Kleine Beursfeiten

Los van eventuele redenen van jouw aankoop moest ik hier wel mee lachen. De wereld staat zowat in brand, recessievrees, paniek overal dus we kopen LVMH. Best ironisch šŸ˜…
Denk je dat rijke mensen plots hun dure parfum of handtas niet meer kopen omdat de prijs ervan gestegen is (door de importtarieven)?

Inderdaad. Luxury fashion is een van de weinige dingen die net aantrekkelijker wordt als de prijs hoger gaat.

Ondanks de sterke stijging van de beurs en opluchting na het fake news van de pauzering van de tariffs, deden ze toch snel een persmededeling dat er niets van klopt.
Integendeel nog een extra escalatie (oorlogsverklaring als je het mij vraagt) tegen China.

Dat toont nogmaals hoe vastberaden dat ze zijn.
De markt zou met die nieuwe info net mƩƩr naar beneden moeten gaan dan vanmorgen.
Vast beraden om sterk over te komen voor hun onderhandelingen.

Denk je dat rijke mensen plots hun dure parfum of handtas niet meer kopen omdat de prijs ervan gestegen is (door de importtarieven)?

Inderdaad. Luxury fashion is een van de weinige dingen die net aantrekkelijker wordt als de prijs hoger gaat.
Als de tariffs effectief leiden tot een zware recessie, heb je opeens veel minder "aspirational luxury" klanten he.
LVMH, Gucci, Burberry, ... halen het gros van hun omzet bij die doelgroep.

Echte top tier luxury zoals Hermes, Zegna, Ferrari, ... dat is een totaal andere doelmarkt.
En ook zij zijn niet volledig immuun als de beurs opeens 30% lager staat en er een knoert van een recessie aan de gang is.
Tijdens een normale periode van groeivertraging volg ik je redenering wel.

Disclosure: ik ben zelf long een aantal "aspirational luxury" namen zoals Kering, Burberry, Capri (Versace, JC), dus ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt qua recessie

Ondanks de sterke stijging van de beurs en opluchting na het fake news van de pauzering van de tariffs, deden ze toch snel een persmededeling dat er niets van klopt.
Integendeel nog een extra escalatie (oorlogsverklaring als je het mij vraagt) tegen China.

De markt zou met die nieuwe info net mƩƩr naar beneden moeten gaan dan vanmorgen.
Tegelijk geeft Trump aan dat er onderhandelingen komen met andere landen.

Als de tariffs effectief leiden tot een zware recessie, heb je opeens veel minder "aspirational luxury" klanten he.
LVMH, Gucci, Burberry, ... halen het gros van hun omzet bij die doelgroep.

Echte top tier luxury zoals Hermes, Zegna, Ferrari, ... dat is een totaal andere doelmarkt.
En ook zij zijn niet volledig immuun als de beurs opeens 30% lager staat en er een knoert van een recessie aan de gang is.
Tijdens een normale periode van groeivertraging volg ik je redenering wel.

Disclosure: ik ben zelf long een aantal "aspirational luxury" namen zoals Kering, Burberry, Capri (Versace, JC), dus ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt qua recessie
Ja klopt, maar LV zit toch nog een trapje hoger in het segment dan Gucci of Burberry

Hier dacht ik ook aan...maar patserig spierballengerol (50 pct extra op China) in een al zeer ontvlambare situatie zorgt vandaag (voorlopig) voor groene US beurs. Toont echt aan hoe disconnected from reality die daar allemaal zijn.

*insert Team America theme song F*** Yeah

Gaan we groen eindigen vandaag? QQQ +1.18%? Ik ben klaar om morgen opnieuw tegen mijn muil te krijgen.

Ik hoorde op de radio dat er 3 miljoen betogers waren voor de "hands off" betoging en ze het binnen twee weken nog eens gaan doen met als doel 11 miljoen betogers. Ik ben benieuwd. Een Amerikaan gaat nooit tolereren dat ze geregeerd worden door een koning.

En al zeker niet als die koning aan hun portefeuille zit.

Nasdaq en de S&P pakweg nuloperatie na een rommelige dag, Dow Jones net geen procent omlaag.

Nu afwachten wat de Chinezen morgen gaan doen, toen ze voor het weekend hun 34% reciprocal tarrifs aankondigden was het een stevige opdoffer voor de beurzen.
Trump heeft zijn nieuwe 50% aangekondigd in het midden van de Chinese nacht, dus wachten tot morgen...

@berenod en hij heeft zo ook niet veel tijd gegeven. Morgen moeten die reciprocal tarrifs al weg zijn.
Ben benieuwd. Pfff wat ne shitshow eigenlijk.

Gaan we groen eindigen vandaag? QQQ +1.18%? Ik ben klaar om morgen opnieuw tegen mijn muil te krijgen.

