Kleine Beursfeiten

Vandaag eens wat crypto profits omgezet in wat meer veilige zaken:

- ASML (had er al een pak maar bijgetankt)
- LOWE
- QQQQ (iShares NASDAQ 100 UCITS ETF USD)
- S&P500 (iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD - ACC)
Stort jij direct door naar je effectenrekening ? Ik ben ook aan het kijken.

Mijn Binck rekening is gemigreerd naar Saxo bank, maar wat een prul is dat platform zeg. Totaal onoverzichtelijk en als ik overzichten wil zien (dividend, aan-verkopen,...) moet ik die altijd in pdf of xls downloaden...gewoon bekijken in account zoals bij Binck kon is precies te moeilijk. Waarom hebben ze gewoon het Binckplatform niet gehouden... DeGiro kon dat wel bij de migratie naar FlatEx. Misschien eens kijken om een andere broker te pakken, misschien Bolero. Is dat een goed en overzichtelijk platform ?

Saxo bieden wel FX opties aan, wat ik dan weer a-typisch vind van een Binck-like provider. Daarvoor wil ik hun platform wel eens uitproberen. Bij IB is dat zelfs niet mogelijk (of toch niet degelijk mogelijk).

Geen idee hoe Binck er vroeger uitzag maar ik vind dat Bolero platform wel oké. De app is dan weer wel maar matig.

Mijn Binck rekening is gemigreerd naar Saxo bank, maar wat een prul is dat platform zeg. Totaal onoverzichtelijk en als ik overzichten wil zien (dividend, aan-verkopen,...) moet ik die altijd in pdf of xls downloaden...gewoon bekijken in account zoals bij Binck kon is precies te moeilijk. Waarom hebben ze gewoon het Binckplatform niet gehouden... DeGiro kon dat wel bij de migratie naar FlatEx. Misschien eens kijken om een andere broker te pakken, misschien Bolero. Is dat een goed en overzichtelijk platform ?
Inderdaad een hele verslechtering tegenover Binck. Staat bomvol irrelevante informatie en een hele hoop functionaliteit is weg. Neem nu dat activiteitenlogboek. Telkens je inlogt wordt er een registratie gedaan van je IP address e.d. Heel leuk maar wat ben ik daar nu mee. Informatie die mij echt interesseert, zoals details over transacties op mijn rekening, die zijn ver weggestoken in PDF rapporten die pas een dag later aanmaakbaar zijn. Dat nieuw Saxo platform lijkt mij ontworpen door iemand die nog nooit een aandeel gekocht heeft.

Mijn Binck ziet er nog altijd hetzelfde uit.
Ik heb zowel op Keytrade als op Binck Euronav aandelen, nu heb ik op Binck wel dividend gekregen en via Keytrade niet. Iemand een idee wat hier de verklaring voor zou kunnen zijn? Bij beide brokers staan mijn instellingen op dividend als cash.

Ik heb zowel op Keytrade als op Binck Euronav aandelen, nu heb ik op Binck wel dividend gekregen en via Keytrade niet. Iemand een idee wat hier de verklaring voor zou kunnen zijn? Bij beide brokers staan mijn instellingen op dividend als cash.
Paar dagen afwachten en indien dan nog niet in orde een klachtenmail sturen.

(Dit was in de veronderstelling dat de betalingsdatum al bereikt was natuurlijk)

Laatst bewerkt:
Ik heb het aandeel ook op beide brokers, Keytrade heeft nog niet gestort, als gewoonlijk duurt het daar paar dagen wanneer de cash op de rekening komt.

Op Binck is het trouwens ook nog niet gestort, de betaal datum is pas in juni.

Het is inderdaad een groot verschil met Saxo maar ik denk dat het vooral even wennen is.
Het is moderner dus misschien moest Binck met hun oubollige look er vroeg of laat sowieso aan geloven.
Ik gebruik het enkel voor de aan- en verkopen dus ik vind het niet doorslaggevend dat ik een aantal zaken niet terugvind of dat het minder overzichtelijk is.

Bij mijn overgang naar Saxo werden er wel automatisch enkele aandelen van mij verkocht. Waaraan zou dat kunnen liggen? Er staat 'reduce only' bij dat aandeel, dat is iets dat ik niet ken en er niet bijstond bij Binck.

Het is inderdaad een groot verschil met Saxo maar ik denk dat het vooral even wennen is.
Het is moderner dus misschien moest Binck met hun oubollige look er vroeg of laat sowieso aan geloven.
Ik gebruik het enkel voor de aan- en verkopen dus ik vind het niet doorslaggevend dat ik een aantal zaken niet terugvind of dat het minder overzichtelijk is.

Bij mijn overgang naar Saxo werden er wel automatisch enkele aandelen van mij verkocht. Waaraan zou dat kunnen liggen? Er staat 'reduce only' bij dat aandeel, dat is iets dat ik niet ken en er niet bijstond bij Binck.
Welke?

Terug
Bovenaan