Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is in dit topic al veel te doen geweest over tech en zeker "chippers".
Maar speelt er hier iemand ook in op:
1) de leveranciers van de basis infrastructuur voor data centers (kabels, koeling, generatoren, transformers, PDUs, ...)
2) de (verwachte) booming energievraag door al die nieuwe data centers (in eerste instantie in de US)
Ik zie dat heel wat aandelen in groep 1 al hard zijn opgelopen de voorbije jaren. Maar ik ken alleen de grote namen zoals Schneider, Vertiv, Eaton, Siemens Energy, ... Wellicht zijn er nog wel kansen in de subtop en middenmoot. Iemand goede tips?
De vraag naar componenten wordt zo groot dat het een verhaaltje lijkt te worden van "a rising tide lifts all boats". Want die tientallen GW aan (AI) DC capacity gaat natuurlijk niet alleen de AMD's, Nvidia's, TSM's en ASML's van de wereld ten goede komen.
In groep 2 zie ik echter nog geen grote bewegingen.
Het is natuurlijk zo dat de aankondigingen van mega-investeringen door hyperscalers en neoclouds (Coreweave, Nebius, ...) pas van '23, '24 en dit jaar dateren. Dus vermoedelijk zal zich dat ten vroegste in 2026-2027 beginnen vertalen in een sterk hogere energievraag.
Ik ga ervan uit dat er in deze groep nog veel kansen voor het grijpen liggen in nat gas (geen olie!) en renewables (en wie weet ook nuclear). Een forumlid die deze sector van dichtbij opvolgt?
De beurzen kijken vooruit, ook bij de bedrijven die winstgevend zijn. Als de AI-boom stokt, dan gaat het zonder twijfel collectief de dieperik in.als de bubble barst zullen vooral de bedrijven getroffen worden die geen winst maken. T'is niet alsof de AI tech plots zal stoppen...
Gewoon de zoveelste gratis tech geld dag.SaaS (BILL, Braze, Gitlab, Monday,…) explodeert plots. Iemand die weet waardoor?

Doe je dat dan met (voor jou) grote lappen geld?Datavault AI is ook aant exploderen, +40% in het laatste uur
en ik had die gewoon gekocht omdat het AI in de naam had
*edit*
+60% nu
een maandloon, twas de bedoeling van deze gewoon achter een 10% te verkopen binnen de dag (beetje daytraden), maar ik had em gekocht op de piek van de dag (1.27) en tdipte naar beneden. Dan beginnen inlezen en ik hield em wat langer bij.Doe je dat dan met (voor jou) grote lappen geld?
En een traktatie voor ons?Datavault is vandaag momenteel premarket nog eens een +18%Das bijna een verdubbeling voor mij
![]()

Draait nu goed uit en het is je gegund, maar je beseft hopelijk toch ook dat het vrij roekeloos is om een maandloon te steken in een aandeel dat je louter op basis van de naam koopt.een maandloon, twas de bedoeling van deze gewoon achter een 10% te verkopen binnen de dag (beetje daytraden), maar ik had em gekocht op de piek van de dag (1.27) en tdipte naar beneden. Dan beginnen inlezen en ik hield em wat langer bij.
Toen IBM er 150m in investeerde wist ik dat het een interessanten is om toch zeker een aantal maanden bij te houden.
ik heb er 2000 stuks van
zeer terecht opmerking imo: er wordt hier de laatste maanden nogal hard gefocust op snelle winsten en voorspellingen op zeer korte termijnen.Draait nu goed uit en het is je gegund, maar je beseft hopelijk toch ook dat het vrij roekeloos is om een maandloon te steken in een aandeel dat je louter op basis van de naam koopt.
Als ik jouw posts lees hou ik toch wat mijn hart vast want het lijkt als buitenstaander op een lichte verslaving voor prikkels/snelle winsten, en dat kan in de worst-case ontaarden in een complete gokverslaving. Als privé belegger is het beschermen van je kapitaal net super belangrijk.
Ik klink nu misschien als een oude zagende mens, maar beschouw het gewoon als een cautionary tale van bompa Xeo.

wel, ik heb voor het grootste deel langetermijnaandelen +6 maanden horizonDraait nu goed uit en het is je gegund, maar je beseft hopelijk toch ook dat het vrij roekeloos is om een maandloon te steken in een aandeel dat je louter op basis van de naam koopt.
Als ik jouw posts lees hou ik toch wat mijn hart vast want het lijkt als buitenstaander op een lichte verslaving voor prikkels/snelle winsten, en dat kan in de worst-case ontaarden in een complete gokverslaving. Als privé belegger is het beschermen van je kapitaal net super belangrijk.
Ik klink nu misschien als een oude zagende mens, maar beschouw het gewoon als een cautionary tale van bompa Xeo.
+6 maand is gewoon korte termijn hoor.wel, ik heb voor het grootste deel langetermijnaandelen +6 maanden horizon
een klein deeltje (1/30ste) gebruik ik voor snelle winsten. En t'is geen crypto en ik gebruik geen leverage, dus het risico is nog altijd beperkt.
niks mis met een combinatie van beide.
Als ik aan +300k geraak zal ik een deel in etf's steken om het risico af te bouwen. Maar momenteel ben ik verplicht om wat meer risico te nemen als ik niet wil werken tot ik sterf.
Denk eerder < 6 maanden. + 6 maanden of > 6 maanden is lange termijn.+6 maand is gewoon korte termijn hoor.
paragraafkes vanuit de moderatieregels:ah bon, en hoe bereken jij de SMA200 dan?
Als je daar iets van gegevens voor gebruikt die niet op de aandeelgrafiek terug te vinden zijn dan hoor ik het graag?
Punt is dat quasi niemand in deze topic waarde hecht aan SMA200 of andere TA-indicatoren, er is zelfs een aparte TA-topic waar niemand interesse in heeft -> snap dus niet waarom je hier dan blijft TA-posten terwijl niemand er zich in interesseert??
overlaatst deze hier tegengekomen waar ik wel een stukje ga insteken,... als deze nog eens gaat dippen. Misschien vind ge het ook een interessant aandeel