Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
toch wel een heel groot aantal posities precies -> hoe goed ken je dan elk aandeel? en hoeveel tijd kost het om alles tegoei op te volgen?Bodem 10.
Op gemiddeld 6 maand.
Nieuwste posities zijn KPG.AX en ALF.AX, ongeveer anderhalve maand geleden gekocht.
KPG.AX 22,61% WSTG 21,80% 3679.TYE 15,05% BWMX 12,50% LMT 12,44% KBAL 6,89% GTT.PA -0,47% PRX.AS -7,68% ALF.AX -11,15% SDGR -17,75%
Ik ken ze allemaal redelijk goed en het grootste deel zeer goed.toch wel een heel groot aantal posities precies -> hoe goed ken je dan elk aandeel? en hoeveel tijd kost het om alles tegoei op te volgen?

Mss is mijn port een uitzondering maar ik merk bvb dat de bottom 10% verantwoordelijk is voor 95% van de verliezen - in mijn geval 3 aandelen op een port van 33.Vergeet ook de bottom 10 performers niet te vragen![]()
Ik denk dat dat toch echt case by case moet bekeken worden:Mss is mijn port een uitzondering maar ik merk bvb dat de bottom 10% verantwoordelijk is voor 95% van de verliezen - in mijn geval 3 aandelen op een port van 33.
Is dat nu een typisch voorbeeld van slecht beheer/té ver laten escaleren of is dit "klassiek"
Tja, Ontex, heeft geen pricing power, heeft véél schulden en geraakt maar niet van zijn Zuid-Amerikaanse tak af ...Ontex heeft toch wel wat buyratings, naar de 16-18 euro toe dacht ik. Je zou het natuurlijk ooit eens gekocht hebben voor een stuk in de 20...
Galapagos ja...net zoals Celyad...biotech blijft toch altijd wispelturig. Staat historisch laag, en geen idee of dat ooit nog x3 gaat doen.
"Benzineprijs op hoogste peil 7 jaar""Prijs elektriciteit en aardgas op hoogste peil in meer dan tien jaar tijd"
![]()
Prijs elektriciteit en aardgas op hoogste peil in meer dan tien jaar tijd
Elektriciteit en aardgas zijn momenteel peperduur. Reden: de enorm gestegen grondstofprijzen en de piek in CO2-uitstootrechten. De consument dreigt voor een duur najaar te staan.www.hln.be
Gele hesjes incoming.
Ze gaan de fossiele brandstofbedrijven nog mogen smeken om meer te produceren om de prijzen onder controle te houden.
"Benzineprijs op hoogste peil 7 jaar"
![]()
Benzineprijs op hoogste peil in bijna zeven jaar
De maximumprijs van benzine aan de pomp gaat dinsdag omhoog. Wie benzine 95 (E10) tankt, betaalt dan maximaal 1,5880 euro per liter. Dat is de hoogste prijs sinds oktober 2014.m.standaard.be
Maar wacht, dat is 3x niets, het echte plezier komt binnenkort:
"EU viseert luchtvaart, diesel, benzine, stookolie en aardgas"
![]()
EU viseert luchtvaart in klimaatplannen
De Europese Commissie speelt met het idee een taks op kerosine in te voeren, als een van de maatregelen om de klimaatdoelen te halen. Vliegen dreigt daardoor duurder te worden.www.tijd.be
Goed dat er al alternatieven zijn voor de modale burger.
Allemaal op vakantie in de Ardennen, met de fiets naar de supermarkt, of het vliegtuig op waterstof nemen.
Ja, mijn bericht hoort hier maar half thuis eigenlijk.Uw eerste link is inderdaad een jammere incentive voor oliemaatschappijen om ermee door te gaan. Uw tweede link daarentegen is louter een extra kost voor de consument die de oliemaatschappijen geen cent extra zal opleveren.
Het is van die tweede soort prijsverhogingen dat we méér nodig hebben. Zeker bij kerosine, een fossiele brandstof die niet of nauwelijks belast werd tot nu toe. Eindelijk.
Oei, niet echt een woordje waarmee je je in deze topic populair gaat makenAls dat niet gekoppeld is aan een vermogensbelasting die integraal terugkeert naar de minst verdienende laag van de bevolking, is dat gewoon een zeer regressieve evolutie.
Maar dat is een totaal andere discussie die hier niet past.

Maar Mariette van de aldi zal geen goedkoop weekje Tenerife meer kunnen doen.
En in de plaats van 200 euro sparen per maand, helaas 0 euro nu want gas/benzine/producten allemaal duurder.
Niet elk aandeel dat je koopt gaat het goed doen, dat lijkt mij part of investing. Ik heb hier ook wel wat posities die ik al jaren heb en die -25% of -45% staan. Ik lig er niet wakker van. Dat wordt dan weer volledig rechtgetrokken door aandelen die x3, x5 of zelfs x8 gegaan zijn.Mss is mijn port een uitzondering maar ik merk bvb dat de bottom 10% verantwoordelijk is voor 95% van de verliezen - in mijn geval 3 aandelen op een port van 33.
Is dat nu een typisch voorbeeld van slecht beheer/té ver laten escaleren of is dit "klassiek"
Ons Mariette kan vanaf 30 euro de nachttrein nemen naar Wenen. Heel de dag flaneren, sachertorte eten en wat cultuur opsnuiven. Veel interessanter dan Tenerife.Maar Mariette van de aldi zal geen goedkoop weekje Tenerife meer kunnen doen.
En in de plaats van 200 euro sparen per maand, helaas 0 euro nu want gas/benzine/producten allemaal duurder
Ok, alle producten voor de eindconsument 10% duurder, terwijl er geen alternatief is. (Hoe ga je ijzererts, meel, zand, containers etc. vervoeren?)Hopelijk is men ook niet te mals voor shipping, dat is een mega vervuilende sector.
Idem LEZ zones.Groen en Ecolo scoren niet voor niets het sterkst bij stedelijke middenklassers. Het groene verhaal is geen sociaal verhaal.