Hij heeft nog 400 stuks, tranen zijn nog niet nodig.
Heb er vorig jaar 300 verkocht aan 97... Vind de huidige surge nog steeds bizar!
@cege ik ga me niet uitspreken over financiële fundamentals want geen zicht meer op. Er is vorig jaar een grote herstructurering geweest met het oog op financiële discipline, een aantal markten samengegooid en daar zijn wel redelijk wat mensen redundant gemaakt. Dus wel een enorme focus op minimaliseren van SG&A sinds vorig jaar, en nog steeds.
GILD is altijd een (onverantwoord) lean bedrijf geweest, en ze hebben dus nu terug een heel stuk weggesneden. Mogelijks geeft dat wel een impact op hun financials gehad. Industry leading profit margins, zeker. Echter op termijn zie ik de groei niet.
Strategisch qua pipeline zie ik het ook echt niet, oké HIV blijven ze wel een powerhouse en terug meer competitief vs ViiV dan 2 jaar geleden, waar ze zich wat mispakt hadden. Daar is nu vooral nog veel te winnen op PrEP met lenacapavir; verder zijn daar geen giga "unmet needs" meer, dus op termijn...?
In oncologie loopt het Trodelvy verhaal wat vast lijkt me, TROP2 in longkanker gaat het niet worden qua next big thing. In borstkanker zit TROP2 ook in een niche zonder grote groei. Ik zie geen echt potentieel meer in oncologie tenzij hun pipeline gaat verrassen, en ze hebben daar echt niet voldoende moat vs competitie.
Celtherapie/hematologie hebben ze ook +/- maxed out met de huidige indicaties, rest enkel nog proberen aanhaken in een ultracompetitieve markt in multipel myeloom waar Janssen enorm verankerd is en ook nog competitie komt van outsiders zoals AstraZeneca.
In het kader van bovenstaande zaken hebben ze trouwens vorig jaar hun chief scientific officer buitengewipt, ik denk dat ze nog steeds geen vervanger aangeduid hebben; voor mij toch ook echt een red flag op langere termijn.
Geen advies maar hier wat winst nemen lijkt me geen gek idee