Kleine Beursfeiten

De ballen moet je vooral hebben om niet te verkopen nadat het bv. van €7 naar €20 gaat op een dag tijd. Een week lang bijhouden tot €70, wetende dat het elk moment kan dumpen... het is ze gegund:)

Voor bepaalde mensen is een serieus bedrag "klein geld" natuurlijk - kijk naar Musk die te pas en te onpas de crypto wereld domineert met 5 letters.

Leuk om volgen maar net als jij zou ik er effectief enkel wat klein geld durven in "beleggen", moet wel een zalig gevoel zijn als het lukt natuurlijk.
Maar stel dat je een portefeuille hebt van 200.000 en je investeert slechts 1% (€2,000) daarin ... dan nog zou ik het zonde vinden op het einde van het jaar als mijn rendement 1% lager is door zo'n gokje dat verkeerd uitdraait :)

Dan liever beleggen in 10 bedrijven waar je de volle 100% in gelooft en begrijpt en daar dan telkens voor €20,000 instappen... als je op zo'n aandeel dan 10% winst op maakt heb je ook €2,000 winst hé (en dan slaap je beter 's nachts)

Voor bepaalde mensen is een serieus bedrag "klein geld" natuurlijk - kijk naar Musk die te pas en te onpas de crypto wereld domineert met 5 letters. Ben eigenlijk verbaast dat zoiets überhaupt wettelijk is toegelaten.

Leuk om volgen maar net als jij zou ik er effectief enkel wat klein geld durven in "beleggen", moet wel een zalig gevoel zijn als het lukt natuurlijk.
Ik vermoed omdat crypto markten niet gereguleerd zijn dat hij mag zeggen wat hij wil.

Goh NVDA is geen AMC maar dat is ook al vlot gestegen en dat lijkt me minder risicovol. Dus je moet niet perse wild gokken om degelijke returns te halen.

Laatst bewerkt:
Ivm Nvidia -> Heb aan zowel Binck als Bolero gevraagd of de stock split last gaat hebben van de 30% RV.
antwoord Binck: nee, RV is niet van toepassing op stock split
antwoord Bolero: dat kunnen we niet zeggen, de fiscale regelgeving van corporate actions kan tot de laatste minuut veranderen :S

ik zal dus anders mijn deel NVDA van Bolero verkopen en terugkopen bij Binck? :)

Maar stel dat je een portefeuille hebt van 200.000 en je investeert slechts 1% (€2,000) daarin ... dan nog zou ik het zonde vinden op het einde van het jaar als mijn rendement 1% lager is door zo'n gokje dat verkeerd uitdraait :)

Dan liever beleggen in 10 bedrijven waar je de volle 100% in gelooft en begrijpt en daar dan telkens voor €20,000 instappen... als je op zo'n aandeel dan 10% winst op maakt heb je ook €2,000 winst hé (en dan slaap je beter 's nachts)
Anderzijds is 1% niet iets om van wakker te liggen natuurlijk, dat is dagelijkse kost bij wijze van spreken. Ik zou dus eerder stellen dat 1% toekennen aan zeer volatiele items als verdedigbaar/rationeel kan bestempeld worden.

Anderzijds is 1% niet iets om van wakker te liggen natuurlijk, dat is dagelijkse kost bij wijze van spreken. Ik zou dus eerder stellen dat 1% toekennen aan zeer volatiele items als verdedigbaar/rationeel kan bestempeld worden.
ieder zijn strategie natuurlijk!

mijn kleinste positie is 6% van mijn totale port, ik zou het zonde van mijn tijd vinden om aan een positie van 1% veel tijd te besteden

Juist al mijn geld in aandelen gegooid en nu mcdonalds gaan eten. Warren Buffet up in this shit
Das toch ook wel impulsief, zeker met de huidige standen van de beurzen. Je kon toch beter in stukken in de beurs pompen ? Heb je alles in VWCE gestoken ? Of ook individuele aandelen ?

Interessante/complexe potentiële deal van PSTH (SPAC): https://www.wsj.com/articles/pershi...action-with-universal-music-group-11622756897

Proposed Transaction

PSTH shareholders will own three separately traded securities following the completion of the Transaction and the issuance of rights by SPARC:

(1) their pro‐rata share of UMG Ordinary Shares, which at cost, including transaction expenses, represents approximately $14.75 per PSTH share, before accounting for any dilution from PSTH Distributable Redeemable Warrants (the “Redeemable Warrants”);

(2) their pro‐rata share of PSTH after the distribution of the acquired UMG shares (“PSTH Remainco”), which will have approximately $5.25 in cash per share, before accounting for any dilution from PSTH Distributable Redeemable Warrants; and

(3) one transferable five‐year right per share (a “SPAR”) of Pershing Square SPARC Holdings, Ltd. (“SPARC”), which is expected to trade on the New York Stock Exchange.

Er zijn verschillende "plays", welke de meest value vangt of het meeste aandeelrendement gaat opleveren da's voor jouw te bepalen :)
1) heb je de infrastructuur. Een telecommast eigenaarr zoals AMT (een REIT) komt dan in the picture.
2) de telecomproviders zoals Orange, AT&T, Verizon, Vodafone die net zoals AMT de masten in beheer hebben, maar de connectiviteit leveren aan de users.
3) de leveranciers van de telecomproviders met de effectieve 5G licenties: Nokia, Ericcson, Huawei & ZTE.
4) bepaalde industriëen die hierdoor veel efficiënter zouden kunnen werken. Da's ne moeilijke denk ik om nu al te identificeren.
5) Een bedrijf zoals Broadcom (ticker AVGO) dat een beetje van alles doet in technologie

Ivm Internet of Things (IoT), dat is al volle bak gaande. Daar is vaak narrowband internet (voor slimme meters bvb) of 4G voldoende.
@Kenpachi
Gisteren Q2 resultaten gepubliceerd. Weer een earnings beat, 15% revenue groei,... in mijn ogen een mooi bedrijf om Long te gaan.
- P/E van 20
- Div yield 3%
- mid term groei verzekerd als pioneer van WIFI 6
- in't algemeen wordt 20% van de omzet geïnvesteerd in R&D. Gezien de omzet dat bedrijf draait is dat echt wel enorm.
- door de recente overname van Symantec & CA technologies hebben ze een entry in de software markt.

Risico:
- grote afhankelijkheid van Apple (15% vd omzet komt v Apple). Maar onlangs een verlenging vh contract getekend voor 3,5j.
- door zoveel patenten te hebben, is er regelmatig een IP infringement. Momenteel in een lawsuit met Netflix voor 9 patenten. Als ze die rechtzaken verliezen, riskeren ze een verlies v omzet daarop natuurlijk.

Niet supergoedkoop gewaardeerd, maar ook geen zotte waardering zoals zoveel softwarebedrijven. Zeker geen get rich quick stock, maar als play in de komende boom in alles wat netwerkgerelateerd is, is dit een mooie investering imo.

Terug
Bovenaan