Kleine Beursfeiten

Veel wishful thinking denk ik. Er is weinig betrouwbare info beschikbaar. Maar ik zou ook niet geloven dat Trump een policy voert waarbij geen voordelig doel wordt vooropgesteld. Ergens is er een persoonlijke payoff in het verschiet. Nu die tariffs anakondigen, markten crashen, vrienden laten kopen en straks weer cheap cashen is zo eentje. Maar dat zou me heel cheap zijn als je ordinair gaat rugpullen.

Zeer benieuwd wat het straks allemaal gaat blijken te zijn.
't Lijkt wel crypto

WTF is da... Was er een of andere opbeurende tweet van Trump die dan gevolgd werd door een brainfart van Trump of zo ? Hoe kan iets als een ^DJI nu op 15 minuten tijd 4% opveren en dan terugvallen ?!

EDIT: dus blijkbaar wat fake news dat hij de tariffs 90d on hold ging zetten, wat dan enkele minuten later al ontkend werd door het Witte Huis. LOL, qua markt-manipulatie kan het wel tellen.

Laatst bewerkt:
Neen, er was duidelijk een gerucht over Trump die de tariffs on hold zou zetten, want dan 10 minuten later officieel weerlegd werd.
Trump kennende zou het ook gewoon kunnen dat dit écht het plan was... tot hij 10 minuten later een ander "even better plan, some would say the best plan ever" bedacht. :unsure:

Ik lees nog steeds "we zullen misschien een paar maanden moeten wachten tot de beurs herstelt".
Ja, dat is 15 jaar aan 15%+ 'buy every fucking dip' bullmarkt taal hé :)

Waarom zouden we snel terug naar oude niveaus gaan als die oude prijzen een goldilocks AI economie inprijsden en quasi een oplossing voor Oekraïne etc?
Want het vertrouwen van zowel US bedrijven als handelspartners is nu wel compleet fucked voor de komende 2-3-4 jaar toch?
Waarom zouden we binnen de paar jaar terug naar die 15 jaar bullmarkt koersen moeten gaan?

En Trump is dan nog niet eens echt begonnen met zijn afbraak van de centrale bank en Powell.
En hij is nog meer dan 3 jaar president.
Dus jij blijft nog even short, zoveel is duidelijk :)

---

Enorme volumes overal en VIX >50.
Hoogdagen voor bedrijven zoals Euronext, CME, Virtu, CBOE, MarketAxess, TradeWeb, ...
Daar liggen nog mooie kansen voor de geinteresseerden.

Laatst bewerkt:
Dus jij blijft nog even short, zoveel is duidelijk :)
Ondanks de sterke stijging van de beurs en opluchting na het fake news van de pauzering van de tariffs, deden ze toch snel een persmededeling dat er niets van klopt.
Integendeel nog een extra escalatie (oorlogsverklaring als je het mij vraagt) tegen China.

Dat toont nogmaals hoe vastberaden dat ze zijn.
De markt zou met die nieuwe info net méér naar beneden moeten gaan dan vanmorgen.

Laatst bewerkt:
  1. Totale capitulatie, met dan de typische doemroepers zoals onze JanusDR die nu zitten te zeggen dat alles om zeep is tot het einde der tijden!
Ik koop rustig bij in niet cyclische aandelen (argenx begint bvb al interessant te worden). Vanavond een trappist open trekken op het terras, leven kan niet mooier zijn.
Let's see how that one will turn out, marktzaalman :)
We zijn ochgod geen 20% van de highs na gigantische bullmarkt.

Terug
Bovenaan