Kleine Beursfeiten

Dit soort provocaties zijn hier niet nodig
Je hebt gelijk, belachelijke tactiek van me.

Hou jij het maar bij het bijkopen van Oxy en Sirius. Die zijn laag gewaardeerd.

Al die vieze tech aandelen zijn veel te hoog gewaardeerd. Bah vieze tech.

Je hebt gelijk, belachelijke tactiek van me.

Hou jij het maar bij het bijkopen van Oxy en Sirius. Die zijn laag gewaardeerd.

Al die vieze tech aandelen zijn veel te hoog gewaardeerd. Bah vieze tech.

Jeetje jij kan goed kort door de bocht gaan zeg. Tesla die kwartalen lang de NASDAQ zou outperfomen is in kwartaal 6 niet plotseling een betere aankoop dan een Microsoft die de NASDAQ 5 kwartalen zou hebben underperformed. Integendeel zelfs, indien fundamentals van bedrijven identiek presteren.

Jij zegt dus gewoon dat de markt het altijd juist heeft, dat de prijs altijd de fundamentals weerspiegeld. In dat geval kan je gewoon beter de index kopen. Veel minder moeite.

Er staat duidelijk in mijn post

AANDEEL VERKOPEN

NIET AANDEELSCHIJF VERKOPEN

Dus: 80% van de eerdere schijven staan in groen. 20% (laatste schijf) staat in rood -> 100% verkopen? (want "AANDEEL VERKOPEN", NIET AANDEELSCHIJF VERKOPEN").

AKA "Cut your losses winners"

Bijkopen doe ik zoveel mogelijk van aandelen waarvan elke aankoopschijf de Nasdaq klopt.

Je hebt van Meta, Alphabet, Nvidia en Microsoft (etc.) dus nieuwe schijven gekocht in de periodes voorafgaand aan hun underperformance.
En tijdens die fases van underperformance ze volledig weer verkocht.

AKA "buy low high, sell high low"

Goed, alle gekheid op een stokje: ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat er meer nuance en "gevoel" bij je beslissingen komt kijken dan dat je zelf vermoedt (of ons althans laat uitschijnen).

Het is duidelijk dat je géén éénduidige instructie kan benoemen die je als strikte regel hanteert (bv. exacte definitie van loss/underperformance in zowel duurtijd als performance). Indien wél zou je er een historisch model (in zowel bear als bull markets) op kunnen laten runnen om te kijken of het effectief tot betere rendementen leidt.

Dat je die éénduidige instructie niet kan benoemen is trouwens volkomen normaal en misschien wel wenselijk (ik vermoed dat het tegengestelde juist idioot zou zijn omdat je cijfermatig onvoldoende rekening kan houden met alle parameters - waaronder er ook enkele zijn die niet exact becijferd kunnen worden).

Ik ga mezelf nog eens quoten voor de SIRI mensen hier. Want vorige keer niet echt een antwoord gekregen op mijn vraag en ik begrijp dat er hier toch meer dan enkele invested zijn. @Marsu is daar een klein beetje op ingegaan. Maar ik zie het niet echt...

Maar dus

Snap ni zo goed wat mensen daar in zien to be fair. Is dat puur voor SDARS of? Kunt ge überhaupt iets anders doen met dat netwerk dan audio streamen? (Aan een verschrikkelijke bitrate trouwens)

Wat is er precies handig aan die infrastructuur? Wat kan men daar nog mee doen? Waarom vinden jullie dit zo'n interesant aandeel?

@Wartan breek je hoofd er niet meer over. Doe verder zoals je bezig bent.

Je hebt een prachtportefeuille met rendement dat je verdiend.

Ik ben blij voor jou dat je Palantir verkocht hebt en die andere aandelen hebt bijgehouden. Palantir was toch overgewaardeerd.

Het is zoals spooky zegt zeker geen fout, en de wereld is gewoon veranderd.

Er is niks mis met momentumbeleggen. Da's niet 'idioter' dan praktisch elke SaaS kopen en hopen op het beste. Waardering en SaaS in 1 zin gebruiken, ouch.

Ik doe niet anders dan momentumbeleggen en outperform al 4 jaar op rij S&P met 10%+.

