Kleine Beursfeiten

Buffett heeft de toekomst van dit bedrijf gekocht.
Hetgeen overschiet gaat over paar jaar 📉

Tenzij Putin of Saudi's olie van de markt halen. 🤷‍♂️

Maar bonne, mijn stuk olie zit goed in mijn PF, en het grappige is dat wij hetzelfde aandeel hebben als het op olie aankomt. Ik kan wat dat betreft met mijn ogen toe slapen qua positie in olie naar mijn mening. Heb ook Oxy toen heel hard onder de loepe genomen, maar ik zie er niks in. @JanusDR zijn call op die moment was wel perfect. Maar dat telt niet meer imo.

(Zit ook enkel en alleen in olie atm omdat ik een paar boeken gelezen heb 2 jaar geleden over wat groeiende emerging economies nodig hebben om alles te kickstarten, Dance of the Trillions, Six Faces of Globalization. Anders had ik nooit uitgezien naar een olie positie, maar mijn nuclear positie gewoon uitgebreid)

Laatst bewerkt:
Gisteren wat Moonlake Immunotherapeutics gekocht aan 6,6$. Moet wel wat winst uit te halen zijn.
Moonlake zet mooi door. Al 27,7% hoger sinds recente aankoop. Maar: kleine positie -> high risk, high reward!
Er wordt geschreven dat de testresultaten toch beter waren dan de anticipatie van de markt. Blijkbaar waren de placebo resultaten “te gunstig”. Als het uiteindelijk toch approved wordt, is dit een multibagger.

OpenAI dicteert inderdaad de markt momenteel.

Een video met nieuwe software bekeken door 5K mensen -> Monday -10%
Rumors dat Reddit minder geciteerd zou worden door OpenAI -> Reddit -10%

OpenAI dicteert inderdaad de markt momenteel.

Een video met nieuwe software bekeken door 5K mensen -> Monday -10%
Rumors dat Reddit minder geciteerd zou worden door OpenAI -> Reddit -10%
Heb Monday eerlijk gezegd ook verder afgebouwd. Ik twijfel niet aan je fundamentele kennis, maar technisch ziet Monday er niet echt ok uit. Nog 6,4% van PF. Overblijvende gedeelte in principe aan GAK 161$ door verkoop van rest. Braze doorentegen heb ik bij de 10% dip in de week heropgevist, Gitlab ook.

Mogelijk komende tijd weer een tijdelijke ademhap voor PLUG. Staat zowaar op uitbreken. Very high risk, maar ook mogelijk op korte termijn nog een 5-bagger vanaf nu. Voor de gokkers in kleine positie.
PLUG is ondertussen al bijna verdubbeld sinds melding op 21/09/2025. Zo snel kan een technische uitbraak gigantisch resultaat opleveren. Jammer genoeg heb ik PLUG niet meer. Zet nu in op PACB en CABA, en op MLTX voor bottomfishing.

PLUG is ondertussen al bijna verdubbeld sinds melding op 21/09/2025. Zo snel kan een technische uitbraak gigantisch resultaat opleveren. Jammer genoeg heb ik PLUG niet meer. Zet nu in op PACB en CABA, en op MLTX voor bottomfishing.
wat denkt ge van reddit? theeft net een dipje, maar...

iedereen zit hier te klagen over Tesla die zwaar overvalued word, maar reddit heeft 1 enkele inkomstenbron en dat staat op een PE van 200...

wat denkt ge van reddit? theeft net een dipje, maar...

iedereen zit hier te klagen over Tesla die zwaar overvalued word, maar reddit heeft 1 enkele inkomstenbron en dat staat op een PE van 200...
Ik volg Reddit niet, maar op het eerste zicht lijkt in eerste instantie een daling richting +/- 160$ realistisch. Zal het in de week eens wat dieper bekijken.

Goed, ik had hier een verkoop order op 185 staan. Heb die voor de zekerheid snel gecancelled deze ochtend.

