Kleine Beursfeiten

Of kan die een gigantische trade met voorkennis uitvoeren zonder dat iemand daar ooit achter komt?

De vraag stellen is ze beantwoorden.
Was toch enkele weken ook al opgedoken dat er net voor hij bekend maakte dat de US een strategische BTC voorraad ging aanleggen blijkbaar een partij een zeer groot aantal BTC gekocht had ? Als je met al wat je over Trump weet, nog gelooft dat hij geen misbruik zou maken van zijn voorkennis, moet je wel enorm naïef zijn.

-20% vs peak... het andere is intraday. Both can be true at the same time. Het hangt er (weer maar eens) vanaf hoe ver je uitzoomt. :tongue:

Dat uitzoomen is idd heel belangrijk. Als ik bepaalde investeringen zie van 5 jaar terug, dan is het zelfs met de daling van deze week: hallokes :love:

Allemaal leuk wel maar ondertussen wordt, los van wat er zich op de beurzen afspeelt, overal de geldkraan dichtgedraaid. Er is geen enkel bedrijf dat nog wil investeren voor ze weten hoe de tarieven uiteindelijk gaan blijven staan... En is er ook maar íemand die weet waar het finaal gaat landen? Ik denk dat Trump het zelf niet eens weet...

Zolang bedrijven niet weten waar ze hun investeringen best doen blijft de buidel dicht en geen investeringen => jobverlies... de meesten hier verliezen wat geld maar gaan geen boterham minder eten maar als deze situatie nog een aantal maand (of 45) blijft aanhouden dan gaan we onderaan de sociale ladder een enorm bloedbad krijgen, en dat terwijl die klasse in veel Westere landen al redelijk in de shit zit met housing.
So, zo is het bij elke crisis hoor. Doem en gloom, mensen gaan ratten moeten eten om te overleven, total collapse of society, ik ben nog geen 40 en hoe vaak dat ik zo een scenario al heb gehoord kan ik al niet meer bijhouden. Last time I checked nog geen één keer gebeurd...

Gerucht dat de tarieven voor 90 dagen worden uitgesteld, behalve voor China.
Veel wishful thinking denk ik. Er is weinig betrouwbare info beschikbaar. Maar ik zou ook niet geloven dat Trump een policy voert waarbij geen voordelig doel wordt vooropgesteld. Ergens is er een persoonlijke payoff in het verschiet. Nu die tariffs anakondigen, markten crashen, vrienden laten kopen en straks weer cheap cashen is zo eentje. Maar dat zou me heel cheap zijn als je ordinair gaat rugpullen.

Zeer benieuwd wat het straks allemaal gaat blijken te zijn.

Terug
Bovenaan