Kleine Beursfeiten

Wat ben je met buy and hold als je toch niet het eeuwig leven hebt?

Dan ga je de kist in met een groot kapitaal. Als je dan ook nog geen kinderen hebt, dan is het echt allemaal voor niets geweest...
Geld gaat na je dood altijd wel ergens naartoe. In mijn geval ben ik van plan om ook buy & hold te doen tot ik sterf en liefst op voorhand al in mijn testament een verdeelsleutel te zetten naar een paar goede doelen die dan zo goed als alles mogen hebben. Maar goed, dat is hopelijk nog 50+ jaar in de toekomst dus alles kan nog veranderen.

Maar je moet niet alles verdoen in je leven. Als je echt veel geld hebt is dat ook niet mogelijk. Zie nu bv Buffett die daar recent voor in de krant is gekomen:
Buffett, 94, plans to donate 99.5% of his remaining wealth, valued on Friday at $149.7 billion according to Forbes magazine, to a charitable trust overseen by his daughter and two sons when he dies. [...] After his death, his children will have about 10 years to give away his remaining wealth, and must decide unanimously which philanthropic purposes it should serve.

Meer iets voor Forex… maaaarrr.. zie ik die chart van de roebel vs USD nu goed of ben ik door aan het draaien? :unsure:

Inderdaad precies 10% devaluatie op een week tijd, waarvan ~6-7% op 1 dag.

Dmitry Pyanov, deputy CEO of Russia's second largest lender VTB, said sanctions imposed by the United States on Russia's third-largest lender, Gazprombank, which handles the energy trade, were behind the rouble's sharp fall.

image.png

Laatst bewerkt:
Oei ben ik recent in 1 van uw losers ingestapt 😅
Ik zocht een goede alt om KKR, APO en OWL te vervangen die allemaal dik geknald hebben dit jaar. Hopelijk is PAX de volgende.

Oei ben ik recent in 1 van uw losers ingestapt 😅
Ik zocht een goede alt om KKR, APO en OWL te vervangen die allemaal dik geknald hebben dit jaar. Hopelijk is PAX de volgende.
Ik weet niet in welke mate je de geschiedenis van KKR/APO kent, maar er zijn 2 goede boeken waarin zij een hoofdrol spelen:
KKR: https://www.amazon.com/Barbarians-G...0380&sprefix=barbarians+at+the,aps,225&sr=8-1

APO: https://www.amazon.com/Caesars-Pala...34-8bfc-141d5dfe5f28&pd_rd_i=1635767741&psc=1

Vooral die van KKR was goed, één van de beste illustraties van LBO's en de M&A gekte eind jaren 80.

Niet mee bekend, eens bekijken se. Ik vind ze nog niet overgewaardeerd momenteel maar ook niet meer echt ondergewaardeerd. :)

Ter info: vandaag zou aangekondigd worden dat MSTR in de nasdaq-100 komt. Dat betekent +/- 2 miljard $ aan aandelen die aangekocht moeten worden voor de index inclusie op 20 december. :cheer:

De implied volatility op die MSTR opties is echt wel zot, vlotjes 130% voor puts met een delta van < 20% en 1 DTE.
Als je niet inzit met een assignment risk op MSTR zou ik voluit puts schrijven. In geval van assignment terug calls schrijven.

Junk... komaan zo'n opportuniteit missen om op de BTC bull-run te surfen.
MSTR zal binnen een half jaar niet aan -70% staan. Volgend jaar FASB accounting ;)
Aan het tempo waar aan MSTR kapitaal blijft ophalen gaat dat toch niet veel impact hebben?
Waarom zeg je dat? Additionele vraag naar aandelen is toch sowieso positief? Ook al geven ze er veel uit, dan compenseert dit al een mogelijks geinduceerde daling.

Ik vroeg me af waarom MSTR zo snel blijft stijgen terwijl de miners het niet doen. Ik lees dat MSTR hun aanbod van 0% convertible bonds met vervaldatum 2029 nogmaals heeft verhoogd, met een 55% conversie premium. Als je als koper van die bonds wil hedgen heeft het geen zin om put opties te kopen op MSTR zelf want dan verlies je nog altijd +- de inflatie van nu tot 2029. Dus het beste alternatief om te hedgen als koper van die bond is om dan miners te shorten want je krijgt sowieso je inleg bij MSTR terug. Tenminste toch die miners die zo ook geen bonds uitgeven, want nu volgt MARA dezelfde strategie, wat in turn nog meer druk creëert bij miners/BTC exposed bedrijven die zo geen bonds uitgeven.

Waanzinnig...

Als je dan toch wil spelen, cfr. bovenstaande. Enkel MARA was (en is nog altijd) toen ook technisch in break-out. Puur short term play met call optie's. Fundamenteel 0,0 van waarde, niks van BTC gerelateerde prutsen op LT voor mij.

Terug
Bovenaan