contextbinder
Well-known member
Maar normaal (ik volg het niet altijd) zijn de schommelingen tegengesteld aan de schommeling in de aandelenmarkt.
Het feit dat ze nu tesamen in dezelfde richting bewegen, dat is scary.
Of bedoel je dat het niet ongewoon is dat ze samen parallel aan't duiken zijn? Dat is echter niet wat ik in de financiële gazetten gelezen heb.
Ik duidde enkel op het niveau, de evolutie is idd omgekeerd en kan aanleiding geven tot een krediet -crisis - vele malen slechter dan een crash. China weet dat het een handelsoorlog nooit kan winnen van de VS - maar anderzijds weten ze wel wat te doen en kunnen ze ook ernstige schade toebrengen - ik durf er geen geld op zetten hoever Trump echt wil gaan. China alleen is ook niet voldoende - het is pas wanneer meerderen hetzelfde zouden doen dat het echt een drama wordt.
Naast veel nadelen zijn er wel een paar voordelen die China heeft: Xi moet niet verkozen worden en heeft dus meer politieke marge/krediet, de VS zal het het op korte termijn wellicht sneller voelen dan China - maar beiden zijn onvoldoende om Trump te overtroeven. Wil Trump de VS volledig ontkoppelen van China? Hoeveel druk kan Trump zich veroorloven in deze strijd, komt de financiering in de problemen, recessie is een optie - hoe diep - maar een depressie? ...