Kleine Beursfeiten

Ik ga wat MELI verkopen. De rest noteert nog te laag (zeker apparel) dus die hou ik bij.
Morgen wat Europese aandelen verkopen als ze ook met 10% stijgen.

Wellicht koop ik nog een extra put of twee op Walmart. Halen het meeste van hun non-food brol uit China. Moest Apple terug naar $200 gaan, koop ik ook weer puts. Noteren zelfs zonder tariffs oorlog veel te duur.

Ik ga wat MELI verkopen. De rest noteert nog te laag (zeker apparel) dus die hou ik bij.
Morgen wat Europese aandelen verkopen als ze ook met 10% stijgen.
Hier BILL aanhouden richting 70$. Veel angst en negativisme onder de beleggers. Voldoende voor een tijdelijke upswing.

Hier BILL aanhouden richting 70$. Veel angst en negativisme onder de beleggers. Voldoende voor een tijdelijke upswing.
Na een +10% dag op indexniveau, ga ik eerder uit van stabilisatie of daling de komende dagen.
Zoals Racing_Genk aangeeft is niet alles hiermee opgelost. C
hina trade war is in full swing en het vertrouwen in de VS is -zeker op korte termijn- zwaar aangetast. Aandelen stonden (en staan?) sowieso al te duur (ik kocht al in oktober-november vol puts om die reden), dus ik zie ons niet zomaar terug naar 52wk highs gaan de komende weken/maanden.

Ik ben nog steeds net long, maar heb m'n cashweging zonet opgekrikt naar 30% met verkoop Meli.

Lol quasi alleswat ik geshort heb staat nu plus 20pct of daarboven.
(Shorters die positie moeten sluiten??)

Nog ongelofelijker is dat die aandelen ook quasi allemaal hoger noteren dan voor de shitshow begon vorige week toen die klojo zijn plakkaat bovenhaalde.

Dit kan toch gewoon niet.

Mn laatste bericht vandaag. Ik sluit de rants hierbij af.

Na een +10% dag op indexniveau, ga ik eerder uit van stabilisatie of daling de komende dagen.
Zoals Racing_Genk aangeeft is niet alles hiermee opgelost. C
hina trade war is in full swing en het vertrouwen in de VS is -zeker op korte termijn- zwaar aangetast. Aandelen stonden (en staan?) sowieso al te duur (ik kocht al in oktober-november vol puts om die reden), dus ik zie ons niet zomaar terug naar 52wk highs gaan de komende weken/maanden.

Ik ben nog steeds net long, maar heb m'n cashweging zonet opgekrikt naar 30% met verkoop Meli.
Enkel de toekomst zal uitwijzen wat uiteindelijk het juiste was 😄. Had een hele “analyse” over BILL en ga dat principe proberen te volgen. Heb nog meer dan 80% cash voor noodgeval.

Lol quasi alleswat ik geshort heb staat nu plus 20pct of daarboven.
(Shorters die positie moeten sluiten??)

Nog ongelofelijker is dat die aandelen ook quasi allemaal hoger noteren dan voor de shitshow begon vorige week toen die klojo zijn plakkaat bovenhaalde.

Dit kan toch gewoon niet.

Mn laatste bericht vandaag. Ik sluit de rants hierbij af.
Bijna alles staat nog altijd lager dan 2 april hoor. En terecht, want huidige situatie is nog altijd slechter dan wat de markt had ingecalculeerd toen.

Had Trump op pauze geduwd zonder de escalatie van China? Waarschijnlijk niet.

Trump was aan het toeteren "dollar down" "rente down dankzij tarieven". Dat is eventjes anders gelopen.

Ik denk dat we China mogen bedanken.

En wat is de redenering nu met die pancarte ?

opt goeie moment allemaal ? :)
Allicht niet.
Direct na de aankondiging toen QQQ +6% stond en mijn put -25% in vergelijking met 5 minuten ervoor. Maar wel 400% op deze in vergelijking met aankoop.
Direct weggedaan want einddatum was half juni, en dat is nog voor die 90 dagen aflopen. Risico dat hij waardeloos afsluit als alles gewoon zigzagt tot dan.

In de ochtend was er een interview met Jamie Dimon op Fox news (waar hij herhaalde wat hij in zijn annual letter zei), en Blinken op cnbc.
Beiden zeiden dat tariffs een degelijk nut kunnen hebben, bv. de desastreuze imbalance van China aanpakken. Maar dat het niet slim was om de allies te kloten omdat allen samen tegen China veel beter is om hen tot actie te dwingen.

Ik weet dat Trump veel respect heeft voor Dimon (en terecht), hij tweette zelfs nog een verdraaiiing van zijn woorden deze namiddag, en ik kan mij niet van het vermoeden ontdoen dat hij dat interview gezien heeft.
En toen gewoon on the spot beslist heeft om vol tegen China te gaan en de allies gerust te laten.
Dat wordt mijns inziens bevestigd door het feit dat Bessent deze namiddag holderdebolder uit een meeting met Republikeinen weggetrokken werd om naar Trump gestuurd te worden. Toont aan dat het niet Bessent zijn idee was en niet met voorbedachte rade.
Waarna een uur later plots die aankondiging komt van pauze + verhoging tegen China.

Nu, als hij luistert naar Dimon, zoveel te beter.

Laatst bewerkt:
Voila, met het volgende ga ik afsluiten voor vandaag: Al het nieuws de laatste dagen is ruis. De grafieken voorspellen het nieuws, niet andersom.
Tot morgen!

Of het protest binnen de rangen werd iets te groot. China deed niet wat Trump wilde maar ging juist full on Hulkmodus. Waardoor hij nattigheid begon te voelen dat het te risicovol was om verder door te pokeren met zijn paar tweetjes tegenover de kaarten die de volledige wereld hebben. Niet noodzakelijk voor elk land apart, maar door de combinatie van de kaarten.

En dat hij daarom nu aan het temporiseren is, om iets meer te kunnen focussen op China om dan eens dat dat meer in de plooi ligt de rest terug op te pakken.

Ik kan niet geloven dat hij zijn volledige overtuiging gewoon intrekt.

Tot die oranje toeter in het Witte Huis weer iets zegt ...

kD5pTVB_d.webp

Hah, Trump zegt het letterlijk in zijn persconferentie. "Jamie said something had to be done" :eek2:

Als dat zijn shadow chief economic/geopolitieke advisor wordt, is dat alleszins extreem goed nieuws voor de wereld.

Dimon en Buffett zijn trouwens 2 handen op 1 buik qua economie.
Het zou wat zijn als Trump plots gewoon naar die 2 begint te luisteren 😃

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan