Kleine Beursfeiten

Tesla short geclosed. Bijna 50%.

Maar niet echt om de beurspeen te beginnen rondzwaffelen want gewoon compensatie van verlies op put opties die ik begin 2022 genomen had en die er 2 maand naast zaten.

Ben eens benieuwd of onze Elon van gedrag zal veranderen als hij merkt dat hij niet in zijn voeten schiet maar zijn benen eigenhandig aan het amputeren is. TSLA mag nog wat harder zakken en dan graag een vriendelijk verzoekje van de banken dat zijn onderpand niet meer volstaat voor zijn X-leningen.

Ben eens benieuwd of onze Elon van gedrag zal veranderen als hij merkt dat hij niet in zijn voeten schiet maar zijn benen eigenhandig aan het amputeren is. TSLA mag nog wat harder zakken en dan graag een vriendelijk verzoekje van de banken dat zijn onderpand niet meer volstaat voor zijn X-leningen.
Die zit volgens mij al zo diep in de put dat hij niet eenvoudig kan terug krabbelen.

Vooral benieuwd wanneer Buffett zijn oorlogskas begint aan te spreken.
De meeste aandelen zijn toch nog allesbehalve goedkoop?

Eerst nog tijd voor wat circuit breakers.
Nog 3% extra eraf vandaag voor de nasdaq en de eerste is een feit.
Een man kan maar hopen!

ook verdubbeld for no reason.

De reason was toch overduidelijk de verkiezing van Trump, met zijn Musk bromance. Dus veel opportunisten zijn erop gesprongen. Ineens beseffen velen echter wat voor risico Trump is voor de economie, en Musk voor de verkopen van Tesla, en ineens staan ze allemaal te drummen aan de uitgang. De signalen over uiterst zwakke verkopen in Europa in jan en feb, geven ook al een veeg teken voor de Q1 results in april. Ik zie er nog gemakkelijk nog eens 50% afgaan tegen dan.

Financials doen het ook rotslecht vandaag, al een geluk dat Belgisch vastgoed voorlopig nog wat standhoud - maar hoe lang nog. Fantastische timing met Tubize wel, na handvol dagen - 12%, op een monoholding met 50% korting in een normaliter stabiele sector met weinig korte termijn issues … op hun producten dan

Anderhalve week geleden op 27 februari een post gemaakt rond semiconductors en dat er de komende weken / maanden er gerust wat van de tech sector af kon met die oranje tariff man aan het stuur. Ik was toen enkele dagen eerder, op nog een kleinere positie in IWDA na (die voor een brede ETF te zijn ook fors omlaag is gegaan), volledig cash gegaan.

:oi22:

FWIW: Fear & Greed index staat op extrele fear
You know it's good wanneer de eerste suicide hotline posts beginnen op te duiken.

Pinned in de daily op r/wallstreetbets:

eLOywuN.png

Een 12% correctie van de high, na een +10 jaar onophoudelijke bullmarkt waarbij mensen in de Nasdaq begonnen indexen ipv S&P500, telt als paniek en maximum fear?

Misschien, maar dat is doorgaans niet hoe bullmarkten eindigen.
Goed ja, dat dacht ik in 2022 ook, tot er zowaar zonder aarzelen een nieuwe bubble begon in Ai.

Terug
Bovenaan