Nu zit ik wat in dubio wat te doen :cautious:

Pro verkoop:
1) De resultaten van hun concurrent waren so-so, niet dramatisch slecht. Versta eigenlijk niet zo goed waarom dat een 17% bump veroorzaakt - of 7bln market cap. aan 25-50% netto marge en 25 P/E veronderstelt 25-50% extra sales, lijkt me optimistisch, maar goed.
2) Er is nog nooit iemand arm geworden van te verkopen aan x6 zijn aankoop

Con verkoop:
1) Ik zie nog wel een Amerikaan centen op tafel gooien om een best in class te kopen
2) Tubize nog altijd zwaar discounted, dus verkopen zou theoretisch pijnlijk zijn

Even mezelf citeren.

Heb vorige week - tijdens mijn ban 🤡 - Tubize pussy move gedaan. Ik heb Tubize in mijn persoonlijke portefeuille sinds ancient times en in de gemeenschappelijke portefeuille met de madam. ~2/3 verkocht van de gemeenschappelijke positie, persoonlijke positie niet aangeraakt. Alles samen ongeveer de helf buiten. Aan ~204. Niet per se een "Tubize is toast" verhaal, maar risk management aangezien de Tub positie wel serieus overweight begon te raken.

Oh no, het is daarna nog goed doorgestegen. Geen paniek, ik heb er BRK, Stellantis en Sanofi mee gekocht. Jawel, Stellantis en Sanofi voor ze 10% de lucht ingingen. Ik zou kunnen zeggen *geniaal* maar het is random hoerenchance.

For those interested. Mijn schoonzus werkt bij UCB als scientific liaison voor de dokters. Lees: met haar schone ogen gaan knipperen bij de doktoors zodat ze het herinneren als sales langskomt. Ze waren blijkbaar echt wel beetje bang van Moonlake als concurrent. Per haar unbiased input is Moonlake nu 'dead in the water' en hebben ze geen producten in the foreseeable future. Ivm Tub en UCB, ik zal als ik tijd heb nog eens wat excellekes runnen om in detail te bekijken, maar pretty sure dat de huidige stijging op het Moonlake news overdreven is.

Ivm Tub technisch, het is toch redelijk pijnlijk om iets met 40-45% discount te moeten verkopen. Zeker als je ziet dat de holding kosten ~2M per jaar zijn, ze ondertussen 0 schulden hebben en ze de dividenden oppotten. Waarom dat zo moet zijn, mij een mysterie. Zou je als zoveelste generatie familiale aandeelhouder niet wat ondernemen om dat ofwel weg te werken ofwel je UCB te liquideren en uit Tubize te verdwijnen ofwel de boel te verpatsen. Whatever ze doen is serieuze value unlocking.

Heb Monday eerlijk gezegd ook verder afgebouwd. Ik twijfel niet aan je fundamentele kennis, maar technisch ziet Monday er niet echt ok uit. Nog 6,4% van PF. Overblijvende gedeelte in principe aan GAK 161$ door verkoop van rest. Braze doorentegen heb ik bij de 10% dip in de week heropgevist, Gitlab ook.

Drie maal biotech (PACB, CABA en MLTX) ... vind ik altijd moeilijk. Je kent daar nooit genoeg van om een oordeel te vellen vind ik steeds. Wat is uw motivatie hierachter als ik zo vrij mag zijn ?

Drie maal biotech (PACB, CABA en MLTX) ... vind ik altijd moeilijk. Je kent daar nooit genoeg van om een oordeel te vellen vind ik steeds. Wat is uw motivatie hierachter als ik zo vrij mag zijn ?
CABA en MLTX zijn, zoals vermeld, zeer kleine posities (<1% van PF). Samen met PACB ongeveer 7% van PF. Op zich valt dat dus mee.
PACB heeft een mooi herstructureringsplan lopende waardoor de jaarlijkse operationele kosten met 45-50 miljoen $ verlaagd worden. Ze doen duidelijk moeite om de kostenbasis te verlagen. Ook leggen ze nu meer nadruk op verkoop van consumable producten en service (stabieler en groeiend) tov de verkoop van dure instrumenten. Daarnaast heeft PACB een distributieovereenkomst met Haorui Gene, een firma in China, waardoor PACB de HiFi long-read sequencing technologie breder wil uitrollen in klinische onderzoeks- en diagnostische labs in China.
Zelf hoop ik dat de combinatie van de kostenbesparing en het strategisch partnerschap in China voor een opstoot gaat zorgen. Zoals eerder al geschreven is PACB voorbije vrijdag nipt boven de SMA50 weekbasis van 1,48$ gesloten. Sluit het deze week weer boven deze waarde, zie ik komende weken toch wel een mooie run mogelijk. Laatste aankopen PACB waren aan 1,27 en 1,29$. Heb momenteel geen intenties om bij te kopen.

