Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou enkel maar BRKA pakken.Enkel BRKA voor BG toch?
China blijft moeilijk om in te schatten momenteel. Langs de ene kant ligt het zeker in Trump zijn aard om verder te escaleren. Langs de andere kant is hij aan het verliezen... Chinezen dumpen massaal de 10Y staatsbons van de Amerikanen, rente is sterk gestegen, dit doet hem pijn.Die ADR's gaan er nog effectief aan geloven als next step in de escalatie als je de chatter mag geloven. Toch maar oppassen![]()
Amerikaanse beurzen terug in een neerwaartse trend, dumpen van treasury bonds met verminderde aankopen ervan, én het dalen van de dollar. Ik denk dat de death spiral is ingezet. Trump heeft nog 1 mogelijkheid, en dat is de importheffingen op China stoppen, en zelfs dat zal maar tijdelijk effect hebben. Het vertrouwen in “all things American” is weg, en gaat niet meer terugkomen.
Op een gegeven moment zal de Federal Reserve moeten bijspringen om de ontsporende overheidsschuld te gaan onderstutten, met enorme inflatie tot gevolg.
Het maakt eigenlijk niet meer uit wat ze doen, het zal altijd nadelig zijn.
Op deze manier zal de dollar snel zijn status als reserve currency in de wereld verliezen.Amerikaanse beurzen terug in een neerwaartse trend, dumpen van treasury bonds met verminderde aankopen ervan, én het dalen van de dollar. Ik denk dat de death spiral is ingezet. Trump heeft nog 1 mogelijkheid, en dat is de importheffingen op China stoppen, en zelfs dat zal maar tijdelijk effect hebben. Het vertrouwen in “all things American” is weg, en gaat niet meer terugkomen.
Op een gegeven moment zal de Federal Reserve moeten bijspringen om de ontsporende overheidsschuld te gaan onderstutten, met enorme inflatie tot gevolg.
Dat maakt dan nogmaals duidelijk dat er geen echte strategie zit achter wat Trump doet maar dat hij gewoon niet weet waar hij mee bezig is.Die geschifte dreigementen rond tax op US dollar assets moeten ingetrokken worden, enkel dat gaat helpen. Als je zelf continu niet insinueert maar letterlijk zegt dat de dollar als reservemunt een nefast systeem is en het unilateraal wil opblazen dan morrel je met het fundament van het hele monetaire systeem en dan weet niemand waar het gaat eindigen. Dat dat niet meer aandacht krijgt, is onbegrijpelijk
Cuz Janus. Nee serieus...Voorts geïnteresseerd waarom OXY blijft gekocht worden hier ondanks de consensus dat een recessie het meest waarschijnlijke scenario is. Is dit dan een bet op oorlog? OPEC shenanigans?...?
Daarmee mijn vraag ivm Berkshire, prima beheerd maar Ameriakaanse firma's + in $, kan nog wel een dingetje worden dan.Op deze manier zal de dollar snel zijn status als reserve currency in de wereld verliezen.
Slecht voor US aandelen (die in $ staan genoteerd) en goed voor goud en BTC? Woensdag was de EUR/USD koers nog net onder de 1.10 en nu 1.13
Maar alle gekheid op een stokje denk je momenteel toch niet beter af te zijn met BRK dan met een tracker? Het zijn overal woelige tijden.
Serieuze powermove van de Chinezen. Niet te hard van de toren blazen, gewoon wat staatspapier verkopen. Is toch té toevallig deze samenloop van omstandigheden.Amerikaanse beurzen terug in een neerwaartse trend, dumpen van treasury bonds met verminderde aankopen ervan, én het dalen van de dollar. Ik denk dat de death spiral is ingezet. Trump heeft nog 1 mogelijkheid, en dat is de importheffingen op China stoppen, en zelfs dat zal maar tijdelijk effect hebben. Het vertrouwen in “all things American” is weg, en gaat niet meer terugkomen.
Maar als de dollar crasht gaat BRK ook in waarde dalen , toch als je dan naar Euro omrekent of andere zaken. Ze hebben namelijk een behoorlijke berg cash + aandelen die in USD genoteerd staan.Daarmee mijn vraag ivm Berkshire, prima beheerd maar Ameriakaanse firma's + in $, kan nog wel een dingetje worden dan.
Ook wat relativeren: er zijn wel eens meer schommelingen in dat staatspapier - zo ongewoon is het dus nog niet.Serieuze powermove van de Chinezen. Niet te hard van de toren blazen, gewoon wat staatspapier verkopen. Is toch té toevallig deze samenloop van omstandigheden.
Ik zou enkel maar BRKA pakken.
BRKB is voor mensen die zich tevreden stellen met lagere winsten.
Maar alle gekheid op een stokje denk je momenteel toch niet beter af te zijn met BRK dan met een tracker? Het zijn overal woelige tijden.
Maar normaal (ik volg het niet altijd) zijn de schommelingen tegengesteld aan de schommeling in de aandelenmarkt.Ook wat relativeren: er zijn wel eens meer schommelingen in dat staatspapier - zo ongewoon is het dus nog niet.