Aziatische markten kleuren alvast weer groen...
In azie is groen slecht he
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aziatische markten kleuren alvast weer groen...
In azie is groen slecht he
Ik denk niet dat het plots rozengeur en maneschijn zal zijn. De markt is zeer volatiel. Gisteren steeg alles een moment toen een gerucht de ronde ging dat de tarieven werden gepauzeerd, maar na een ontkenning door het Witte Huis zakte alles weer wat in.Als IWDA vandaag serieus groen gaat denk ik er toch aan om mijn cashpositie wat te vergroten.
Gaat het nu ineens rozegeur en maneschijn zijn op de beurzen? Binnenkort nog een oorlog met Iran misschien of China die Taiwan binnenvalt.
Sowieso blijven het onzekere tijden met Trump aan het roer.
Wat is de beste manier om je hier tegen te wapenen om toch wat opportuniteiten mee te pakken? Hierdoor elimineer je dat je met emotie plots een aankoop doet op basis van een grafiek?Ik denk niet dat het plots rozengeur en maneschijn zal zijn. De markt is zeer volatiel. Gisteren steeg alles een moment toen een gerucht de ronde ging dat de tarieven werden gepauzeerd, maar na een ontkenning door het Witte Huis zakte alles weer wat in.
Maar het schept natuurlijk wel kansen.
FX risico.
Het is niet omdat een aandeel noteert in USD dat je blootstelling hebt aan de dollar en vice versa.Koop je Meli, Sea Limited & Grab dan niet aan op de Amerikaanse beurs?

Op welke exchange je koopt doet er niet toe voor je FX risico.Koop je Meli, Sea Limited & Grab dan niet aan op de Amerikaanse beurs?
Indirect wel, maar de munt waarin of beurs waarop een aandeel noteert verandert daar niks aan.Je hebt altijd blootstelling aan de USD.![]()
Well played ;-)grappig, ik heb de helft van de mijne verkocht en er ASML mee gekocht ;-)
Heb er de Chinese media even op nageslagen: het narratief is daar zeer ideologisch. Good vs. Evil. US vs. De wereld. Globalisering vs. Protectionisme.
De Chinese bevolking wordt aangesproken op hun gevoel voor gerechtigheid en eeuwenoude traditie van respect. Dat ze nooit zullen plooien voor onrecht. Hoezeer het henzelf ook pijn zal doen. En dat ze sinds 2017 hun economie hierop voorzien hebben (denk aan uitbouw van zeldzame mineralen etc.).
Met andere woorden: een verhaal om de bevolking voor te bereiden op korte termijn pijn.
Grote kans dus dat dit gewoon verder gaat escaleren.
Daarnaast ook vele artikels die in vraag stellen wat NATO zich eigenlijk komt moeien in Azië. (Bezoek Rutte aan Japan).
Explosieve situatie.