Voor biotech: check ABVX. Compleet derisked nu na P3 resultaten (laatste fase voor goedkeuring) en vandaag nu ook na maintenance data resultaten : beste combinatie ooit van klinische remissie en bijwerkingen met de zwaarste patiëntenpopulatie (mensen die al niet meer reageerden op andere soortgelijke medicijnen) ooit voor chronische darmontsteking. Itt. tot competitors ook enkel oraal in te nemen. Alle andere competitors zijn al overgenomen door big pharma met veel slechtere data in P2 voor een beurswaarde die 30-100% hoger ligt dan die van ABVX nu. Dusja, het is 1500% gestegen in een paar maanden, maar het risico is net kleiner dan andere biotech waar die binaire trail resultaten onmogelijk te voorspellen zijn voor de gewone sterveling.

Voor biotech: check ABVX. Compleet derisked nu na P3 resultaten (laatste fase voor goedkeuring) en vandaag nu ook na maintenance data resultaten : beste combinatie ooit van klinische remissie en bijwerkingen met de zwaarste patiëntenpopulatie (mensen die al niet meer reageerden op andere soortgelijke medicijnen) ooit voor chronische darmontsteking. Itt. tot competitors ook enkel oraal in te nemen. Alle andere competitors zijn al overgenomen door big pharma met veel slechtere data in P2 voor een beurswaarde die 30-100% hoger ligt dan die van ABVX nu. Dusja, het is 1500% gestegen in een paar maanden, maar het risico is net kleiner dan andere biotech waar die binaire trail resultaten onmogelijk te voorspellen zijn voor de gewone sterveling.

De koers is ook al compleet gederisked...

CABA en MLTX zijn, zoals vermeld, zeer kleine posities (<1% van PF). Samen met PACB ongeveer 7% van PF. Op zich valt dat dus mee.
PACB heeft een mooi herstructureringsplan lopende waardoor de jaarlijkse operationele kosten met 45-50 miljoen $ verlaagd worden. Ze doen duidelijk moeite om de kostenbasis te verlagen. Ook leggen ze nu meer nadruk op verkoop van consumable producten en service (stabieler en groeiend) tov de verkoop van dure instrumenten. Daarnaast heeft PACB een distributieovereenkomst met Haorui Gene, een firma in China, waardoor PACB de HiFi long-read sequencing technologie breder wil uitrollen in klinische onderzoeks- en diagnostische labs in China.
Zelf hoop ik dat de combinatie van de kostenbesparing en het strategisch partnerschap in China voor een opstoot gaat zorgen. Zoals eerder al geschreven is PACB voorbije vrijdag nipt boven de SMA50 weekbasis van 1,48$ gesloten. Sluit het deze week weer boven deze waarde, zie ik komende weken toch wel een mooie run mogelijk. Laatste aankopen PACB waren aan 1,27 en 1,29$. Heb momenteel geen intenties om bij te kopen.

Je moet de waarheid zijn plaats geven. De enige reden dat je in PACB zit is omdat hier ooit gepasseerd is. Anders was je er nooit op terecht gekomen. Er zijn 1000en andere bedrijven met gelijkaardige market cap te vinden.

Ik betwijfel of je zelfs weet wat HiFi of long-read of zelfs sequencing betekent. Dus het is niet dat je die specifiek gezocht hebt.

Je vergeet ook dat de originele thesis altijd uitging van combi PACB + ILLUMINA. Pacb alleen is (nog meer) risky dan de combi.

Je vergeet ook dat de originele thesis naar de knoppen is sinds de tarieven oorlog - die onvoorspelbaar was. En de NIH slashing - die ook redelijk onvoorspelbaar was.

Capex environment begint licht beter te worden, dus dat is positief. Placement footprint = meer recurring cartridge revenue. HiFi sequencing is cool en er zijn veel nieuwe toepassingen, ook in clinical. NIH funding is ook niet meer zo dramatisch, maar nog altijd major black hole. De China situatie is nog altijd redelijk "troebel". Ik zou de China partnership niet te veel credits geven. Intern is onze sales in China nog altijd -20 -30% YoY met easy comp vorige jaren. Geen idee of dat ooit/short-term nog OK komt.