Wat is er precies handig aan die infrastructuur?
Met alternatieven AM/FM radio, 4G/5G, etc. kom je nooit aan de dekkingsgraad die satelliet kan bieden.
AM/FM zal verder afgebouwd worden de komende jaren.
Satelliet is interessant (en wordt zo zelfs nog interessanter) voor mobiele toepassingen, zeker rond afgelegen plaatsen. Er is omwille van die dekkingsgraad een sterke lock-in met autobouwers.

Kostenreductie gaat sneller dan ze gebruikers verliezen -> verbeterde FCF.
En het verlies van gebruikers gaat ook maar aan een (voorlopig) traag tempo. Hoewel alternatieven à la Spotify al lang bestaan.
Focus van CEO op "money-making" ipv innovatieve avontuurtjes.

Feit dat Buffett inkocht was voor mij de belangrijkste reden om erin te stappen - daar ga ik niet om liegen. #guruchasing

Campine is de voorbije dagen wat teruggevallen op het nieuws dat er een potentiële concurrent aankomt.

Wat denk jij @Nesjamag? Koopwaardig aan deze prijs?

@Nesjamag : om verder te gaan op bovenstaande post van @herc, wat is jouw opinie hieromtrent?

Als ik de verschillende recente updates en artikels mag geloven, kunnen US Antimony Corp (Alaska - reeds actief) en Perpetua (Idaho - binnen een termijn van 3 jaar) mogelijks voor een extra aanbod van 10,000-15,000 MT per jaar zorgen. En vanaf volgend jaar al zal Larvotto Resources haar Hillgrove mijnproject lanceren in Australie met een jaarlijkse verwachte productie van 5000 MT.

Is dit naar jouw mening voldoende om de vraag/aanbod onbalans en dus de antimoonprijs en de investment case voor Campine negatief te beinvloeden? Hoe kijk jij naar 2026-2027?

@Nesjamag : om verder te gaan op bovenstaande post van @herc, wat is jouw opinie hieromtrent?

Als ik de verschillende recente updates en artikels mag geloven, kunnen US Antimony Corp (Alaska - reeds actief) en Perpetua (Idaho - binnen een termijn van 3 jaar) mogelijks voor een extra aanbod van 10,000-15,000 MT per jaar zorgen. En vanaf volgend jaar al zal Larvotto Resources haar Hillgrove mijnproject lanceren in Australie met een jaarlijkse verwachte productie van 5000 MT.

Is dit naar jouw mening voldoende om de vraag/aanbod onbalans en dus de antimoonprijs en de investment case voor Campine negatief te beinvloeden? Hoe kijk jij naar 2026-2027?
Van een mijn wille starten en effectief productie is 5-10 jaar als het vlot gaat.
Daarnaast is er ook de vraag wat hun break even kost is.

15-20k MT per jaar zal niet voldoende zijn.
Maar de vraag is dus ook vooral, aan welke prijs zijn ze rendabel.

Er is niks mis met momentumbeleggen. Da's niet 'idioter' dan praktisch elke SaaS kopen en hopen op het beste. Waardering en SaaS in 1 zin gebruiken, ouch.

Ik doe niet anders dan momentumbeleggen en outperform al 4 jaar op rij S&P met 10%+.

Is het risico van momentumbeleggen niet dat je dan vooral de hypes op hun hoogste punt koopt?

MLX.AX met tin mijnen begint ook te gaan.
Bijna 2x. Staat ergens ~4x ev/fcf
Ik hoop ook dat die volgend jaar met dividenden beginnen nu ze doorheen tax losses zitten.
Ze hebben heel veel cash en de cash stroomt ook hard binnen.

AFM.V, ook tin, ook nog goedkoop.
Aan huidige tin prijs zal dat volgend jaar ~0.25 CAD dividend per aandeel zijn.
20%+ dividend rendement.
Wel risicovol gebied dat ze in zitten, met oorlog, rebellen, vulkanen, co2 meer.
Maar is een van de beste mijnen op de planeet.

Argent Industrial, Art.jo

Dit fonds verwacht 55% irr.

G2LSeovWEAAVXEx

G2LYDM_XMAArKva

Pagina 11:

GudKphgWYAAa-9p

Terug
Bovenaan