Kleine Beursfeiten

En wat welke aandelen staan er nog op de watchlist voor snelle winst. 🤔
geen specifieke eigenlijk, net zoals datavault niet specifiek was.

als je een gokje wil wagen, zorg dan eerst en vooral dat ge een goeie broker hebt zoals Mexem. Daar kan ik alles filteren van stocks op prijs, percentage wat ze stijgen etc.... veeeeel uitgebreider dan degiro om iets interessant te vinden en veel beter qua nieuws

hier een screenshotje:

Screenshot-2025-10-07-160453.png

*edit*

ofwel gebruik je https://apewisdom.io/Daytrading/

Laatst bewerkt:
Iemand wat kennis van Viking Therapeutics of Intellia Therapeutics?
Ik gaf als bezigheidstherapie eens de opgave aan Grok om lang na te denken en dan met de hoogstwaarschijnlijke bedrijven te komen die minstens x2 kunnen gaan tegen mid '26. Zijn antwoord:

Viking Therapeutics: 53% kans
Intellia Therapeutics: 47% kans
Metaplanet: 43% kans

Die laatste heb ik al genoeg van staan, die andere 2 vallen buiten mijn expertise veld. :)

Iemand wat kennis van Viking Therapeutics of Intellia Therapeutics?
Ik gaf als bezigheidstherapie eens de opgave aan Grok om lang na te denken en dan met de hoogstwaarschijnlijke bedrijven te komen die minstens x2 kunnen gaan tegen mid '26. Zijn antwoord:

Viking Therapeutics: 53% kans
Intellia Therapeutics: 47% kans
Metaplanet: 43% kans

Die laatste heb ik al genoeg van staan, die andere 2 vallen buiten mijn expertise veld. :)
waarom vraag je het niet aan grok? :unsure:

Als je van een gokje houdt, is Galectin Therapeutics (GALT) misschien wel iets om naar te kijken.

GALT zit (obviously) in de biotechsector en heeft me belapectin een fase 2b/3 kandidaat die galectin 3 inhibeert. Dat eiwit speelt in heel veel (ontstekings)mechanismen een rol, en zij focussen in 1ste plaats op NASH, waar ze positieve resultaten boeken met patiënten met een vergevorderde ziekte (uniek).

Nu ja, dat is 1 van mijn loterijtickets met heel veel upside, maar ook veel downside mogelijkheden.

Draait nu goed uit en het is je gegund, maar je beseft hopelijk toch ook dat het vrij roekeloos is om een maandloon te steken in een aandeel dat je louter op basis van de naam koopt.

Als ik jouw posts lees hou ik toch wat mijn hart vast want het lijkt als buitenstaander op een lichte verslaving voor prikkels/snelle winsten, en dat kan in de worst-case ontaarden in een complete gokverslaving. Als privé belegger is het beschermen van je kapitaal net super belangrijk.

Ik klink nu misschien als een oude zagende mens, maar beschouw het gewoon als een cautionary tale van bompa Xeo.
Vergelijk deze euforie met het begin van de tariff war. :unsure:

Hoe zit het eigenlijk met de Crocs club?
Het begint terug te zakken.

Nu de beurzen zo hoog staan, misschien de moment voor jullie om bij te kopen? :thinking:
Te veel retail exposure als ik bijkoop. Maar ik vertrouw nog in de thesis, maar voor mij gaat veel afhangen van de impact van de meest recente samenwerkingen. NFL, South Park, Sydney Sweeney, ... Als dat nu amper een deuk maakt in sales ga ik wel lozen.

Gezien ik aan het verbouwen ben en de vorige woning nog niet verkocht is spaar ik mijn geld even op. :unsure:

Hoe zit het eigenlijk met de Crocs club?
Het begint terug te zakken.

Nu de beurzen zo hoog staan, misschien de moment voor jullie om bij te kopen? :thinking:
Waarom nu al kopen als je het mogelijk uiteindelijk aan 45-50$ kunt hebben 🤔.
Maar op zich niet slecht om een voorzichtige startpositie te starten.

Laatst bewerkt:
Waarom zou iets dat niks produceert (goud, zilver) meer in waarde moeten stijgen dan bedrijven die wel iets produceren? Goud of zilver worden niet intrinsiek meer waardevol, dat is puur vraag en aanbod. Maar die maken niets, die groeien niet. Idem voor beleggen in wijn, schilderijen of pokemonkaarten. Als je moet kiezen tussen je geld steken in grondstoffen of bedrijven zou ik altijd kiezen voor bedrijven.
Ben te lui om het verder op te zoeken, maar gisteren las ik volgende YTD voor 2025:
  • S&P 500: +14,6%
  • Nasdaq: +18,8%
  • Bitcoin: +33,5%
  • Goud: +51,3%
  • Zilver: +68,0%
Voordeel is ook dat goud en zilver (itt de mijnbouwbedrijven) niet direct iets is voor snelle winst. PHAU en PHAG zijn geschikt om erin te beleggen. Na de felle stijging is een correctie in de nabije toekomst natuurlijk niet uitgesloten.

Laatst bewerkt:
Ze zijn bezig met de batterijdivisie financieel volledig te scheiden, ik vermoed dat die wel eens de deur uit kan gaan. Groei zou ik er niet van verwachten. :)

Terug
Bovenaan