AgeofAI
Well-known member
Natuurlijk is dit creepy. Maar dat is nu eenmaal waar we naartoe gaan. En ja, de vergelijking met Black Mirror is dan snel gemaakt (toch voor een stuk).Ik heb de demofilmpjes van het Metaverse gezien en ik vind het echt extreem creepy. Mark zelf ziet en gedraagt zich ook nog steeds als een sociopathische robot, niet normaal hoe diep die in de uncanny valley zit. En dan die avatars in de Metaverse. Precies Black Mirror in het echt. Ik ben geen fan.
Een doorgedreven controlemaatschappij. Convergentie van fysieke en virtuele wereld(en), van mens en machine.
De smartphone was/is simpelweg een eerste iteratie in web 2.0
Maar uiteindelijk loopt de mens binnen x(x) jaar gewoon rond met tal van ingebouwde chips. Daar moet je niet aan twijfelen.
En dat met zowel vele voordelen (efficientie, gezondheidsmonitoring, etc.), als vele nadelen (geen echte privacy, minder handelen uit vrije wil, etc.)
Die evolutie is niet meer te stoppen.
De heel jonge generatie ervaart zaken zoals privacy sowieso al heel anders. Ze hebben nooit anders gekend dan "het internet". Dus metdertijd zal een "Black Mirror" maatschappij door een meerderheid perfect aanvaard -zelfs omarmd- worden, daar ben ik van overtuigd.
Hoewel ik het zelf ook een naar ding vind, is het volgens mij een onstuitbare evolutie. En als het toch moet gebeuren, pik ik er graag een graantje van mee via aandelen in oa. Facebook/Meta.

) van de hand te kunnen doen.