Kleine Beursfeiten

Ik was een tijd geleden ook eens onderzoek aan het doen naar Crox. Dan ontdekte ik dat die ook eigenaar zijn van Heydude. Leken mij wel leuke schoenen, dus ook direct een paar besteld. De zolen van die Heydudes gingen steeds na enkele weken kapot. Niet dat ze niet meer draagbaar waren, maar er was steeds een stuk van de zool die loskwam. Iedere keer als ik hier melding van maakte kreeg ik een nieuw paar tot ze uiteindelijk mijn geld terug gestort hebben, met als gevolg dat ik nu 3 gratis paren Heydudes heb. Crox zijn misschien onverwoestbaar, maar de slechte kwaliteit van die heydudes is misschien wel iets om rekening mee te houden in een analyse van het aandeel. Volledig anekdotisch, ik weet het, maar toch zou ik niet te veel waarde plakken op dat deel van hun business.

Misschien. Of misschien niet.

oilprice.com

One of these factors is the fundamentals situation in oil. Demand for oil keeps surprising to the positive while non-OPEC supply growth—except in Guyana—is not really living up to the hype, with growth in the U.S. shale patch set to slow down, despite Trump’s presidency. Yet no one trading oil seems to care much about fundamentals because they are watching China and its oil demand fluctuations.

The other factor that could potentially aid OPEC+ in its efforts to make oil more expensive is geopolitics. A Trump presidency will probably mean tighter sanctions on Iran, and that would, in turn, mean fewer Iranian barrels reaching international buyers, which would additionally crimp supply, potentially boosting prices. Interestingly, traders are still ignoring this even as analysts step up the warnings.

“We think that oil prices are about $5 per barrel undervalued relative to the fair value based on the level of inventories,” Goldman Sachs’ co-head of global commodities Dan Struyven told Reuters recently. Echoing the sentiment, Morgan Stanley’s Martijn Rats suggested in comments to the publication that the whole oil surplus “story” is not yet a fact—and may never become a fact because producers tend to respond to the risk of a surplus by curbing production.

Still, prices remain depressed, and whenever they do inch up, they do so modestly in response to a production outage or an escalation in the Middle East or Ukraine—and these jumps never last. There’s always some news report about Chinese demand or the latest from the International Energy Agency that quickly puts an end to the climb.

Transmedics -> Lijkt mij overdreven afgestraft na Q3 earnings. Hebben een betere manier gevonden om organen te bewaren in afwachting van transplantatie. Hebben ook 18 aircrafts om deze snel te kunnen transporteren, enerzijds capital-intensive maar langs andere kant geeft hun dat wel een competitief voordeel. Grootste vraagteken is hun TAM want 20% van de transplantaties gebeuren in de US al via Transmedics.
@Racing_Genk : Transmedics vandaag serieuze dip na daling revenue forcast range. Koop je bij? Ligt volgens mij in de buurt van een belangrijk steunniveau/beslissingspunt van +/-63$.
10/12/2024 zouden ze analyst day hebben. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Begin te twijfelen om mijn positie in D'ieteren te verkopen en dinsdag terug te kopen in de hoop dat de koers dan minstens 51 euro lager staat.

Maar ik lees hier en daar de verwachting dat de koers niet zo sterk zal dalen (of kortstondig) omdat er veel kopers zullen zijn. Of zal de koers sowieso met 74 euro dalen bij opening? Dan zal er normaal gezien wel de nodige ruimte zijn om aan de (huidige koers - 51 euro) te kopen.

Begin te twijfelen om mijn positie in D'ieteren te verkopen en dinsdag terug te kopen in de hoop dat de koers dan minstens 51 euro lager staat.

Maar ik lees hier en daar de verwachting dat de koers niet zo sterk zal dalen (of kortstondig) omdat er veel kopers zullen zijn. Of zal de koers sowieso met 74 euro dalen bij opening? Dan zal er normaal gezien wel de nodige ruimte zijn om aan de (huidige koers - 51 euro) te kopen.
normaal gezien leert de geschiedenis dat zo'n aandeel iets minder daalt dan het effectieve dividend, maar met onze 30% voorheffing zijn we natuurlijk wel gesjareld hier in België

OK 'correcte statistics bijhouden is irrelevant, just look at the €€ bro', staat genoteerd. We vergelijken onze performance dus op het einde van het jaar door 'ik ben 2 Porsches rijker geworden' VS 'ik heb Crocs onder de kerstboom.

Ik beleg al sinds 2018 kerel. Ik heb de periode dat de beurzen nog 5% zakten door Trump-China tariff threats ipv stegen nog meegemaakt. Ik heb maart 2020 meegemaakt (en er na fors herstel eind 2020 als alleenstaande een huis mee gekocht) en de bubbel van 2021 doorzwommen. Ik weet obviously waar ik over spreek, maar je lijkt dat precies moeilijk te willen aanvaarden omdat je over meer €€ beschikt.

Counter mijn stockpicks dan eens? Ik dien u graag van antwoord. En als het allemaal niet zo indrukwekkend is: post uw eigen portfolio eens? Veel praat cuz ur ancien, maar nog maar weinig overtuigende argumenten gelezen.
1. Ik zie persoonlijk niet in waarom het nuttig is om één of andere hocus pocus berekening toe te passen op mijn beleggingen om dan een zogezegd correct YTD rendement te kunnen posten. Ik overleg 1x per maand met mijn madam de financiën en de €€€ is really only what matters.

