Kleine Beursfeiten

Er zal niks ik euro's omgezet moeten worden wanneer de euro niks meer waard is en je overal in BTC kan betalen. Zal nog even duren maar het komt er 😉
Vanwaar eigenlijk dat knipoogje? Is dat omdat je geheime info hebt waardoor je dat met zekerheid kan zeggen?

En op welke sites of influencer accounts vind je eigenlijk dergelijke hallucinogene zaken?

Laatst bewerkt:

Waar kan je nu eigenlijk in BTC betalen, en hoe snel gaan die betalingen tegenwoordig? Heb de indruk dat er 10j geleden meer usecases waren om het als betaalmiddel te gebruiken dan nu het geval zijn.

En die recente incentives vanuit de US/Trump admin lijken op eerste vlak wel goed cryptobros, maar onderliggend maakt dat van USD nóg meer de reserve ccy van de wereld gezien alle crypto voornamelijk in USD gequoteerd wordt.
Misschien is het de US niet te doen om de crypto te promoten, maar eigenlijk om de USD te versterken? 6D chess move :thinking:

Waar kan je nu eigenlijk in BTC betalen, en hoe snel gaan die betalingen tegenwoordig? Heb de indruk dat er 10j geleden meer usecases waren om het als betaalmiddel te gebruiken dan nu het geval zijn.

En die recente incentives vanuit de US/Trump admin lijken op eerste vlak wel goed cryptobros, maar onderliggend maakt dat van USD nóg meer de reserve ccy van de wereld gezien alle crypto voornamelijk in USD gequoteerd wordt.
Misschien is het de US niet te doen om de crypto te promoten, maar eigenlijk om de USD te versterken? 6D chess move :thinking:

Denk eerder gewoon "check the box" om verkiezingsbelofte na te komen en wat approval rating in de pocket te steken zonder echt iets te veranderen.

Eerder "dammen met een 6 jarige" move. :laugh:

Ik ben open-minded voor crypto currencies/blockchain - enkel het minen en de daaraan hangende valuering vind ik retarded. Laten we goud maken en het dan diep in de grond steken zodat we het kunnen uit de grond halen. Makes no sense.

Ik hoor al 10-15y allerlei blockchain toepassingen - waar ze zeker welkom zijn (vb vastgoed transacties - elimineren die notaris)

De realiteit is dat
  • de weinige webshops waar er vroeger een BTC icoontje stond, deze niet meer staan
  • Ik in een straal van 10-15km 0 fysieke winkels ken waar je met BTC kunt betalen terwijl er paar jaar geleden nog af en toe een sticker op de deur plakte
  • Er instant overschrijvingen zijn naar binnen- en buitenland
  • Payconiq/KBC/whatever er allemaal is met een QR code kan betalen in 2 microsecondes
  • Digitale betalingen jaar na jaar record blijven breken: payconiq, standaard digitale betalingen, credit cards, ...
  • BTC zit al jaaaaren flat met 300-400k transacties per dag (om een idee te geven, Visa alleen al zit rond de 0.5billion). Van die 300-400k zijn er dan nog veel gewone "FX transacties" (USD naar BTC, BTC naar andere coin) en geen aankopen van fysieke producten.
  • In veel bedrijven is blockchain een tijdje hype geweest (incl waar ik zit). We zijn 5y verder en niks meer van te horen. Ondertussen zijn robots/cobots, VR, metauniverse stuff de revue gepasseerd. Nu is het allemaal AI AI AI. Op naar de volgende hype.

Anyway, off topic aan het gaan hier.

Laatst bewerkt:
Terechte punten Cege, we komen dan ook uit een anti-BTC legislatie in de US en in EU is die nog steeds aanwezig.
Al lijkt alles erop te wijzen dat dit zal veranderen, als US zich hierop inzet, kan de EU niet aan de zijlijn blijven staan.

Het mining concept is om het fair en gedecentraliseerd te maken. Je mag ook niet vergeten dat de miners zorgen voor de security van het BTC network.

Vanwaar eigenlijk dat knipoogje? Is dat omdat je geheime info hebt waardoor je dat met zekerheid kan zeggen?

En op welke sites of influencer accounts vind je eigenlijk dergelijke hallucinogene zaken?
Niet om te diep off topic te gaan maar ik zie de adoptie overal vooruitgaan... Nu SAB121 ongedaan gemaakt is, zullen de banken eraan komen.
Geef het tijd, dit is nog maar het begin.

Voorlopig op zéér weinig plaatsen, behalve onderling met elkaar natuurlijk. Daarom dat het nog vroeg is...
Maar goed dit onderwerp kunnen we verder bespreken in het crypto forum.

Er zal niks ik euro's omgezet moeten worden wanneer de euro niks meer waard is en je overal in BTC kan betalen. Zal nog even duren maar het komt er 😉
Ze hebben dat tijdens covid wat geprobeerd als gimmick. Je kon zelfs bij JET met BTC u pizza's betalen. Maar ongeveer alle bedrijven zijn daarop teruggekomen:
In realiteit zat er gewoon een payment provider tussen die voor JET de BTC naar € wisselde. De wispelturige wisselkoers zorgde ervoor dat JET op momenten de pizza's uit eigen zak moest betalen aan de pizzaria.
Diezelfde payment provider zorgt er nu voor dat je een "bitcoin VISA card" kan hebben. In realiteit openen zij een VISA kaart voor u en betalen VISA in €/$ en sturen jou een factuur in BTC. Uiteraard pakken ze een percentje... en betaal jij nog is transaction fee wanneer je u VISA rekening betaald met een BTC transactie. Twee keer afgeript dus...

