Kleine Beursfeiten

@Forzaracing Nog altijd een positie in RBI? Wat is jouw zicht op de Q3 resultaten?

Sorry, ben wat laat, heb resultaten paar dagen geleden bekeken en zie geen reden om weg te stappen van het aandeel. Mijn beslissing (spijtig genoeg) was om toch nog wat te wachten tot het onder 16 zou gaan (meer risico marge) - ik haal Rusland assets altijd uit mijn analyse en heb de eventuele Trump opportuniteit gemist (anders had ik mss toch gekocht als optie op Trump overwinning).

Ik hoop dat je gewoon bent blijven vasthouden en je vandaag terug mooi herstel kent.

Ik zou gerust €100 willen inzetten op Trump -> verliest hij dan is me dat zeker €100 waard en wint hij dan heb ik toch wat troost in de winst :wink:
Magere troost :sarcastic:

xgNRL7c.png

Niet als extra fabrieken in US gebouwd gaan worden hé?

Ja, op korte termijn geeft dat een boost, maar op middellange termijn wordt de geïnstalleerde capaciteit toch eerder bepaald door de wereldwijde vraag naar (specifieke types) chips. Maar ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat je op korte termijn extra fabrieken in de US kan krijgen door die protectionistische maatregelen.

Metaplanet +23% (en nog eens +20% after market).
MSTR +12%
APO +10%
OWL +6%
Nintendo +6%

Mooi dagje, enkel de chinezen steken tegen vandaag maar die zijn samen maar een 10%.
En CPNG -10%... wtf de markt is toch echt dom met dat aandeel, ik koop wat bij. :)

Metaplanet +23% (en nog eens +20% after market).
MSTR +12%
APO +10%
OWL +6%
Nintendo +6%

Mooi dagje, enkel de chinezen steken tegen vandaag maar die zijn samen maar een 10%.
En CPNG -10%... wtf de markt is toch echt dom met dat aandeel, ik koop wat bij. :)
CPNG mooie resultaten en toch -10%...

Maar het had natuurlijk wel een mooi jaar al tot nu toe, dus gewoon tijdelijk wat gas terug?

De combo van Musk en Trump, BTC gaat hier een volwaardige plaats op het forum krijgen - de crypto thread kan wellicht zelfs verwijderd worden.

BTC x10/100 ... wie zal het zeggen.
Mijn voorspelling is ook dat de rationaliteit voor een paar jaar uit de beurs gaat zijn (voor zover die er nog was) en we terug MEME-galore krijgen.

Alé, Harris wint waarschijnlijk in een landslide, we kunnen weer op beide oren slapen.

Betekent niet echt iets voor de beurs natuurlijk aangezien die nog steeds torenhoog staat, gelijk wie wint.
Totaal andere startpositie dan 2008, , 2016, of 2020.

Nu je het zo bekijkt hadden de 3 vorige presidenten bij de verkiezing wel telkens chance aangezien alles (vrij) goedkoop stond.
De volgende zal hoogstwaarschijnlijk niet zo kunnen stoefen met de stock market gains als de ambtstermijn afgelopen is :)
Famous last words

Ik begin te vrezen al voor mijn ageas aandelen..
Tarieven van 50% op chinese auto's..
Dan gaat het daar weer slecht en gaan ze weer naar de koers van begin dit jaar vrees ik

Terug
Bovenaan