allé, Tubize/UCB zonder aanwijsbare reden eerst -11% naar beneden, nu terug +6% naar boven... tenzij het te maken heeft met de EU plannen om sommige medicijnen niet meer naar de US te shippen?
Was niet zonder aanwijsbare reden.
Er was weekend conference geweest waar data gepresenteerd was van competing product. Maar data was niet zo convincing/blowout.
Maar de data in combi met 'risk off' door tarieven en 'winners dumpen' --> UCB pwapwapwa
Overigens, benieuwd naar de "resultaten" van Tubize (als ik me niet vergis 22 maart). En vooral de vooruizichten. Ze zijn zo goed als schuldenvrij (nog 31M) en hebben kredietlijn van 350M die ze niet gebruiken. En er is een korting van 50% op onderliggende activa. Het is een redelijk zinloos (publiek) vehikel geworden als het gewoon een monoholding referentie aandeelhouder is zonder gearing...
Gaan ze dividend uitkering verhogen ? Gaan ze nieuwe schulden aangaan ? Gaan ze buybacken/buyouten. Eigenlijk is Tubize al 20y een dood vehikel dat gewoon dividenden gebruikt om de historische schulden af te betalen.
In de wetenschap dat de familiale aandeelhouders daar zitten,
- zie ik een share buyback operatie niet gebeuren. Ze investeren al 20y niet, dus gaan ze zeker geen cash naar hun eigen stock smijten om dan paar procentjes meer EPS te halen...
- Volledige buyout is eventueel nog mogelijk, free float is ~40% dus buyout geeft de families 2x zoveel dividend per jaar voor de prijs van een goedkope buyout. Maar zal serieuze premium moeten zijn om mensen overstag te doen gaan, zeker als je op de website 50% korting in your face duwt continu.
- Schulden binnentrekken en UCB kopen. Maar als ze het niet deden aan de koersen van de voorbije 5-10y (40-80 range), kan ik me inbeelden dat ze niet happig gaan zijn om nu wel te kopen...