Kleine Beursfeiten

Olie terug boven de 70 dollar en OXY doet -2.31% want hogere olieprijzen zijn slecht voor de business :unsure:
Niet de eerste keer, zijn ook al een paar keer disproportioneel omhoog gegaan - ik hoop dat ooit het tij gaat keren want door grote positie is het verlies aanzienlijk hier - dat is ook goed te merken aan rendement dit jaar.

Niet de eerste keer, zijn ook al een paar keer disproportioneel omhoog gegaan - ik hoop dat ooit het tij gaat keren want door grote positie is het verlies aanzienlijk hier - dat is ook goed te merken aan rendement dit jaar.
Gedekte calls op verkopen, met als strike price de GAK en dan telkens als ze aflopen de GAK verminderen met de premie en opnieuw een call op verkopen.

De opportuniteitskost van bagholding is te hoog.

"Solvay now expects underlying EBITDA to be between €880 million and €930 million and confirms its Free Cash Flow to be around €300 million"

Syensqo verwacht vandaag €1,3 miljard EBITDA voor 2025, hebben een gelijkaardige schuldratio (1,7x vs. 1,9x) en lager dividend. Stijgt vandaag 6% en is nu 2,6x zo veel waard als Solvay. :cheer:Spaarrekening leeggemaakt en bijgekocht zonet.

Laatst bewerkt:
MSFT weer zieke cijfers. Premarket +8%, on the way to 4 trillion market cap.

In't algemeen: Cloud blijft zo'n gigantische growth driver. Niet normaal, alle spelers blijven gewoon doorgaan. Al jarenlang. Die taart blijft maar groter worden. Azure, AWS & GCP to the moon

Klopt. Als je kijkt naar potentiele overnemers:
[...]
Goed overzicht, dank.
Wie weet komt er inderdaad nog een PE shop aankloppen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. De board en Weingarten moeten het willen, en net daar wringt het schoentje.
Ik ga dan ook niet lang blijven zitten na het PANW nieuws.
Klein koersherstel komende dagen/weken = Weg
Zoniet, tegen einde zomer geen duidelijke signalen die erop wijzen dat ze zich alsnog in de etalage zetten = ook weg
Heb al voldoende turnarounds in portefeuille.

Wat is jouw plan?

Laatst bewerkt:
"Solvay now expects underlying EBITDA to be between €880 million and €930 million and confirms its Free Cash Flow to be around €300 million"

Syensqo verwacht vandaag €1,3 miljard EBITDA voor 2025, hebben een gelijkaardige schuldratio (1,7x vs. 1,9x) en lager dividend. Stijgt vandaag 6% en is nu 2,6x zo veel waard als Solvay. :cheer:Spaarrekening leeggemaakt en bijgekocht zonet.

Ik heb die vergelijking hier ook al eens gezet - slaat inderdaad nergens op. Zelfs groei verwachtingen van management zijn gelijk of zelfs slechter (zie capital market day presa)

Daarnaast vanavond ook nog terug ingestapt in Novo Nordisk aan $50. Is historisch altijd gewaardeerd als een zeer kwalitatief bedrijf (lees: hoge multiples), momenteel te koop aan ~10x de winst voor 2027. Ik ben geen farmaseut (pun intended), maar volgens mij is dit vooral een sentimentskwestie en een mooie kans om een quality bedrijf te kopen met een deftige margin of safety.

En P/BV op punt van 2012.

Goed overzicht, dank.
Wie weet komt er inderdaad nog een PE shop aankloppen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. De board en Weingarten moeten het willen, en net daar wringt het schoentje.
Ik ga dan ook niet lang blijven zitten na het PANW nieuws.
Klein koersherstel komende dagen/weken = Weg
Zoniet, tegen einde zomer geen duidelijke signalen die erop wijzen dat ze zich alsnog in de etalage zetten = ook weg
Heb al voldoende turnarounds in portefeuille.

Wat is jouw plan?

Heb wat geluk gehad. Ik had SentinelOne 2 weken geleden teruggekocht. Vorige week met dat overname nieuws 1/3 verkocht om toch wat winst vast te leggen voor het geval de rumors vals zouden zijn.

De overige 2/3 ga ik voorlopig laten staan. Volatiel aandeel. Als de earnings eens beter zijn dan verwacht kan dat snel 20-30% stijgen, en dan verkoop ik. Valt het tegen kan het zijn dat ik wat bijkoop, want mijn positie is momenteel maar 4% van de portfolio. Komt er op neer dat ik aan de huidige waardering relatief veel vertrouwen heb dat ik ze komende 12 maanden voor 20-30% winst kan verkopen (uitgaande van normale marktomstandigheden), wat een mooie IRR is.

Kan ook 44$ zijn. Twijfel tussen 35 en 44$ momenteel. Als het daar geraakt, koop ik.
UNH is een koopmoment tussen nu en 225$, maar denk dat dat naar 225$ gaat.
UNH komt zoveel rotzooi over uit, boekhoudkundig én zuiver business wise, dat is voorlopig een wespennest.

NVO zou ik durven instappen.

Terug
Bovenaan