Maar long-story short is het geen kat in het zakje dat het OK komt. Kan nog altijd naar 0 gaan. De kans dat we de historische koersen ooit terug zien is ook close to 0. But life sucks en we moeten aanpassen along the way.

Het enige wat voor koersopstoot zal zorgen is a) break-even bereikt voor de runway ten einde is b) voldoende placement + recurring revenue --> hello lagere rente, c) niet te veel impact van Roche hun nieuwe machine (ondanks alle poeha 1-2y geleden, nog niet te veel commercieel van gezien) en d) NIH funding die verbetert. Geen SMA of Chinezen

Je moet de waarheid zijn plaats geven. De enige reden dat je in PACB zit is omdat hier ooit gepasseerd is. Anders was je er nooit op terecht gekomen.
Klopt, anders was ik inderdaad nooit bij PACB terechtgekomen.

Je vergeet ook dat de originele thesis altijd uitging van combi PACB + ILLUMINA. Pacb alleen is (nog meer) risky dan de combi.
Ben dan ook niet jouw thesis aan het verkondigen, maar mijn strategie ;). Waar ik momenbteel voor speel is de SMA50 weekbasis overtuigend breken (met mogelijk de Chinezen als katalysator, maar mag wat mij betreft ook iets anders zijn). Gebeurt dat niet, dan schakel ik.
Dat PACB risky is, klopt ja.

Maar long-story short is het geen kat in het zakje dat het OK komt. Kan nog altijd naar 0 gaan. De kans dat we de historische koersen ooit terug zien is ook close to 0. But life sucks en we moeten aanpassen along the way.
Naar historische koersen ben ik ook niet op zoek, enkel richting SMA200 op weekbasis. Maar met 2$ ben ik op zich ook tevreden.

Je vergeet ook dat de originele thesis naar de knoppen is sinds de tarieven oorlog - die onvoorspelbaar was. En de NIH slashing - die ook redelijk onvoorspelbaar was.
Eigenlijk interesseert die originele thesis mij momenteel niet meer. Ben hier nu mijn eigen strategie aan't volgen. Ook in mijn strategie kunnen er onvoorspelbaarheden optreden.

Buiten bovenstaande, waardeer ik natuurlijk steeds ieders inbreng, om dat mee in mijn strategie uitvoering op te nemen.

De koers is ook al compleet gederisked...

Low end valuation van buy-out van gelijkaardige medicijnen (again met slechtere resultaten en nog voor P3 want letterlijk alles is nog daarvoor al opgekocht) is 6.7B. Imo is de bodem gederisked, maar de upside zeker (nog) niet. Aan 100 $ / share staat ABVX aan 6.3B...

Low end valuation van buy-out van gelijkaardige medicijnen (again met slechtere resultaten en nog voor P3 want letterlijk alles is nog daarvoor al opgekocht) is 6.7B. Imo is de bodem gederisked, maar de upside zeker (nog) niet. Aan 100 $ / share staat ABVX aan 6.3B...

Ik ken ABVX niet in detail, dus geen oordeel over dit specifieke bedrijf. Maar waarom zou iets x7 gaan als het eigenlijk x8 moet gaan, denk ik dan ? Wat mist de markt ? Wat zie jij en waarom dat de markt niet ziet ?

Ik ken ABVX niet in detail, dus geen oordeel over dit specifieke bedrijf. Maar waarom zou iets x7 gaan als het eigenlijk x8 moet gaan, denk ik dan ? Wat mist de markt ? Wat zie jij en waarom dat de markt niet ziet ?

De essentie van de waarom heb ik hier gezet. Waarom de markt het niet nog hoger inschat? Dat is de eeuwige vraag van eender welke aankoop je doet: omdat ze niet 100% efficiënt is, profit taking van speculanten, onzekerheid rond FDA, liquiditeit, second order effecten, bear markt van biotech,.... kan vanalles zijn. Heb me alleszins genoeg bevraagd en ingelezen om conviction te hebben.

Terug
Bovenaan