Kleine Beursfeiten

Dat denkt Trump ook, hij overweegt toch een (onwetttige) 3de termijn? :sop:

Ik denk dat die vogel toch gevlogen is ondertussen. Denk dat er bij GOP veel waren die dachten dat het 4d chess was en indien niet, meesurfen op de populariteit en doen alsof.

Nu blijkt dat het dammen met 4 jarigen is en hij echt een retarded kleuter is met gelijkaardigen rond hem, mag hij al blij zijn dat de midterms geen catastrofe worden.

Indien catastrofe kan het wel snel gaan met opportunisten en kakofonie in de GOP en is het gedaan met wilde avonturen.

Ik denk dat de beurs volgende week opnieuw weer wat jo-jo gaat spelen. Maandag positieve cijfers omdat Trump de deur open zet voor gesprekken met China, dinsdag rats naar beneden omdat hij weer van mening verandert en wie weet is het woensdag weer dik oké om donderdag dikke ambras te hebben.

Uiteindelijk komt het goed, maar dat is mogelijk niet op korte termijn. Gelukkig investeer ik niet om snel geld te hebben op korte termijn.
Dat jojo gedoe is niet goed voor de beurs, bedrijven willen juist stabiliteit en duidelijkheid voor ze gaan investeren, in plaats van het bipolaire beleid van Trump die verandert gelijk de wind.
Waarschijnlijk veel volk die geld verliest door al die sprongen en die gaan dan verkopen met verlies waardoor de prijs zakt. Long term is een bear market natuurlijk goed om bij te kopen.
Ondertussen is de VS ook veel vertrouwen kwijtgespeeld bij zijn bondgenoten en de rest van de wereld door Trump zijn wispelturigheid, de VS is gewoon geen betrouwbare handelspartner meer.

Tariffs op smartphones, computers, semiconductors en nog een hoop andere technologische producten worden al teruggedraaid. Een man zonder plan.

The exemptions are a win for tech companies like Apple, which makes the majority of its products in China. The country manufactures 80% of iPads and more than half of Mac computers produced, according to Evercore ISI.

“This is the dream scenario for tech investors,” Dan Ives, global head of technology research at Wedbush Securities, told CNBC. “Smartphones, chips being excluded is a game changer scenario when it comes to China tariffs.”

He added that the tariffs have been a “black cloud over tech since the day of liberation, because no sector was going to be more hurt than big tech."

“I think ultimately big tech CEOs spoke loudly, and the White House had to understand and listen to the situation that this would have been Armageddon for big tech if were implemented,” Ives said.

Dus euh, wat is het plan?

Want als je de electronica vrijstelling hebt, hoe ga je dan het handelsdeficit wegkrijgen?

Veel temu en sheen prut nodig om aan de prijs van 1 i phone of laptop te raken.

Dus euh, wat is het plan?

Want als je de electronica vrijstelling hebt, hoe ga je dan het handelsdeficit wegkrijgen?

Veel temu en sheen prut nodig om aan de prijs van 1 i phone of laptop te raken.
de meeste mensen kopen ook meer prut dan wat hun gemiddelde gsm kost. Ik ken persoonlijk toch maar weinig mensen die elk jaar de allerlaatste duurste iphone kopen.

de meeste mensen kopen ook meer prut dan wat hun gemiddelde gsm kost. Ik ken persoonlijk toch maar weinig mensen die elk jaar de allerlaatste duurste iphone kopen.

Hoeveel jij er kent is irrelevant. Apple verkoopt 200miljard aan telefoons per jaar. Tel er nog wat computers en andere hardware bij, marge van 50% en je zit voor apple alleen al aan 100 of 200mrd inport uit China (en ja, ik weet dat niet alles van China naar usa gaat, but still).

Als je alle electronica eruit smijt, schiet er volgens mij niet veel handelstekort over...

Elke uitholling is goed voor de economie short term. Edoch, ook elke keer een extra bewijs dat het een failed strategie zonder plan was. Voor de onderhandelingen met trump is dat weinigbelovend.

Iedereen kan hem rondfietsen, inclusief putin, iran en elk ander random land dat handel moet onderhandelen.

Wanneer wordt Navarro nu gedefenestreerd?

Mijn vrouw corrigeert mij hier: het zijn namaak versies uit den action. Blijkbaar is daar ook een markt voor. 😅

Wat een mooie emoticon straight flush heb jij daar!

TzVrUhm.png

edit: en 't is gebeurd!

1JlxSld.png

Laatst bewerkt:
China krijgt toch lappen, op een moment dat ze het al moeilijk hebben.
Kleine ondernemingen voelen het het hardst.
Verschepen via andere landen, maar die landen zullen er ook niet aan ontsnappen.
Terugvechten is moeilijk zonder telkens in de eigen voeten te schieten.

Aron Gu, a 27-year-old owner of a family-run shoe-material factory in Guangdong province, said he has lost 80 percent of his orders in the last three days.

Leuk zo, consistentie in het beleid. Intern ruzie maken over wat ze nu ingevoerd hebben. En wie is Lutnick weer? Ohja, minister van handel die we al 2 weken niet horen... van onder zinn steen gekropen dit weekend?

Op Politico stond artikel dat Green, Navarro en Lutnick toast zijn en dat het Bessent + Trump + bankiers/CEOs is die de koers gaan bepalen. Bessent de enige semi adult in the room met wat verstand.

Bon ja, "different tarif bucket". Voor je het weet zit je met tarieven per product type en sta je daar met je broek op je enkels met je groot paneel met tarieven "gebaserd op niet tarief barriers". Ze krijgen het nu al praktisch niet gebolwerkt met blanket tarieven per land. Laat staan tarieven per product type per land. :laugh: Volgende 180 u turn incoming binnen 3 d.

Het Donald, hoe zit het met Oekraïne? Of met Gaza? Is er al vrede? Gaan we nog voor resultaten of is het enkel maar aankondiging politiek?

Laatst bewerkt:
Bon ja, "different tarif bucket". Voor je het weet zit je met tarieven per product type en sta je daar met je broek op je enkels met je groot paneel met tarieven "gebaserd op niet tarief barriers". Ze krijgen het nu al praktisch niet gebolwerkt met blanket tarieven per land. Laat staan tarieven per product type per land. :laugh: Volgende 180 u turn incoming binnen 3 d.

Mogelijks nog een stapje verder of lees ik dat verkeerd: Verwijzing naar o.a. Iphone vermoedelijk

U.S. President Donald Trump on Sunday said he would be announcing the tariff rate on imported semiconductors over the next week, adding that there would be flexibility on some companies in the sector.

Terug
Bovenaan