Kleine Beursfeiten

Bij deze stijgende inflatie zijn dividend aandelen geen ideale keuze als ik het goed begrijp. Eerder uitkijken naar grondstoffen.
Gaan we naar een serieuze correctie of is dit weer een klein dipje.

Bij deze stijgende inflatie zijn dividend aandelen geen ideale keuze als ik het goed begrijp. Eerder uitkijken naar grondstoffen.
Ik denk dat we op weg zijn naar een grotere correctie. Eerste indicatie is dat de kopers uitblijven de laatste 2 dagen, eerder werd de dip altijd meteen opgekocht, nu dus niet meer.
Er is ook niet echt veel nieuws meer nu om op te stijgen, kwartaalcijfers zijn weer voorbij, alles is al ingeprijsd in de koersen (post corona herstel, steunplan Biden,...), alles staat ook priced for perfection (mag niks misgaan),... dus het kleinste negatief nieuws kan de koersen drukken.
Ik zou nog niet te rap beginnen kopen.

Mijn regel is om pas vanaf 10% daling nog maar te denken aan kopen/bijkopen, en dan elke 10% dat het verder zakt. Als je al begint te kopen bij 2% correctie en het blijft weken of maanden zakken ga je veel mogen bijkopen. Eerste zorgen dat je een plan hebt, want als het opeens naar beneden knalt en je moet nog je huiswerk doen kan je heel wat missen.

Laatst bewerkt:
Het begint hier pijnlijk te worden :) ik hou alles bij, ook tech, maar wel spannend dit het begin is van een heel groot dal of dat het volgende week wat herstelt.

Zo pijnlijk is het toch allemaal nog niet? FB, GOOGL, ... staan op quasi hetzelfde niveau als 3-4 weken terug.
Visa of BAC doen ongeveer hetzelfde. Ik kan wel begrijpen dat de investors die pas sinds 6-8 maanden in de beurs zitten hiervan verschieten, vele kennen niets anders dan de bull market die we recent gehad hebben.

Tjah grondstoffen, beetje late to the party wel eh. Cylische waarden, grondstoffen,...zeker na dat vaccin nieuws in november was dat redelijk duidelijk voor mij om toen die kaart te trekken. Om daar nu volop nog op in te spelen na de stevige run die het al heeft gehad lijkt me toch ook een risico.

Iedereen is nu vol van inflatie maar ik wel nog wel eens zien of deze structureel zal zijn. Met alle schuld die is gecreëerd zou ik eerder de kaart van deflatie trekken op lange termijn. Bijgevolg zou ik nu in de komende weken/maanden vooral kijken om terug op te bouwen in technologie / groeiaandelen in plaats van grondstoffen. Waarmee ik niet wil zeggen dat die zaken niet meer gaan stijgen, maar het 'gemakkelijke' geld is daar wel mee verdiend.

Beginnen beleggen net voor de corona en de laatste maanden blijf ik al eventjes op hetzelfde niveau trappelen.
Mijn portefeuille ondertussen : ahold , baidu , befimmo , enlivex , euronav, intel , prosus , proximus , qualcomm , renault , rdsa, telenet , total , unilever ,vastned , vestas , vgp , wereldhave belgium.
Heb momenteel nog 50 procent cash over. Nog iemand tips? :)
Zijn de chinese stocks a la alibaba en jd.com koopwaardig op dit moment? Al een heel groot stuk gezakt met een tijdje terug?

Beginnen beleggen net voor de corona en de laatste maanden blijf ik al eventjes op hetzelfde niveau trappelen.
Mijn portefeuille ondertussen : ahold , baidu , befimmo , enlivex , euronav, intel , prosus , proximus , qualcomm , renault , rdsa, telenet , total , unilever ,vastned , vestas , vgp , wereldhave belgium.
Heb momenteel nog 50 procent cash over. Nog iemand tips? :)
Zijn de chinese stocks a la alibaba en jd.com koopwaardig op dit moment? Al een heel groot stuk gezakt met een tijdje terug?
Het is niet omdat een aandeel fors gezakt is dat het daarom automatisch koopwaardig is. Je moet kijken waarom het gezakt is en of de fundamenten, waarop je normaal gezien minstens een aankoop baseert, nog altijd dezelfde zijn. Met andere woorden is de daling een tijdelijk fenomeen beïnvloed door nieuwsberichten of een structureel iets.

Mijn tip is, hou die 50% cash nog maar even aan, je zal die gauw aan het werk kunnen zetten.

10% van mijn portefeuille zijn Chinezen. Mee gestart in maart vorig jaar, sindsdien eerst wat kleine winst, dan break-even en ondertussen in het rood. Maar het interesseert me niet, dat komt wel in orde. Is het nu niet, dan binnen een paar jaar.

Terug
Bovenaan