Kleine Beursfeiten

Lotus bakeries is 100 bagger in 19 jaar tijd deze maand.
Heb ik een tijdje gevolgd maar vond het niet koopwaardig - het is wel een speciaal geval in feite, rationeel gezien immens duur. De boot gemist spijtig genoeg.

En dat met koekjes EN winst uit bedrijfsactiviteiten, in your face Tesla :ROFLMAO:

Nvidia gisteren sterke resultaten -> heb wel een mailtje naar Binckbank gestuurd om zeker te zijn dat ik geen 30% RV aan mijn broek heb met de stock split in juni.

Vanmorgen D'Ieteren er een propere +10% bij op sterke resultaten... mijn vingers jeuken om op de verkoop knop te klikken ... echt wel mooie stijging in de laatste maanden.

Degiro biedt die optie (pun not intended) toch wel aan, of zit je in een Custody profiel? Derivaten zijn enkel beschikbaar in Basic.
Ik heb net met hun klantendienst gebeld en die bevestigden toch dat je geen opties kan nemen op Amerikaanse aandelen :(
Mijn vraag blijft dus overeind: bij welke broker kopen jullie zulke opties?

Weet iemand of het uitlenen van effecten nog actief blijft bij de omschakeling naar Saxo? Momenteel leveren Iterum Therapeutics en Kala enkele dollars per dag op.

Weet iemand of het uitlenen van effecten nog actief blijft bij de omschakeling naar Saxo? Momenteel leveren Iterum Therapeutics en Kala enkele dollars per dag op.
Ik zie bij Saxo nergens die functionaliteit, dus ik vermoed van niet.

Op dit moment nog veel last van problemen bij Saxo. Ik heb nog geld van dividenduitkeringen dat spoorloos is of dat geblokkeerd op mijn oude Binck account staat. Verder stoort het mij hard dat zaken zoals rekeninguittreksels niet real-time zijn. Dan gaat er opeens geld van je account of komt er geld bij en moet je een dag wachten om te zien wat er exact gebeurd is.

Nvidia gisteren sterke resultaten -> heb wel een mailtje naar Binckbank gestuurd om zeker te zijn dat ik geen 30% RV aan mijn broek heb met de stock split in juni.

Vanmorgen D'Ieteren er een propere +10% bij op sterke resultaten... mijn vingers jeuken om op de verkoop knop te klikken ... echt wel mooie stijging in de laatste maanden.
Ik zou gewoon houden, ze hebben nog een gigantische hoop cash staan. Als je ziet dat ze dit niet halsoverkop aan het werk proberen te zetten, maar uitkijken naar goeie kansen zou ik er wel vertrouwen in hebben moest ik dit aandeel hebben. Alleen die Moleskine schriftjes was een slechte keuze van hen, maar voor de rest zijn die heel goed bezig om bij het clubje mooie Belgische holdings te horen.

Ik zou gewoon houden, ze hebben nog een gigantische hoop cash staan. Als je ziet dat ze dit niet halsoverkop aan het werk proberen te zetten, maar uitkijken naar goeie kansen zou ik er wel vertrouwen in hebben moest ik dit aandeel hebben. Alleen die Moleskine schriftjes was een slechte keuze van hen, maar voor de rest zijn die heel goed bezig om bij het clubje mooie Belgische holdings te horen.
Moleskine is uiteindelijk maar een heel klein deel, dus dat ignore ik. Ziet er naar uit dat we alleszins de week mooi groen gaan afsluiten :cool:

Ik zie bij Saxo nergens die functionaliteit, dus ik vermoed van niet.

Op dit moment nog veel last van problemen bij Saxo. Ik heb nog geld van dividenduitkeringen dat spoorloos is of dat geblokkeerd op mijn oude Binck account staat. Verder stoort het mij hard dat zaken zoals rekeninguittreksels niet real-time zijn. Dan gaat er opeens geld van je account of komt er geld bij en moet je een dag wachten om te zien wat er exact gebeurd is.
Spijtige is dat ik 500€ zou moeten betalen bij overzetting naar Bolero, anders was ik daar direct weg. Je kan nog niet eens een paar kolommen naast elkaar zien op de webpage, je moet naar rechts scrollen om de rest te zien. Lachwekkend gewoon.

Spijtige is dat ik 500€ zou moeten betalen bij overzetting naar Bolero, anders was ik daar direct weg. Je kan nog niet eens een paar kolommen naast elkaar zien op de webpage, je moet naar rechts scrollen om de rest te zien. Lachwekkend gewoon.
Hetzelfde met die app, werkt allesbehalve vlot om even snel je account te kunnen checken.

Die 25EUR per lijn houdt mij ook tegen. Maar stel dat Saxo begint met bewaarlonen e.d. in te voeren dan is de keuze snel gemaakt.

Ik ben aan het overwegen om alles dat ik heb in aandelen & indexfondsen te steken (en nog wat kleingeld in crypto). In januari 2020 kocht mijn ex mij uit uit het gezamenlijk huis waardoor ik terug redelijk wat cash had, ik heb toen de helft in indexfondsen gestoken en de helft cash op de bank als een soort zekerheid dat ik indien gewenst een (bescheiden) huis kon kopen moest ik dat willen. Maar ik was net uit die relatie dus ik wou niet opnieuw een huis kopen. Ik heb dan tot februari 2021 een cohousing gedaan. Leuke ervaring (en zeer goedkoop) maar dat was uiteindelijk niet iets voor lange termijn te doen en ik huur nu sinds maart dit jaar een appartementje op mezelf. Het kost niet veel, ik kan nog altijd veel sparen en ik zit hier op zich wel goed. Ik heb ondertussen een nieuwe relatie, maar ik vind het wel aangenaam om nog wat apart te wonen. Ondertussen staat dat geld gewoon niks te doen op mijn spaarrekening. Wat denken jullie? Hak ik de knoop door en zet ik gewoon alles in indexfondsen, of laat ik het toch staan? Ik zit hier op zich wel goed in mijn huurappartement, ik ben niet gehaast om te vertrekken.

