Kleine Beursfeiten

En musk net beginnen ruzie maken met trump zijn adviseur… als de liefde tussen die twee af loopt zie ik Trump ook wel nog eens toeren uithalen om hem financieel te straffen.

Zou het kunnen dat Trump, als hij intern teveel tegenstand krijgt, uiteindelijk de tarieven laat vallen en Navarro ontslaat omwille van “zijn” slecht advies 🤔?

De bullebak verliest niet altijd - benieuwd naar het eindresultaat binnen dagen, weken, jaren

Deze ochtend ook Baba verkocht, Oxy blijft pijn doen en de vooruitzichten zijn allesbehalve rooskleurig - meerdere jaren geduld dringen zich op vrees ik, bij verdere dalingen toch eens kijken om gak te verlagen.

Zou het kunnen dat Trump, als hij intern teveel tegenstand krijgt, uiteindelijk de tarieven laat vallen en Navarro ontslaat omwille van “zijn” slecht advies 🤔?
Navarro krijgt nochtans wel steun van de gerenommeerde economist Ron Vara.
To say the origins of Trump’s sweeping international tariffs are dubious is an understatement, Rachel Maddow said on her MSNBC show on Friday night as she outlined exactly how we got here. Trump “came up with the idea” after the circulation of a “fake memo from a fake person with a fake email address,” she explained.

The memo in question was the brainchild of author and economist Peter Navarro — also the senior counselor for trade and manufacturing for the administration — who entered the Trump sphere after Jared Kushner found his book “Death by China” and asked him to join Trump’s 2016 presidential campaign as an economic adviser.
“At one point, Ron Vara wrote in the memo that Trump could, quote, ‘Ride the tariffs to victory,'” Maddow said. The problem is, Ron Vara doesn’t exist. He never has. The economics expert that Peter Navarro has long cited to explain why he’s so gung-ho on tariffs, this person, Ron Vara, is a made-up person.”

“He is a fictional person. Peter Navarro invented Ron Vara as his expert source, so he could quote this expert source over and over and over again in his crackpot books,” she continued. “Who is Ron Vara? Ron Vara is an anagram of Navarro, which is his last name.”

Seriously, is OXY nu effectief zo leveraged dat het telkens driedubbele oplwaai moet krijgen vs. de rest??
Via hun schulden staat daar wel een turbo op, die werkt in beide richtingen. Het is ook hier huilen met de pet op - met 2de hands wagens wel, toch een niet onbelangrijke som ondertussen.

Seriously, is OXY nu effectief zo leveraged dat het telkens driedubbele oplwaai moet krijgen vs. de rest??
Toen ze Anadarko overnamen en met covid en lage olieprijzen stonden ze op 10$.
Dus er is nog ruimte naar beneden :oi22:
Alles hangt af vd olieprijs maar moest die onder 50$ zakken dan kan opec nog altijd cutten....

Ik zou voor veel zaken earnings afwachten.
Ik zou verwachten dat veel bedrijven geen guidance meer kunnen geven, of die fel naar beneden aanpassen.
Alles kan lager daarop.

Dit is toch echt belachelijk aan het worden: Voor China opnieuw tarief omhoog naar 104% omdat China hun tarieven omhoog hebben gedaan voor de VS.
Wanneer gaan deze kinderachtige toestanden eindigen?

Terug
Bovenaan