De utopie dat BTC andere betaalmiddelen zal vervangen en uit de markt drijven is mooi als je een 16 jarige bent die ook geloofd dat een Greenpeace t-shirt naar school dragen de wereld vooruit helpt.
BTC zal hoogstens een betaalmiddel worden naast anderen, maar dat zal nooit gebeuren voor de koers wat stabieler wordt. Als ik u vandaag als autodealer een auto verkoop aan 100k en die is door de wispelturigheid van u betaalmiddel morgen nog maar 80k inkomsten, dat zal mijne boekhouder moeilijk uitgelegd krijgen aan de fiscus :) .

Niet om te diep off topic te gaan maar ik zie de adoptie overal vooruitgaan... Nu SAB121 ongedaan gemaakt is, zullen de banken eraan komen.
Geef het tijd, dit is nog maar het begin.
Je ziet de adoptie vooruit gaan omdat je in dat narratief zit. Average Joe doesn't care shit about BTC.

Amai, EVS blijft maar gaan :woohoo:

is het enige aandeel in het "familieportefeuille". Jaar lang geklaag mogen horen dat we verlies maakten, blij daarvan af te zijn :unsure:

Blijkbaar niet zo schitterend...-7% premarket
Allé, ze hebben nochtans in hun earningsrapport gezet dat ze AI gaan gebruiken... hoe kan dat nu niet boomen. :)

Revenue growth is sterk maar earnings niet.
Op zich niet abnormaal in een groei fase maar dit is niet wat de markt hier verwacht.

Wat is die man toch een grap.
Geen enkele vorm van realiteitszin, wat ook logisch is voor een politieker zonder enig noemenswaardige bedrijfservaring.

Elke keer weer persoonlijk kappen op Guillaume B. en Stefaan De Clercq.

Eindigen met het risico op een “financiële implosie” is de grap van de eeuw. Operationeel cashflow positief bedrijf dat op elk moment de huidige investeringen zou kunnen stoppen (indien dit al nodig zou zijn).

Maar er waren hier veel negatief over Proximus. Na recente run-up zou ik denken dat er hier dan wel een paar een short durven aangaan?

Hij wilt ook vooral niet vermelden, dat naast alle zaken die hij als negatief percipieert, het een feit is dat Proximus BICS heeft kunnen inbrengen in Proximus Global met een meerwaarde van 40% t.o.v. hun aankoop van BICS in 2021. Voor een van de weinige beslissingen die de CEO heeft gemaakt en waar er resultaat merkbaar van kan zijn, lijkt me dit een goede zet (ten koste van 2 andere telco’s die niks liever wouden dan van BICS af te geraken - namelijk MTN en Swisscom). Dus een contraire zet die positief blijkt, nee nee daar moeten geen credits voor worden gegeven 🤡

Laatst bewerkt:
Wat is die man toch een grap.
Geen enkele vorm van realiteitszin, wat ook logisch is voor een politieker zonder enig noemenswaardige bedrijfservaring.

Elke keer weer persoonlijk kappen op Guillaume B. en Stefaan De Clercq.

Eindigen met het risico op een “financiële implosie” is de grap van de eeuw. Operationeel cashflow positief bedrijf dat op elk moment de huidige investeringen zou kunnen stoppen (indien dit al nodig zou zijn).

Maar er waren hier veel negatief over Proximus. Na recente run-up zou ik denken dat er hier dan wel een paar een short durven aangaan?
Zelfde redenering als toen het rond 5 euro stond : Overheidsbedrijf in België, dat is vragen om tranen vaak. Run up is ook relatief, na een historisch dieptepunt...

Er is toch amper vertrouwen in een bedrijf dat eigenlijk geld moet kunnen afdrukken en dat zich in de huidige situatie heeft geparkeerd? Zo vaak is er een moment warbij ze zichzelf in de voet schieten.

Zelfde redenering als toen het rond 5 euro stond : Overheidsbedrijf in België, dat is vragen om tranen vaak. Run up is ook relatief, na een historisch dieptepunt...

Er is toch amper vertrouwen in een bedrijf dat eigenlijk geld moet kunnen afdrukken en dat zich in de huidige situatie heeft geparkeerd? Zo vaak is er een moment warbij ze zichzelf in de voet schieten.

Inderdaad, dat is ook een feit!
Maar hier gaat het om een infrastructuur speler die dezelfde strategie volgt dan andere wereldspelers op de telcomarkt.

Run-up is relatief, maar er werd gelachen aan 5 euro dat het een slechte investering was. Dan lijkt het mij aan bijna 7 euro een mooie kans om te shorten.

Als mijnheer de politieker iemand met de vinger wilt wijzen voor de slechte prestatie van het aandeel (lees aandeel, en dus niet bedrijf, want operationeel loopt het heel vlotjes) dan is het de overheid zelf, die de noodzaak zag om vierde speler te introduceren (los van het feit als het een goede zaak is of niet, is het wel de meest significante reden voor de daling). En dat kan je niet zomaar afschuiven op CEO of Chairman. Maar goed, feiten werken niet bij irrationele individuen.

Terug
Bovenaan