Kleine Beursfeiten

Ik kan mij niet inbeelden dat Trump nog veilig kan rondlopen... Is dit suicide by investor? Surely zitten er al verschillende gekken in Amerika hun scopes af te stellen terwijl ze op hun Robinhood appje kijken.

Ik kan mij niet inbeelden dat Trump nog veilig kan rondlopen... Is dit suicide by investor? Surely zitten er al verschillende gekken in Amerika hun scopes af te stellen terwijl ze op hun Robinhood appje kijken.
Toch straf dat dergelijke reacties komen als de beurs daalt, en niet als hij straffeloos Amerikanen naar El Salvador deporteert zonder enig proces terwijl hij de rechterlijke macht negeert, en ondertussen ook Canada dreigt te annexeren.

Toch straf dat dergelijke reacties komen als de beurs daalt, en niet als hij straffeloos Amerikanen naar El Salvador deporteert zonder enig proces terwijl hij de rechterlijke macht negeert, en ondertussen ook Canada dreigt te annexeren.
Klopt.

Ik zie nu pas serieuze tegenwind bij de (rijkere) Republikeinse stemmer. Triestig dat dat pas op de moment komt dat ze het zelf in de portemonnee voelen.

Veel van zijn gekkigheden zijn relatief 'gericht'. Maar een hele economie gijzelen, dat is iedereen treffen en zeker uw eigen kiezers wanneer die opmerken dat ze tegen gefabriceerde inflatie opkomen straks.

Ik zit niet veel op SM maar af en toe kijk ik eens wat er in conservatieve midden wordt gezegd. En het is van "MAGA, God bless Trump!!!" gegaan naar hier en daar "I still love your policies Mr President, but these tariffs are going to cause a lot of grief for your voters, I hope you are right."

Dat jij en ik grijze haren krijgen van zijn afschuwelijke beleid dat is minder impactvol dan zijn eigen cult die nu begint te voelen dat ze zelf worden opgeknoopt.

Wat ik vooral heel onaangenaam ind is dat het de meest gefabriceerde crisis ooit is. Zoals ik al maanden zeg : ik kan er geen ratio of logica in zien, behalve van die Europese defensieaandelen bijvoorbeeld maar dat heb ik toen ook voor 3/4 aan mij laten voorbijgaan.

Oh wel, gelukkig was ik sowieso grotendeels bezig met wat cash uitbouwen.

Als oxy onder de 30$ zakt denk ik dat ik terug all-in ga....
Serieus overdreven paniekreacties. Die onzin van die tarieven: die gaan ze aanpassen, ze hebben geen alternatief.

Veel van zijn gekkigheden zijn relatief 'gericht'.
Inderdaad.
"First they came for someone I didn't know, and I did not speak out.
Then they came for my neighbour, and I did not speak out.
Then they came for me, and it was too late."

Dat jij en ik grijze haren krijgen van zijn afschuwelijke beleid dat is minder impactvol dan zijn eigen cult die nu begint te voelen dat ze zelf worden opgeknoopt.
Het probleem is dat je die 30% deplorables alles kunt wijsmaken.
Vergeet niet dat ze hen de afgelopen jaren wijsgemaakt hebben dat wit zwart is, dat de aarde plat is, en dat er salamanders zijn die de wereld beheersen met een democratische pedofielennetwerk vanuit een pizzeria.
Zie q-anon.

Ik zie niet in waarom je die groep ook niet kan wijsmaken dat dit een uitstekende economische zet is.
Trouwens, de meeste landbouwers die tijdens Trump 1 last hadden van de tariffs, hebben opnieuw op hem gestemd hé. ("Ja het kan misschien pijn doen, maar het moet zijn dat het nodig is voor change!" (Uitspraken van net voor en na de verkiezingen)

Niet onderschatten hoe fanatiek de cult is.

Enige hoop is Congress, of unanieme dumping van Trump door zijn cabinet.
Maar dat zit vol met loyalisten hé nu, maanden zo voorbereid in de aanloop van de inauguratie.
En de reden dat wij op BG meermaals zeiden dat Trump 1 totaal verschillende context is dan Trump 2 en 100x gevaarlijker.

Hoeveel percent staken jullie van spaargeld in de beurs? Denk dat het bij sommige redelijk hoog ligt.
Allesomvattend (dus vermogen als basis) zit hier 70% in aandelen en 30% in cash, mijn loon gaat al een tijdje 100% naar aandelen, echt spaargeld op een rekening heb ik niet meer opgebouwd de laatste jaren. Vastgoed tel ik niet mee vermits ik gewoon blote eigenaar ben.

Behoorlijk pijnlijk de laatste week en deze week, geen idee waar het kan ophouden.

Hoeveel percent staken jullie van spaargeld in de beurs? Denk dat het bij sommige redelijk hoog ligt.
99% 😎 een klein beetje cash voor moest iets in mijn huis het begeven en in geval van werkloosheid rekenen op de verzekering gewaarborgd wonen en een uitkering, dankuwel overheid. Niet dat dat er zit aan te komen (pray).

Echter als de aandelen sterk dalen en je cash blijft constant heb je procentueel meer cash dan vroeger. Dus ik ben eigenlijk goed bezig.

Wat een epische crash om te mogen meemaken, ik heb geen zin om te werken, er is te veel drama om te verorberen.

uit te zoeken en ook geen idee of de senator in kwestie het scherpste potlood in de schuif is. Maar qua verklaring voor die waanzinnige tariffs tot nu toe

Er is altijd nog de theorie dat Trump toch een Russian asset is. En dan zou alles plots logisch zijn :woohoo:.

Als oxy onder de 30$ zakt denk ik dat ik terug all-in ga....
Serieus overdreven paniekreacties. Die onzin van die tarieven: die gaan ze aanpassen, ze hebben geen alternatief.

Denk niet dat Trump gaat plooien. Ben overtuigd dat ie écht zelf denkt dat ie gelijk heeft en dat hierdoor de fabrieken gaan terugkomen (which they won't)

Als hij de tariffs laat vallen is al de pijn van deze laatste maanden voor niks geweest, en heeft ie al zijn bruggen verbrand met de rest van de wereld.

Terug
Bovenaan