Kleine Beursfeiten

Hier ook Prosus in portefeuille. Ben ook aan het denken om Airbnb te kopen, zijn uiteindelijk de crisis goed doorgekomen, en staan stuk lager nu, wat denken jullie?
Ik koop Airbnb pas onder de $100.

Beginnen beleggen net voor de corona en de laatste maanden blijf ik al eventjes op hetzelfde niveau trappelen.
Mijn portefeuille ondertussen : ahold , baidu , befimmo , enlivex , euronav, intel , prosus , proximus , qualcomm , renault , rdsa, telenet , total , unilever ,vastned , vestas , vgp , wereldhave belgium.
Heb momenteel nog 50 procent cash over. Nog iemand tips? :)
Zijn de chinese stocks a la alibaba en jd.com koopwaardig op dit moment? Al een heel groot stuk gezakt met een tijdje terug?
Lotus bakeries op watchlist zetten.
Melexis en xfab.

Ben al een tijdje Prosus aan het volgen en verschillende hier raden het ook aan. Wat me wel op valt is dat ze de laatste maanden enorm zijn gezakt terwijl er niet echt een reden voor is. Wat is jullie bevinding?

Ben al een tijdje Prosus aan het volgen en verschillende hier raden het ook aan. Wat me wel op valt is dat ze de laatste maanden enorm zijn gezakt terwijl er niet echt een reden voor is. Wat is jullie bevinding?
ze zakken omwille van de dreiging op Tencent van de Chinese overheid, same story met Baba

dus als je denkt dat de chinese overheid wel terug wat zal kalmeren dan een perfect instapmoment, als je denkt dat het daar verder gaat escaleren dan afblijven...

Prosus stond al behoorlijk stevig gewaardeerd in december, ondanks hun sterke groei. Als je dan een algemene tech sell-off hebt, gecombineerd met vrees voor inflatie, hoge rente en de Chinese toezichthouders/Communistische Partij, dan is die terugval niet vreemd. Heb zelf verkocht op 110 (extreem lucky met 'timing') en 103, nu wel terug ingestapt op 83,4 of zoiets.

Kleine positie van 50 aandelen FB genomen in margin.

En ook nog wat WFC bijgekocht.
Heb je veel WFC's? Ik had er meer moeten bijkopen een paar maanden terug, maar ik zat al in BAC en JPM.
FB heb ik (DITM) calls, maar ga hier ook gewoon stocks kopen. Ben overtuigd van de bullish these hier, maar het aandeel is gevoelig voor short term volatility.

Heb je veel WFC's? Ik had er meer moeten bijkopen een paar maanden terug, maar ik zat al in BAC en JPM.
FB heb ik (DITM) calls, maar ga hier ook gewoon stocks kopen. Ben overtuigd van de bullish these hier, maar het aandeel is gevoelig voor short term volatility.
Nee, niet zoveel. 200 of 250 als ik mij goed herinner. Ook nog maar vrij recent ingestapt. Zit atm quasi volledig in BRK.b en etf in de s&p.

FB kwam met zeer sterke cijfers voor de dag dus ben wel vrij bullish. Een FCF marge van 37%. Mogelijks 40 miljard FCF dit jaar dus aan de huidige koers 20x de FCF. Van de dip gebruik gemaakt om in te stappen.

Heeft iemand ervaring met handelen in carbon allowances? Tips voor deftige ETFs/producten/...? Heel veel vind ik voorlopig niet.

Prosus stond al behoorlijk stevig gewaardeerd in december, ondanks hun sterke groei. Als je dan een algemene tech sell-off hebt, gecombineerd met vrees voor inflatie, hoge rente en de Chinese toezichthouders/Communistische Partij, dan is die terugval niet vreemd. Heb zelf verkocht op 110 (extreem lucky met 'timing') en 103, nu wel terug ingestapt op 83,4 of zoiets.
Vond deze op het iex forum: https://www.iex.nl/Forum/Upload/2021/13445594.pdf

Ondertussen bij Tesla:
https://www.tijd.be/markten-live/ni...orter-neemt-tesla-in-het-vizier/10306556.html

Vandaag eens wat crypto profits omgezet in wat meer veilige zaken:

- ASML (had er al een pak maar bijgetankt)
- LOWE
- QQQQ (iShares NASDAQ 100 UCITS ETF USD)
- S&P500 (iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD - ACC)

Sinds de MIFID 2 regeling is het niet meer mogelijk om bepaalde ETF's te kopen.
Bestaan er alternatieven of achterpoortjes waardoor deze wel aangekocht kunnen worden?

De ETF's zelf niet meer (door PRIIPS), maar je kan wel nog opties daarop kopen/schrijven. Maar dat brengt velen te ver weg van het originele doel. Voor veel ETF's is vaak wel een alternatief te vinden.

Een Amerikaanse broker gebruiken is ook mogelijk al moet je dan wel alles zelf regelen m.b.t. belastingen.

Terug
Bovenaan