Misterblort
Well-known member
Eerste aandelen die ik ooit gekocht heb : 20x Spotify kopen aan 50 euro en verkopen aan 76 want GAINS!Wat was in het verleden op economisch/financieel vlak uw domste idee of beslissing ooit?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerste aandelen die ik ooit gekocht heb : 20x Spotify kopen aan 50 euro en verkopen aan 76 want GAINS!Wat was in het verleden op economisch/financieel vlak uw domste idee of beslissing ooit?![]()
Misschien is het nog een apart topic waard.
Wat was in het verleden op economisch/financieel vlak uw domste idee of beslissing ooit?
(de voor de hand liggende grapjes over aandelenkeuzes van de afgelopen paar jaar mogen uitblijven)

Simpel, zoek in een compleet openbloeiende markt een achterhinkend bedrijf met minder dan 8% marktaandeel, wacht op een matige earningscall waar men expectations mist, zodat het aandeel zakt omdat groeiverwachtingen een deuk krijgen. Maak dan een filmpje waar je alleen maar de goede aspecten belicht én fantaseert over toekomstige groei zonder onderbouwing en met complete disregard voor de industrie zijn trendsetter en de gevolgen daarvan. Gooi een vleugje 'iedereen die nu verkocht is dom' erover en je hebt je flat earth +2 strengthening aura ook nog opgepikt.Alé, de Youtube filmpjes van complete rando's -inclusief onnozele thumbnails of debiel gezicht frontfoto- doen ook de intrede in het beurstopic.
"voor degenen die wat willen bijleren".
Ik moet ergens een manier zien te vinden om geld te verdienen met de totale enshittification van het internet.
Klopt, ik geloof dat ze nog steeds marge hebben om te groeien vanaf dit punt maar ik hou mijn centen bij vanwege verscheidene redenen :Datacenter earnings waren toch gewoon zwak. Waar zit al die AI groei? Nu wordt er volop gezegd van te wachten op MI400, maar hetzelfde werd de afgelopen kwartalen ook telkens gezegd van MI350 en daarvoor MI300. Als puntje bij paaltje komt betaalt vrijwel iedereen nog steeds met goede reden de Nvidia premium.
![]()
Daarbij, $AMD is de afgelopen maanden als een raket omhoog gegaan dus even een kleine correctie is niet meer dan normaal.
Disclaimer: lange tijd $AMD in portefeuille gehad (sinds begin dit jaar niet meer), jammer genoeg nooit $NVDA gehad.
Ik denk dat ik hier een boek kan schrijven over wat Buffett zegt dat je niet moet doen als belegger en wat jij hier al gepost hebt (o.a. je eufore gedrag als de prijzen van je aandelen stijgen en je gefrustreerde gedrag als de prijzen van je aandelen laag blijven). Lezen wat je moet doen volgens Buffett is 1 zaak, het nog doen is nog iets anders.Dat is dus exact wat Buffett zegt: kijken naar de grafiek en de richting van de koersen, los van de onderliggende waarde.
Ook stoplosses zijn een hoeksteen in investeren.
Maar ok, dat is de eeuwenoude discussie over investeren op basis van grafiek versus investeren op basis van de intrinsieke waarde.
Al voldoende over gepalaverd in dit topic![]()
Weinig, maar het kan.Daarbij, wie zegt dat degenen hier op het forum (inclusief mezelf) op lange termijn beter doen dan de index...?

Is het al bullish?Als de prijsactie terug wat meer bullish wordt (of de nieuwe CEO er een draai aan kan geven), dan is het mss nog wel een opportuniteit.
Q3 revenue guidance tussen -9 en -11% YoY. Een ronduit desastreuze ommezwaai.Is het al bullish?
Crocs -12% voorbeurs though... Hoe is het godverdomme mogelijk

Ondertussen al -18%. Kut voor je man. Had je er nog veel geld in zitten?Is het al bullish?
Is het al bullish?
)En die gigantische non-cash impairments op HD overschaduwen elk streepje goed nieuws natuurlijk (rev beat en record gross margin bv). Cashflow ook gewoon ok, maar vooral die guidance voor Q3 is plots wel heel slecht...Q3 revenue guidance tussen -9 en -11% YoY. Een ronduit desastreuze ommezwaai.
En North America revenue ook al -6.5% in Q2.
De markt had dus -zoals wel vaker- "gelijk" om Crocs niet hoger te waarderen.![]()
JaOndertussen al -18%. Kut voor je man. Had je er nog veel geld in zitten?

De vallende messen die snijden in de handjes van BG
Aflevering 543

Goeie winning streak voor @Racing_GenkEn die gigantische non-cash impairments op HD overschaduwen elk streepje goed nieuws natuurlijk (rev beat en record gross margin bv). Cashflow ook gewoon ok, maar vooral die guidance voor Q3 is plots wel heel slecht...
Wat een afgang holy shit, totaal niet zien aankomen en oprecht even niet goed van. So what's next? Ik twijfel heel hard, tov cost basis is mijn verlies nog relatief 'beperkt', dus misschien beter gewoon cutten. Jij zit er al iets langer in, wat doe jij?
Mode en retail is historisch ondergewaardeerd. Net zoals banken en verzekeraars na de fin. crash.
Wegens te lage marges en te trendgevoelig. Zie retail apocalyps.
Of zoals Heide Klum zegt: one day ur in the next day one ur out.
Dus crocs is niet te goedkoop, maar was eerder te duur.