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het overwegen om alles dat ik heb in aandelen & indexfondsen te steken (en nog wat kleingeld in crypto). In januari 2020 kocht mijn ex mij uit uit het gezamenlijk huis waardoor ik terug redelijk wat cash had, ik heb toen de helft in indexfondsen gestoken en de helft cash op de bank als een soort zekerheid dat ik indien gewenst een (bescheiden) huis kon kopen moest ik dat willen. Maar ik was net uit die relatie dus ik wou niet opnieuw een huis kopen. Ik heb dan tot februari 2021 een cohousing gedaan. Leuke ervaring (en zeer goedkoop- maar dat was uiteindelijk niet iets voor lange termijn te doen en ik huur nu sinds maart dit jaar een appartamentje op mezelf. Het kost niet veel, ik kan nog altijd veel sparen en ik zit hier op zich wel goed. Ik heb een relatie, maar ik vind het wel aangenaam om nog wat apart te wonen. Ondertussen staat dat geld gewoon niks te doen op mijn spaarrekening. Wat denken jullie? Hak ik de knoop door en zet ik gewoon alles in indexfondsen, of laat ik het toch staan? Ik zit hier op zich wel goed in mijn huurappartement, ik ben niet gehaast om te vertrekken.
ik zou zeker nu niet alles in 1 keer overzetten -> de beurzen zijn flink opgelopen en een correctie in de komende maanden zou best kunnen, dus bijvoorbeeld tussen nu en eind van het jaar 5x instappen, telkens aan 20% van wat je hebt?

ik zou zeker nu niet alles in 1 keer overzetten -> de beurzen zijn flink opgelopen en een correctie in de komende maanden zou best kunnen, dus bijvoorbeeld tussen nu en eind van het jaar 5x instappen, telkens aan 20% van wat je hebt?

Ja, moest ik het doen zou ik het sowieso DCA'en gespreid over 4 à 6 maanden.

Ik ben aan het overwegen om alles dat ik heb in aandelen & indexfondsen te steken (en nog wat kleingeld in crypto). In januari 2020 kocht mijn ex mij uit uit het gezamenlijk huis waardoor ik terug redelijk wat cash had, ik heb toen de helft in indexfondsen gestoken en de helft cash op de bank als een soort zekerheid dat ik indien gewenst een (bescheiden) huis kon kopen moest ik dat willen. Maar ik was net uit die relatie dus ik wou niet opnieuw een huis kopen. Ik heb dan tot februari 2021 een cohousing gedaan. Leuke ervaring (en zeer goedkoop) maar dat was uiteindelijk niet iets voor lange termijn te doen en ik huur nu sinds maart dit jaar een appartementje op mezelf. Het kost niet veel, ik kan nog altijd veel sparen en ik zit hier op zich wel goed. Ik heb een relatie, maar ik vind het wel aangenaam om nog wat apart te wonen. Ondertussen staat dat geld gewoon niks te doen op mijn spaarrekening. Wat denken jullie? Hak ik de knoop door en zet ik gewoon alles in indexfondsen, of laat ik het toch staan? Ik zit hier op zich wel goed in mijn huurappartement, ik ben niet gehaast om te vertrekken.
Ik zou het niet op een spaar rekening laten staan.

Was vorige weke thuis en had wat tijd om terug wat interessante bedrijven te zoeken en er zijn nog altijd super dingen te vinden.
Niet alles staat hoog.

Ik zou het niet op een spaar rekening laten staan.

Was vorige weke thuis en had wat tijd om terug wat interessante bedrijven te zoeken en er zijn nog altijd super dingen te vinden.
Niet alles staat hoog.
Dit, eentje los uit het hoofd, momenteel staat Telenet nog wel koopwaardig en is relatief "veilig". Aan de huidige koers hebje al snel een dividend rendement van 5% per jaar.

Dit, eentje los uit het hoofd, momenteel staat Telenet nog wel koopwaardig en is relatief "veilig". Aan de huidige koers hebje al snel een dividend rendement van 5% per jaar.
Mja, telenet zou ik nu niet aan denken.
Denk eerder richting 20-25% jaarlijks rendement, compounded.

Hier recent ingestapt in INTO en KBCA, beiden ga ik opbouwen tot 4% van port, beiden voor middellange of mss zelfs lange termijn. Beiden zijn niet duur momenteel, gezond dividend en hebben potentieel om te stijgen.

Hier recent ingestapt in INTO en KBCA, beiden ga ik opbouwen tot 4% van port, beiden voor middellange of mss zelfs lange termijn. Beiden zijn niet duur momenteel, gezond dividend en hebben potentieel om te stijgen.
KBC zou ik toch mee oppassen, ik zie het nog wel gebeuren dat er redelijk wat faillissementen gaan komen na Corona, en in vergelijking met andere banken is KBC toch één van de duurdere aandelen.

KBC zou ik toch mee oppassen, ik zie het nog wel gebeuren dat er redelijk wat faillissementen gaan komen na Corona, en in vergelijking met andere banken is KBC toch één van de duurdere aandelen.
KBC zou ik idd niet kopen nu, KBCA dan weer wel ;) - ik hoop een UCB/Tubize(ke) te doen en ondertussen wat dividend te krijgen

Terug
Bovenaan