opt goeie moment allemaal ?
Allicht niet.
Direct na de aankondiging toen QQQ +6% stond en mijn put -25% in vergelijking met 5 minuten ervoor. Maar wel 400% op deze in vergelijking met aankoop.
Direct weggedaan want einddatum was half juni, en dat is nog voor die 90 dagen aflopen. Risico dat hij waardeloos afsluit als alles gewoon zigzagt tot dan.
In de ochtend was er een interview met Jamie Dimon op Fox news (waar hij herhaalde wat hij in zijn annual letter zei), en Blinken op cnbc.
Beiden zeiden dat tariffs een degelijk nut kunnen hebben, bv. de desastreuze imbalance van China aanpakken. Maar dat het niet slim was om de allies te kloten omdat allen samen tegen China veel beter is om hen tot actie te dwingen.
Ik weet dat Trump veel respect heeft voor Dimon (en terecht), hij tweette zelfs nog een verdraaiiing van zijn woorden deze namiddag, en ik kan mij niet van het vermoeden ontdoen dat hij dat interview gezien heeft.
En toen gewoon on the spot beslist heeft om vol tegen China te gaan en de allies gerust te laten.
Dat wordt mijns inziens bevestigd door het feit dat Bessent deze namiddag holderdebolder uit een meeting met Republikeinen weggetrokken werd om naar Trump gestuurd te worden. Toont aan dat het niet Bessent zijn idee was en niet met voorbedachte rade.
Waarna een uur later plots die aankondiging komt van pauze + verhoging tegen China.
Nu, als hij luistert naar Dimon, zoveel te beter.