Sneeuwstorm
Well-known member
Stocks lijken tegenwoordig meer volatiel te zijn dan BTC.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onmogelijk niet maar Nvda heeft wel heel hoge marges en openAI zijn marges???Zullen dan aan 20-25B $ revenue zitten dus revenue multiple van 40-50x
Als je ziet dat Nvidia tegen de 30x zit acht ik het niet onmogelijk.
Ik had gisteren net Nokia verkocht (kleine positie) dankzij die spike opwaarts en omdat ik niet warm werd van de press release, misschien of wellicht schat ik het verkeerd in.Sheesh, Nvidia gaat nu Nokia uit de doden terughalen. Meteen 15% omhoog. Deze partnerschap is mij compleet ontgaan en als ik naar de beurs kijk zat het al wel even in de pijplijn. Had wel een perfecte pairing geweest voor mijn data center plays.
Durf ik een klein beetje van de winsten in deze AI slop te steken...
Als je je niet comfortabel voelt bij lagere koersen moet je nu ook niet terug instappen hoor, dan gaat zich dat later gewoon terug wreken en ga je je oncomfortabel blijven voelen.Ghoh, als ik me al niet comfortabel voelde bij lagere koersen, wat zou ik me dan nu comfortabel voelen in de markt? Ik zit momenteel nog zo'n 20% invested trouwens.
Endgame is ook relatief simpel: comfortabel leven. En daarvoor heb ik de beurs zelfs niet nodig, genoeg inkomsten uit arbeid. Hangt natuurlijk ook wel samen met mijn definitie van 'comfortabel leven', die er een is zonder luxeauto's, miljoenenvastgoed of wekelijkse etentjes in sterrenrestaurants. Dus ik frustreer me niet in gemiste kansen of wijsheid achteraf. Maar das al een andere discussie waarschijnlijk.
Hangt ervan af wat ze herverpakken natuurlijk, ik heb vorig jaar een +- 20-tal artikels geschreven op SA over ETF's die een optie-strategie integreerden met hun standaard long strategie. Een long strategie converteren naar een covered call strategie is op zich niet slecht, maar de resultaten verschillen enorm van hoe ze de strikes bepalen, wanneer ze de opties schrijven, het niveau van de onderliggende implied volatility, ... De enige zekerheid die ik heb gezien met die ETF's zijn hogere management fees.Niet earnings gerelateerd, maar 2 interessante gesprekken gehad deze week:
1) met een investment manager van KBC die grote portefeuilles doet (5 miljoen en meer). Die was aan het uitleggen hoe ze riskfree etf's/aandelen herverpakten met opties om "op een risicovrije manier" tot hogere winst te komen. Gevraagd naar de tegenpartijen kwam er niet onmiddellijk antwoord, na wat aandringen bleken dat (uiteraard) andere banken te zijn. Maar we moesten ons geen zorgen maken, want die herverpakten ze ook om daar het risico af te dekken...
Als dit de normale gang van zaken is, is het een accident waiting to happen.. Da's subprime mortgages all over again. Ik blijf in elk geval toch even weg van bankaandelen
en Meta ?Amazon en Apple ook beide over de lat![]()
Amazon vlak voor de vorige earnings aangekocht, het slechtste moment want sindsdien lichtjes negatief blijven gaan. Paar keer tijdens wat sterkere dipjes bijgekocht zodat mijn gemiddelde nu laag genoeg is om na deze earnings van ok winst te kunnen spreken. Misschien dat ze nu vertrokken zijn om op langere termijn door te stijgen maar ik twijfel een beetje om te cashen, vooral om de irritatie goed te maken die ik talloze keren had wanneer AMZN als enige rood was wanneer praktisch de hele markt steeg.

Hah het was half om te lachen. Ik ga er ook vanuit dat er nog wel wat groeipotentieel is. Maar tegelijk wordt Amazon gezien als het lelijke eendje van de MAG7, een underperformer vergeleken met de rest als je naar de grafiek over pakweg 5 jaar kijkt.De vraag is een beetje: heb je het gekocht om op korte termijn winst te boeken, of eerder vanuit fundamentele overtuiging dat Amazon op middellange / lange termijn nog veel potentieel heeft?
Voor Amazon zit ik zelf al ettelijke jaren in de tweede groep, dus ook wanneer het een tijd minder gaat (bv. eind 2022) houd ik het gewoon bij om te vermijden dat ik later op een mogelijks hogere koers weer zou instappen wegens FOMO. Niet dat dat daarom de meest winstgevende aanpak is, of dat mijn manier de juiste is![]()
XFAB diep onderuit...
Sterk gedaalde ordersWat is de oorzaak? Ik lees dat ze betere resultaten hebben dan verwacht en ze hun omzetverwachtingen hebben verhoogd.
Ik weet dat ze een nieuwe COO krijgen. Volg het niet meer echt omdat ik het niet meer heb, maar mogelijk dat ik op een bepaald moment terug instap.Wat is de oorzaak? Ik lees dat ze betere resultaten hebben dan verwacht en ze hun omzetverwachtingen hebben verhoogd.
Ik zou nu niet kopen... Eventueel instappen in kleine positie rond die 72€. Analisten hoef je niet teveel te geloven. Dat positivisme van de analisten wijst op een nog te positief sentiment in een dalende trend, dus de daling heeft nog verdere uitwerking nodig, opdat ook die analisten negatief worden.Is er iemand die Wolters Kluwer opvolgt ? Volgende week kwartaalresultaten. Analisten zijn positief maar technisch gezien lijken ze op lange termijn naar de EMA 200 terug te vallen van 72 euro
Kan ook 44$ zijn. Twijfel tussen 35 en 44$ momenteel. Als het daar geraakt, koop ik.