PolletPoulet_OG
Well-known member
Buffett heeft de toekomst van dit bedrijf gekocht.
Hetgeen overschiet gaat over paar jaar![]()
Tenzij Putin of Saudi's olie van de markt halen.

Maar bonne, mijn stuk olie zit goed in mijn PF, en het grappige is dat wij hetzelfde aandeel hebben als het op olie aankomt. Ik kan wat dat betreft met mijn ogen toe slapen qua positie in olie naar mijn mening. Heb ook Oxy toen heel hard onder de loepe genomen, maar ik zie er niks in. @JanusDR zijn call op die moment was wel perfect. Maar dat telt niet meer imo.
(Zit ook enkel en alleen in olie atm omdat ik een paar boeken gelezen heb 2 jaar geleden over wat groeiende emerging economies nodig hebben om alles te kickstarten, Dance of the Trillions, Six Faces of Globalization. Anders had ik nooit uitgezien naar een olie positie, maar mijn nuclear positie gewoon uitgebreid)
Laatst bewerkt:

- Tubize pussy move gedaan. Ik heb Tubize in mijn persoonlijke portefeuille sinds ancient times en in de gemeenschappelijke portefeuille met de madam. ~2/3 verkocht van de gemeenschappelijke positie, persoonlijke positie niet aangeraakt. Alles samen ongeveer de helf buiten. Aan ~204. Niet per se een "Tubize is toast" verhaal, maar risk management aangezien de Tub positie wel serieus overweight begon te raken.
. Waar ik momenbteel voor speel is de SMA50 weekbasis overtuigend breken (met mogelijk de Chinezen als katalysator, maar mag wat mij betreft ook iets anders zijn). Gebeurt dat niet, dan schakel ik.