, in mining dan nogThose balls...
De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom investeert iemand tientallen €'s in een penny stock? Op zijn minst zou diegene die die vraag stelt die stock eens dieper moeten bekijken.
Dus Niocorp (NIOBF). Zij willen een ondergrondse mijn gaan bouwen in Nebraska, Elk Creek. Niocorp is dit jaar eigenaar geworden van de gronden waar de mijn gebouwd zal worden (het is een ondergrondse mijn en alle vergunningen zijn reeds in orde). Volgende grondstoffen zijn in grote getale aanwezig: niobium, scandium en titanium. Elk Creek is een carbonatite en er zitten ook andere rare earth minerals onder de grond en momenteel is Niocorp aan het onderzoeken of deze mede winstgevend gedolven kunnen worden.
Pluspunten:
De CEO heeft de meeste aandelen en heeft zeer veel ervaring mbt mining business. Zoek maar eens op: Molycorp. CEO: Mark Smith.
Next gen batterijen hebben niobium nodig.
USA wil onafhankelijk worden mbt rare earth minerals.
De proefboringen mbt de grootte van de carbonatite wijzen uit dat men op dit moment zelfs niet weet hoe groot de carbonatite is (minstens 30 jaar ontginning).
Het enige waar ze op dit moment met sukkelen is de financiering. Maar van zodra deze in orde is... moon.
Dus ja, dit is wel een speculatieve gok waard (op langere termijn).

Those balls...

) van de hand te kunnen doen.