Kleine Beursfeiten

Powell heeft gisteren meer renteverlagingen beloofd en dat is goed voor aandelen van bedrijven met veel schulden of die leven van de schulden.

Vandaar de hele biotech de lucht in.

Powell heeft gisteren meer renteverlagingen beloofd en dat is goed voor aandelen van bedrijven met veel schulden of die leven van de schulden.

Vandaar de hele biotech de lucht in.

Dat lijkt het me niet te zijn want de 'biotech' die de lucht in ging was zeer selectief. Twist, Crispr, Grail, Tempus, Pacb, etc. Maar vb natera of CareDx of Biorad of grotere sjarels zoals TMO, Agilent, Danaher niet of 1-2%.

Lijkt me persoonlijk heel selectief non-capex medtech. Pure biotech pharma is niet veel bewogen. Grotere suppliers of machine/capex suppliers ook niet bewogen (revvity, siemens, agilent, danaher, waters, ...)

Volgens mij een combi van NIH funding optimisme en lagere rente (betere wiskunde cashflows door lagere rente - los van de schulden) - mogelijks door de recente aankondigin van paar grote projecten, o.a. die waar PACB in betrokken is.

Rocketlab is met een stevig spurtje bezig de laatste dagen. +81% sedert aankoop :)

Die heb ik nog zien staan aan $4.xx, al vaak geklaagd dat ik daar niet ook in ben gestapt. Nu goed, van alle Space-aandelen ben ik ook zeer tevreden van ASTS (x20! sinds aankoop, en zowat 60% van de PF omdat ik weiger te herbalanceren).

Ter verduidelijking: ik ben enkele kleine posities in opties aan het nemen voor aandelen waarvan ik denk deze in het komende klimaat (rente verlagingen, FED bijprinten, nieuwe FED chair) wel eens zeer assymetrische resultaten kunnen leveren.

(ARKG ziet er TA gewijs ook goed uit maar dat mogen we hier niet bespreken :))

Koersdoel voor ARKG: ik begin te verkopen vanaf 50$.

PS: neem van mij geen advies aan, ik ben één van de weinigen hier die YTD negatief staat denk ik. 😂

Laatst bewerkt:
Ter verduidelijking: ik ben enkele kleine posities in opties aan het nemen voor aandelen waarvan ik denk deze in het komende klimaat (rente verlagingen, FED bijprinten, nieuwe FED chair) wel eens zeer assymetrische resultaten kunnen leveren.
Ik begin te twijfelen om m'n portfolio ook (deels) in die richting te bewegen, om beter in te spelen op een laatste leg up dankzij de FED.

Zoiets:
10% OTM calls op aandelen in sectoren die het meest zullen profiteren van renteverlagingen en een mogelijke blow-off top.
10% puts op overgewaardeerde consumer disc. bedrijven (e.g. restaurants, consumer electronica *kuch, Apple, kuch*, retailers) en hier en daar shitco's in de quantum en consumer finance space (voor zover de premiums niet te hoog liggen daar, wat vaak het probleem is).
80% cash

Ik moet er nog wat over peinzen.

Ik begin te twijfelen om m'n portfolio ook (deels) in die richting te bewegen, om beter in te spelen op een laatste leg up dankzij de FED.

Zoiets:
10% OTM calls op aandelen in sectoren die het meest zullen profiteren van renteverlagingen en een mogelijke blow-off top.
10% puts op overgewaardeerde consumer disc. bedrijven (e.g. restaurants, consumer electronica *kuch, Apple, kuch*, retailers) en hier en daar shitco's in de quantum en consumer finance space (voor zover de premiums niet te hoog liggen daar, wat vaak het probleem is).
80% cash

Ik moet er nog wat over peinzen.
AI/energy lijkt interessant hiervoor. Bedrijven als IREN en CIFR zijn al redelijk de hoogte in gegaan maar als die hype rond geïntegreerd te zijn zo blijft gaan...

Als je tegen hoge premiums aanbotst kan je ook calls verkopen ipv puts kopen maar daar verhoog je je risico wel natuurlijk, zou ik eerder doen richting te top. :)

Retarded market does retarded things x AI. Meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken.
Maar +11%? Like what the fuck? Ik heb toch nog wat aandelen TEM verkocht. Ik vond 90 al aan de hoge kant voor TEM. Revenue growth is~80–90% Y/Y en gross margin ~62%, maar ze zijn GAAP-onwinstgevend en dragen ~$800 - 850M schulden met een net van ~$300–400M cash en securities.

Volgens Bolero volgende YTD rendemementen (niet helemaal zeker wat Bolero doet als er dingen verhuizen tussen de portefeuilles, maar zal in the grand scheme of things niet zoveel uitmaken).

Historische portefeuille: 6.99 % (wordt wat tegengehouden door nog wat legacy corporate stock die suckt dit jaar en in USD noteert - heb er geschreven calls op, dus ze zitten geblokkeerd en kan ze niet verhuizen). Dat is werk voor 2026 om die op te kuisen en deftig te structureren zoals de onderstaande portefeuilles. O.a. nog wat spin-off prut in exotische munten waar ik vanaf wil raken, mini posities, historische suckers die ik meesleur, etc.
De grote portefeuille: 9.05 %
De hypotheek inkort portefeuille: 11.25 %
De dividend portefeuille: 17.56 %
Corporate stock portefeuille: -4.5 % (alles naar hier verhuisd om de rendementen in de overige PFs proper te houden -_-)

Alles samen: winst > bruto jaarloon 🕶️

En I know dat NASDAQ het beter doet, but I don't care. Ik zit in oude dino prut die ik kan valueren. 10% per jaar is goed genoeg. Pleeeenty of runway om tegen 50y op pensioen te kunnen gaan als de 10% per jaar blijft draaien de komende jaren.

Er zijn er nog velen hoor, taboeaandeel *kuch* staat ook vet in het rood en dat hebben nog velen in hun portefeuille + de daling van de dollar.
Eigenlijk hoort je post hier niet thuis... Het hebben van het taboeaandeel wil niet zeggen dat je PF in het rood zou moeten staan.
Heb het taboeaandeel ook, maar daarnaast heb ik gelukkig ook als lucky follower de juiste picks waar ik via mijn eigen methode mee omga. Mijn YTD is alvast knalgroen. Ere aan Racing_Genk.
je eigent je het succes nogal fel toe, terwijl...met al die picks ben je gewoon een lucky follower van @Racing_Genk .

Maar +11%? Like what the fuck? Ik heb toch nog wat aandelen TEM verkocht. Ik vond 90 al aan de hoge kant voor TEM. Revenue growth is~80–90% Y/Y en gross margin ~62%, maar ze zijn GAAP-onwinstgevend en dragen ~$800 - 850M schulden met een net van ~$300–400M cash en securities.
Eerder 25-30% groei, de rest komt door een grote overname.

Terug
Bovenaan