MSFT tuft ondertussen wel lekker voort. Recent nieuwe ATH. Ik probeer de kleinere SaaS ook af en toe van de hand te doen en bij te kopen, maar MSFT blijft wel een mooi stabiel softwarebedrijf.SaaS sentiment is weer slecht. Laatste 3 jaar wisselen bull & bear zich voortdurend af in SaaS.
Negativisme komt van onduidelijkheid AI op business model (winnen incumbents of nieuwe AI start-ups?) en groei die post-covid trager blijft (matuurdere markt en veel competitie).
En dan is er weer optimisme (incumbents zijn goed gepositioneerd om AI te verkopen via hun bestaande klantenbase & distributie) + de sterkte van voorspelbare/recurring revenue en hoge marges.
Ik koop bij pessimisme en verkoop bij optimisme..
Gouden tijden waren 2010-2018: weinig competitie, gigantische TAM en nog het begin van de S-curve. Ook 1 van de redenen dat ik wat naar Japan heb verschoven, daar zitten ze nog veel eerder in het "digitalisering & cloud" proces.
Met de drop van gisteren ziet Gitlab er dan weer interessant uit, weer aan 42 usd, als de drama queens op Wallstreet weer wat gekalmeerd zijn, kan het misschien alsnog naar 80 terugkeren?
Ik blijf me toch afvragen hoe sterk hun inkomsten zijn gezien de concurrentie.
Laatst bewerkt: