Kleine Beursfeiten

Boven de 100k ofzo werd dat toch niet aangerekend dacht ek? Geen probleem toch voor jou ;)
Ik beheer meerdere IB accounts ;-)
Dit was vooral een roadblock voor veel mensen om naar IB over te stappen.
Hopelijk gaan ze nu het IB platform eens een update geven, dat is nu al 15 jaar onveranderd gebleven.

Toch wat aangekocht in de dip , BABA (nieuwe positie) en VWCE verder aangevuld. We zullen wel zien (BABA beetje een gokje) nog cash op overschot moest het toch verder dalen.

De nieuwe posities in 2021(LVMH, Kering en WDP) doen het niet slecht (+6, +14, +17). Zijn wel niet de rendementen die mijn eenzijdige tech portefeuille had in 2020 :rolleyes:

BABA, TESLA en Materialise heb ik eind 2020 verkocht met walgelijk veel winst om te herinvesteren bovenstaand lijstje.

Ik heb positie in Ageas genomen vanmorgen, had ze eerder dit jaar verkocht toen ze flink hoger stonden, dus nu hopelijk terug een ritje naar boven!

"Prijs elektriciteit en aardgas op hoogste peil in meer dan tien jaar tijd"

Gele hesjes incoming.

Ze gaan de fossiele brandstofbedrijven nog mogen smeken om meer te produceren om de prijzen onder controle te houden.

Ze gaan de fossiele brandstofbedrijven nog mogen smeken om meer te produceren om de prijzen onder controle te houden.

Ja voor oa de mensen zonder tankkaart zijn het dure tijden aan de pomp.

oliebedrijven (en OPEC+) lijken alvast zich te houden aan de zelf opgelegde discipline ivm verhoging productie.
Zelfs de schalieolie-bedrijven.

"Prijs elektriciteit en aardgas op hoogste peil in meer dan tien jaar tijd"

Gele hesjes incoming.

Schitterend nieuws voor de rentabiliteit van de alternatieve elektriciteit/energiebedrijven.

De mijn gaan vlotjes richting nieuwe records. Shell ook ?

Nu gaan nog meer beleggers olie dumpen voor alternatieve energie, straks gaan de olie bedrijven nog moeten smeken om hun aandelen verkocht te krijgen.

Nota bene al 55% winst op de Chinese zonnepanelen, dankzij je tip 🥰

Schitterend nieuws voor de rentabiliteit van de alternatieve elektriciteit/energiebedrijven.

De mijn gaan vlotjes richting nieuwe records. Shell ook ?

Nu gaan nog meer beleggers olie dumpen voor alternatieve energie, straks gaan de olie bedrijven nog moeten smeken om hun aandelen verkocht te krijgen.

Nota bene al 55% winst op de Chinese zonnepanelen, dankzij je tip 🥰
En mijn tante Sonja 60% op Nikola dat een truck van een helling laat rijden om te faken dat hij werkt.

Uw punt?

Dat je dringend wat meer moet luisteren naar tante Sonja.
Tante Sonja werkt in de beschutte werkplaats, kijkt op reddit voor tips, loopt iedere hype achterna, verliest om de 10 jaar al haar geld door dat gokken, en heeft nog 2 tanden.

Dus liever niet.

Dus jij denkt dat fundamentals iets uitmaken bij de esg aandelen momenteel?
Schattig.
De mijn gaan vlotjes richting nieuwe records.
Alle retard aandelen zijn de laatste 2 maand terug ferm omhoog.
Alsnog proficiat wel, ik wens iedereen fortuinen toe.
Shell is brol onder de olieaandelen, akkoord.
Omdat gas en olie duurder worden gaan de winsten van oliebedrijven dalen en de aandelen waardeloos worden?
Ik heb een andere conclusie.

Mijn top 10 performers op ~1 jaar.

XPEL​
542,38%​
RICK​
433,23%​
ENPH​
368,68%​
ALFEN.AS​
213,47%​
ALGN​
185,95%​