Kleine Beursfeiten

Geloof je er nog in? Ik hou ze bij maar is een aandeel waar er amper iets in beweegt, en als het al beweegt is het naar beneden… Altijd grote verwachtingen met de kwartaalresultaten maar ze maken het nooit waar. Nog steeds fee cap in NY en nog steeds Grubhub in de portefeuille.
Ik geloof er nog in, ja. Er zijn concurrenten zoals oa. DHER waarbij de koers de laatste tijd wel mooi omhoog gaat. Bij Jet komt dat nog, denk ik. Of desnoods een overnamebod. Op zich niet slecht dat het nu nog wat laag staat met de buybacks die ze doen. Op forums veel woede dat de koers nog zo laag staat. Velen hebben het vertrouwen/geduld verloren, veel short,… Op zich heb je zoiets soms ook nodig voor een flinke stijging. Heb GAK van 12,65€, maar hoop tussen 9€-10€ nog een keer te kunnen verdubbelen.

De beslissing is gevallen.
En het is niet waar ik op had gehoopt:
Preliminary injunction granted...

Capri -54% AH. Ook veel zwaarder dan verwacht.
Wordt een heel klein beetje opgevangen door m'n Tapestry positie, maar het zullen toch boterhammen met choco worden de komende maanden.

Ik vermoed dat Tapestry de overname zal laten vallen. In-house trial zou ook nog maanden in beslag nemen en contractueel kunnen ze vanaf januari zonder break-up fee wegstappen.

Edit: is ook slecht nieuws voor de brede sector. Doodsteek voor M&A namelijk. De FTC en DOJ hebben onder de Biden admin een anti free market standpunt ingenomen et dat is bijzonder zorgwekkend.

Ze zouden toch appealen
Laten we hopen dat dit nog iets zal uithalen en ze er toch niet uitstappen

*Blowout cijfers bedoel je. Cloud revenue +35%, EPS +37%, operating margin 32%.

Duur? Er is meermaals gepost dat het aan <19x forward earnings stond nochtans 🤔 Donderdag Amazon, nog zo'n nobrainer big tech koopje dat iedereen aan zich voorbij laat gaan.

Amazon kan ook wel tegenvallen op korte termijn als je te hoog aankoopt; op lange termijn lijkt me dat nog een interessante aankoop maar met deze PE ratio is dat zelfs voor een tech bedrijf toch niet echt een koopje?

Mijn eerste aankoop was in 2021, het heeft toch 2,5 jaar geduurd voor ik zelfs maar terug break-even stond. In 2022 wel 2 keer bijgekocht toen de koers serieus daalde, GAK ligt daardoor rond de $130.

ja hallokes 🚀🥳 :unsure:

Exit point 198 ofzo
daar gaan we sneller zijn dan je denkt... eens neig benieuwd naar cijfers Microsoft -> groeit hun cloud even snel als Google, of heeft Google misschien market share afgepakt? Ze zijn duidelijk nerveus bij MS aangezien ze een klacht hebben ingediend dat Google hen zou zwart maken op zo klanten af te snoepen. Beetje kleutertuinmentaliteit precies tussen die 2.

*Blowout cijfers bedoel je. Cloud revenue +35%, EPS +37%, operating margin 32%.

Duur? Er is meermaals gepost dat het aan <19x forward earnings stond nochtans 🤔 Donderdag Amazon, nog zo'n nobrainer big tech koopje dat iedereen aan zich voorbij laat gaan.
Fantastische cijfers inderdaad. Ook +150.000 betalende waymo rides per week. Dus dat gaat ook de goede weg op (pun intended).

Grootste risk is regulatory. Dat is een zwaard van Damocles. Maar als daardoor de stock zou splitten en ieder departement zijn eigen CEO krijgt, lijkt me dat niet zo'n grote downside. Die departementen zijn nu ook vrij onafhankelijk denk ik. Of zie ik dat verkeerd?

ja hallokes 🚀🥳 :unsure:

Exit point 198 ofzo
Waarom zou je die positie willen exiten als het eenmaal 198$ bereikt? Wat is je redenering?
Of zit je toevallig dan met zo'n grote concentratie van GOOG dat een bankier je zou aanraden om te verkopen?

Laat je winners lopen zou ik zeggen...

Fantastische cijfers inderdaad. Ook +150.000 betalende waymo rides per week. Dus dat gaat ook de goede weg op (pun intended).

Grootste risk is regulatory. Dat is een zwaard van Damocles. Maar als daardoor de stock zou splitten en ieder departement zijn eigen CEO krijgt, lijkt me dat niet zo'n grote downside. Die departementen zijn nu ook vrij onafhankelijk denk ik. Of zie ik dat verkeerd?
Als Belg zijnde is dat wel miserie want dan gaan we 30% RV betalen op al die nieuwe onderdelen.

Waymo is inderdaad veelbelovend, zijn toch niet echt kleine steden waar ze dit al werkende hebben gekregen... moet het nog allemaal wel eens zien of Musk dat in orde krijgt met zijn robottaxi's.

Ik post hier niet veel, ben een stille lezer (en bewonderaar van al de (financiële) analyses).

Wil gewoon melden dat ik Campari heb gekocht.
Ik doe dit omdat er velen zijn die hun aankopen pas melden na dat ze enorm gestegen zijn en verliezen amper gepost worden.
Het is mogelijk dat ik af ga als een gieter, maar dat neem ik er bij :)
Campari dikke domper vandaag

Waymo moet wel nog gezoogd worden met 5.6B.

Ze zullen er wel komen, maar zal toch nog even duren die self driving cars die 8 jaar geleden al "around the corner" waren.

Laatst bewerkt:
Dat ranzig aandeel staat 9 maanden later vaneigens 80% hoger.

Had beter een gigantische zak in LLY geïnvesteerd aangezien ik het segment ken als mijn broekzak, en er toen zowaar scepticisme bestond over de adoptie van het product.
Dat de markt >100B is, werd toen beschouwd als redelijk gek, terwijl het ondertussen consensus is.

Ach ja, weer een dikke omission fout van mijnentwege.
LLY tijdelijk een opdoffer gekregen. Koopkans?

SMCI -25% want EY stopt er mee als auditor. "EY said in its resignation letter it was 'unwilling to be associated' with management’s financial statements." Stevig :biglaugh:

Terug
Bovenaan