2. Je bent redelijk nieuw op het forum en je had in één van je vorige posts gezegd dat je nog maar een jaar belegt, dan ga ik er dus vanuit dan je nog geen crisis hebt meegemaakt

3. Ik heb geen enkele probleem met jouw meningen hier op het forum over aandelen en of iemand meer of minder €€ bezit maakt mij niet uit. Wat voor mij wel relevant lijkt is het de hoeveelheid risico die je neemt. Op een gegeven ogenblik had jij 50% van je belegd vermogen in 1 aandeel, dat is iets wat ik persoonlijk by far niet zou doen, maar obviously, als zoiets goed uitpakt dan kan je mooie winsten tonen. Ik heb ook geen probleem met jouw stockpicks, het is gewoon duidelijk dat je andere selectiecriteria hanteert dan ik, maar daar is niks mis mee hé.
Zo uit het hoofd herinner ik me paypal, stellantis, crox, alphabet en basicfit, ... met eentje van die 5 ben ik het momenteel wel eens :biglaugh:

Er zijn hier in het verleden nog "nieuwe members" gepasseerd die fantastische winsten hadden gehaald met immense risico's... bizar dat we die hier in dit topic niet meer zien, ... kan dus duidelijk ook mislopen

Doe vooral voort op jouw manier, ik heb geen enkele intentie om daar iets aan te veranderen, laat mij ook gewoon maar doen, ik voel geen nood om mijn stockpicks hier op het forum te komen 'verkopen' of 'verdedigen'

Technisch gezien zou Materialise nv interessant zijn om verder te stijgen. Boven zowel SMA20 als EMA20 maand gesloten vorige maand. Zijn er nog mensen die een positie genomen hebben ?

Technisch gezien zou Materialise nv interessant zijn om verder te stijgen. Boven zowel SMA20 als EMA20 maand gesloten vorige maand. Zijn er nog mensen die een positie genomen hebben ?

Ik ken het aandeel niet, maar enkel en alleen op basis van TA kopen zou ik niet doen. En al zeker niet op basis van twee MA's, zoek dan bevestiging in de andere indicatoren in functie van je horizon. Fundamantels eerst en dan kan je (eventueel) op basis van TA instap/uitstap bepalen.

Als echt alle inidicatoren donkergroen staan durf ik het ook wel eens doen, zoals bv. een turbo op AMZN 3d geleden, maar dat is puur KT en met niet veel geld.

Doe vooral voort op jouw manier, ik heb geen enkele intentie om daar iets aan te veranderen, laat mij ook gewoon maar doen, ik voel geen nood om mijn stockpicks hier op het forum te komen 'verkopen' of 'verdedigen'

Is nochtans het meest interessante om te lezen en ook voor jezelf. Hoe meer second opinions, hoe beter

Iemand enig idee waar je het aantal uitstaande aandelen van een Frans bedrijf kan terugvinden? Atos SE heeft 20 miljard nieuwe aandelen uitgegeven en zou graag de evolutie over de tijd van het aantal uitstaande aandelen kunnen tracken. https://augmentationdecapital.atos....sults_of_its_Rights_Issue-2_december_2024.pdf

Op Euronext zeggen ze 112 miljoen uitstaande aandelen, maar dat kan toch niet kloppen? https://live.euronext.com/en/product/equities/FR0000051732-XPAR/market-information

Op de officiele communicate staat inderdaad 112 miljoen, neem aan dat het dan nog niet is upgedate

Iemand wat meer info over Atos? Als ik het goed begrijp wordt er ook €3miljard schulden omgezet in aandelen. Hoeveel uitstaande aandelen zouden er dan ongeveer zijn?

Laatst bewerkt:
Beperkte positie Transmedics group aangekocht aan 67,7$, alhoewel ik mogelijk een kleine verdere daling richting 60-63$ verwacht. Indien het toch verder zou zakken om de gap te vullen rond 43$ koop ik bij.

Oxy begint toch pijn te doen vrees ik, grondstoffen blijft een lastige maar goed - gekozen om uit te zieken.

Buffett mag een goed belegger zijn, ook zijn keuzes om BAC en Apple te verkopen zijn ST niet de beste geweest.

Oxy begint toch pijn te doen vrees ik, grondstoffen blijft een lastige maar goed - gekozen om uit te zieken.

Buffett mag een goed belegger zijn, ook zijn keuzes om BAC en Apple te verkopen zijn ST niet de beste geweest.
Ik heb mijn OXY op de XFAB trein gezet. Zwakke handjes.

Verwacht je dan nog dat het goed komt met Oxy?

Op termijn hoop ik van wel, operationeel draaien ze behoorlijk goed en dat zou moeten toelaten om die schulden fors af te bouwen, als ze ondertussen terug geen megalomane overname gaan doen that is. Ook de afname van de olievraag van China heeft iedereen onderschat - net als de snelheid van hun transitie, aangevuld met de huidige economische malaise en diverse conflicten - de prijs van een vat olie kan nog fors naar beneden.

Minder conflicten en een bloeiende economie wenselijk. Ik hoop alleen dat Oxy geen 25% meer daalt, of mss wel - om bij te kopen.

Terug
Bovenaan