Kleine Beursfeiten

Ik denk dat het morgen en de komende dagen allemaal wel zal meevallen. We zijn al meerdere dagen op rij stevig gezakt, natuurlijk kan het altijd verder maar evengoed kan er nog eens een grote rebound inzitten ook. De slechtste dagen en de beste dagen gaan vaak hand in hand.

Bij dit soort situaties lijkt me de kans veel groter dat het een slow bleed gaat zijn ipv een heftige crash met circuit breakers. Eerder gewoon elke dag een paar %'en eraf, tot we misschien uiteindelijk opeens -50% staan :p

Ik denk dat het morgen en de komende dagen allemaal wel zal meevallen. We zijn al meerdere dagen op rij stevig gezakt, natuurlijk kan het altijd verder maar evengoed kan er nog eens een grote rebound inzitten ook. De slechtste dagen en de beste dagen gaan vaak hand in hand.

Bij dit soort situaties lijkt me de kans veel groter dat het een slow bleed gaat zijn ipv een heftige crash met circuit breakers. Eerder gewoon elke dag een paar %'en eraf, tot we misschien uiteindelijk opeens -50% staan :p
Zo een slow bleed is het meest verschrikkelijke eigenlijk, liever dat als het crasht, het rap gedaan is zoals COVID :)
Maar ik vrees ervoor dat we de bodem nog niet gezien hebben. Dus ja, kan gerust dat de indexen allemaal 50% crashen, als Trump blijft vasthouden aan zijn tariffs en ze hem niet buiten shotten.

Zo een slow bleed is het meest verschrikkelijke eigenlijk, liever dat als het crasht, het rap gedaan is zoals COVID :)
Maar ik vrees ervoor dat we de bodem nog niet gezien hebben. Dus ja, kan gerust dat de indexen allemaal 50% crashen, als Trump blijft vasthouden aan zijn tariffs en ze hem niet buiten shotten.
Ja akkoord dat een slow bleed het ergste is. Nu is het allemaal heel dramatisch, een beetje zoals bij covid. Maar dat was ook snel gedaan. Als we nu de komende jaren negatieve rendementen hebben zal dat de echte mentale/emotionele test zijn. En mogelijks de doodsteek voor een generatie passieve beleggers (en in het verlengde ook de dood van de FIRE beweging).

Futures opnieuw -5%. Derde beursdag op rij als dit straks bevestigd wordt. Du jamais vu.

Trump gaat moeten terugkrabbelen.
Een kleine correctie, tot daaraan toe. Maar een financial meltdown wilt die ook niet op z'n geweten hebben. Smet op z'n blazoen...

Vietnam en Taiwan zijn al een knieval aan het doen. Perfect moment voor Trump om te spreken van een win en de tarieven voor die landen te laten zakken richting de base tariff level van 10% (wat al bij al nog werkbaar is). De vraag is of de brokken nog op tijd gelijmd kunnen worden met oa. China en EU.

Edit: Ik sta straks wellicht zwaar aan de koopzijde in de afgestrafte namen (niet indexbreed, noteert nog steeds duur) in de wetenschap dat hij iets gaat moeten doen. Zelfs z'n achterban in het Huis en Senaat gaan dit namelijk niet lang blijven pikken. Wel blijf ik onrechtstreeks long volatility via bedrijven die profiteren van dit slachtveld en heb ik nog een klein aantal puts op Carvana, Chipotle, Palantir, Rigetti, Virgin Galactic, Rivian en Walmart.

Laatst bewerkt:
Maar een financial meltdown wilt die ook niet op z'n geweten hebben. Smet op z'n blazoen...
Welk blazoen?
Het blazoen van meest incompetente, ranzigste, en domste president ooit?
Geen idee wat daar nog verder aan te smetten valt.
Vannacht al circuit breaker op de beurs van Japan.

Een economische meltdown, de schuld van 1 enkele man. Nooit gezien.
De incompetentie en het gevaar van onze oranje vriend was nochtans overduidelijk voor mensen met een half oor of oog.

Elections have consequences.

Laatst bewerkt:
Hong Kong -9%
Taiwan -10%

Ik had nog een oud order van FCNCA dat ik uit het ook verloren was en is afgegaan.
Ondertussen ook al 10% verlies.

Welk blazoen?
Het blazoen van meest incompetente, ranzigste, en domste president ooit?
Geen idee wat daar nog verder aan te smetten valt.
Vannacht al circuit breaker op de beurs van Japan.

Een economische meltdown, de schuld van 1 enkele man. Nooit gezien.
De incompetentie en het gevaar van onze oranje vriend was nochtans overduidelijk voor mensen met een half oor of oog.

Elections have consequences.
Hij gaat alleszins in de geschiedenisboekskes belanden.

Een triple circuit breaker voor de Nasdaq graag.
Ik supporter mee!! :love2::clap:

Ik hoop deze week op headlines zoals 'historisch' of 'nooit gezien' :cheer:

En je hoopt hierop want?

Hij zit short Nasdaq…
Ik denk Janus niet alleen...

Ik alvast ook, mijn sliding S/L wordt maar niet getriggerd, geen enkele uptick is hoog genoeg geweest die laatste paar dagen.
En aan de Aziatische beurzen en de futures van de Amerikaanse te zien, wordt het een "rinse and repeat" van donderdag/vrijdag...

Hij gaat alleszins in de geschiedenisboekskes belanden.
Zal vermoedelijk de eerste keer zijn dat een president rechtstreeks door zijn acties/policy zo een sell-off heeft getriggerd?
Meestal zijn het dingen zoals epidemieën, of héél slecht nummers (werkloosheid, job creation, ...) die zulke zaken triggeren.

Zal vermoedelijk de eerste keer zijn dat een president rechtstreeks door zijn acties/policy zo een sell-off heeft getriggerd?
Meestal zijn het dingen zoals epidemieën, of héél slecht nummers (werkloosheid, job creation, ...) die zulke zaken triggeren.
Dat hij zijn zwarte zwanenpak maar aantrekt binnenkort, dan.

'T is verkopen of vers geld aantrekken, en pas wanneer dat laatste niet meer lukt gaan ze echt beginnen verkopen...
Ze zijn al aan het liquideren. Dat zie je als op zondag Bitcoin crasht, dat is puur uit liquiditeit noodzaak...

Op dit moment ga je niet snel geld aantrekken, we zitten op extreme fear, VIX boven de 50 en wrs vandaag nog stijgend.

En wanneer is terug het moment om aan te kopen? 🤔
Met iemand als Trump aan het roer kan je dat niet zeggen hé.

Als hij nu straks ineens zegt dat de tarieven toch niet zo goed waren en ze bijvoorbeeld halveert, dan schiet die markt als een pijl terug omhoog, tot zijn volgende gekkigheid misschien.

Bij de meeste van die zwarte momenten is er wel een goede reden, en in al de zwartigheid wel nog een "logisch" lichtpunt terug te vinden, echter nu hangt alles gewoonweg af van wat uit Trumps mond uitkomt!
En dat is nog moeilijker te voorspellen dan het humeur van mijn zwarte kat :oi22:

Terug
Bovenaan