Ik hoorde op de radio dat er 3 miljoen betogers waren voor de "hands off" betoging en ze het binnen twee weken nog eens gaan doen met als doel 11 miljoen betogers. Ik ben benieuwd. Een Amerikaan gaat nooit tolereren dat ze geregeerd worden door een koning.

En al zeker niet als die koning aan hun portefeuille zit.
God Emperor Trump zal zich vast gevleid voelen door de tegenstand.

Van Grok3:

As of April 7, 2025, news reports indicate that President Trump has made headway with several countries regarding trade deficits and tariff rates, primarily in response to his aggressive tariff policies introduced earlier this month. Here’s a breakdown based on available information:
1. Argentina: Reports suggest Argentina has engaged in negotiations with the U.S., with some sources claiming a zero-tariff deal has been struck. This aligns with Trump’s strategy of using tariff threats to force concessions, though official confirmation remains pending.
2. Israel: Similar to Argentina, Israel is mentioned as one of the countries potentially securing a zero-tariff arrangement with the U.S. This is part of Trump’s broader push to reduce trade deficits, though specific details on the agreement are not fully verified in the news yet.
3. Thailand: News and posts on X indicate Thailand may also have negotiated a zero-tariff deal, reflecting Trump’s approach of softening terms after initial hardline stances. However, this is based on unverified claims and lacks detailed substantiation in major outlets.
4. India: India is reportedly making moves toward concessions, with discussions suggesting it might reduce tariffs on U.S. goods to avoid higher retaliatory tariffs. Trump’s team has highlighted India’s engagement as a success, though no final agreement has been widely confirmed.
5. Canada: Canada has shown signs of flexibility, with Trump demanding a balancing of trade deficits to avoid a 25% tariff on automobiles and parts. While Canada has filed a dispute with the World Trade Organization and imposed new duties on certain U.S. vehicles, negotiations are ongoing, indicating some headway.
6. Taiwan: Taiwan is cited in some analyses as engaging with the U.S. to mitigate tariff impacts, though specifics are sparse. This suggests preliminary progress in addressing trade imbalances.
7. South Korea: There’s mention of South Korea pledging to adjust trade terms, potentially lowering tariffs on U.S. goods, as part of efforts to appease Trump’s demands and avoid escalated tariffs.
8. Mexico: Despite being covered under the USMCA trade pact, which initially offered a reprieve, Mexico is reportedly negotiating to ā€œmake niceā€ and address Trump’s trade deficit concerns, possibly through increased U.S. exports.
Additionally, broader reports indicate that over 50 countries have reached out to negotiate following Trump’s tariff announcements, as noted by White House National Economic Council Director Kevin Hassett. This includes major players like Japan, where Treasury Secretary Scott Bessent and U.S. Trade Representative Jamieson Greer are set to lead talks, and Vietnam, which faces a steep 46% tariff but is showing willingness to adjust trade practices.

Van Grok3:

As of April 7, 2025, news reports indicate that President Trump has made headway with several countries regarding trade deficits and tariff rates, primarily in response to his aggressive tariff policies introduced earlier this month. Here’s a breakdown based on available information:
1. Argentina: Reports suggest Argentina has engaged in negotiations with the U.S., with some sources claiming a zero-tariff deal has been struck. This aligns with Trump’s strategy of using tariff threats to force concessions, though official confirmation remains pending.
...
Dus geen enkele echte bevestiging...
Het is allemaal "there's mention of", "Is cited in some analyses", "reportedly", "Reports suggests" enzoverder.
Vooral komende van mensen binnen team Trump.

Beetje "eerst zien dan geloven".

3. Thailand: News and posts on X indicate Thailand may also have negotiated a zero-tariff deal, reflecting Trump’s approach of softening terms after initial hardline stances. However, this is based on unverified claims and lacks detailed substantiation in major outlets.
Deze is al zeker fout (ik volg Thailand zeer kort op sinds het mijn tweede thuis is).
Op dit ogenblik heeft Thailand enkel "voorgesteld" de trade deficit wat aan te pakken door meer aan te kopen van de US.
The government has come up with policy-related proposals including an increase in imports from the US in the energy, aircraft and farm sectors, the prime minister said.

Thailand plans to boost cooperation with the agricultural, industrial and other sectors in the US. In return, Thailand will ask that the US grant promotional privileges for Thai investors and reduce obstacles to Thai exports.

Both sides will also work together to suppress products that claim to originate from Thailand but in fact come from other countries, the prime minister said. She said she was confident the US would accept Thailand's proposals so the two countries remain allies and trading partners.
bron

Iets helemaal anders dan zero tarrifs.
Er gaat wel een delegatie richting USA om te onderhandelen, maar dat geld voor pakweg de meeste landen getroffen door de tarrifs denk ik...

Geeft maar aan, dat "willingness to negotiate" door team Trump snel wordt vertaald als "ze hebben een knieval gedaan", en kijk eens hoe succesvol die tarrifs wel zijn.

Terug
Bovenaan