Een sarcastische sneer aan mijn adres... Dat raakt een snaar. Fernando pikt geen disrespect. Snel even factchecken dus, dat postje van je.
Eerst en vooral:
YTD voor IWDA is +27,1%, niet 33%.
Belangrijk om op te merken: mijn YTD cijfer is de effectieve IRR: volgens XIRR in Excel, rekening houdend met cash inflows en outflows gedurende het jaar. (So what IWDA +27% YTD als ik pas op 15/6 cash had om het te kopen?)
Gelukkig voor jou houd ik een identieke benchmark-portfolio bij. Dezelfde cashflows, waarbij 100% van het bedrag (dus zonder kosten) wordt omgerekend naar het aantal deelbewijzen IWDA (2 cijfers na de komma) aan de slotkoers van die dag. Als ik die outperform weet ik 150% zeker dat ik 95% van de retailbeleggers outperform en dat is nét voldoende om te matchen met mijn ego.
Die IWDA benchmark-portfolio staat momenteel +29,0% tov mijn +36,9% oftewel een YOLOutperformance van 27% met value stonks in een extreem bullish beursjaar, met indexen op all time highs en overal bubbelvorming. Mijn portefeuille daarentegen is een pak conservatiever gewaardeerd, dus de implied forward returns liggen voor mij een pak hoger dan voor IWDA momenteel.
- De helft heeft een (enorme) nettokaspositie
- Geen enkele positie heeft een lage FCF yield (behalve Google, maar daar moet je imo corrigeren voor de absurde AI capex + Other Bets capex op de balans verhalen)
- Totale netto dividend yield van 2,2%
- 4 vd 8 posities staan <10 PE. Geen enkele >20.
- Massa's buybacks. Mijn blootstelling aan de markt stijgt zonder iets te doen.
- 25% Google. I mean.
Killer portefeuille dus. Je kan beter mij kopiëren dan de S&P500 kopen voor 2025, calling it now.