Kleine Beursfeiten

Absoluut, nooit overcomitten. Maar met BABA spreken de cijfers toch voor zich. Revenue is x8 gegaan voor een zelfde shareprice in 2016. Voorts ook maar 5% blootstelling aan US dus tariffs gaan geen groot effect hebben. In tegendeel: ze zullen extra hard profiteren van de extra stimulus als Trump wint

Absoluut, nooit overcomitten. Maar met BABA spreken de cijfers toch voor zich. Revenue is x8 gegaan voor een zelfde shareprice in 2016. Voorts ook maar 5% blootstelling aan US dus tariffs gaan geen groot effect hebben. In tegendeel: ze zullen extra hard profiteren van de extra stimulus als Trump wint
Klassieke fout bij China-aandelen: u focussen op de cijfers en ze behandelen en analyseren alsof het normale aandelen zijn. Ik quote mezelf:
Hoofdreden om niet te investeren in China was toch net het politieke risico.

1) Het blijft een communistisch land waar de politiek vermengd zit in de (grote) bedrijven. Hierdoor zijn er andere doelen, bv "algemene harmonie" waarbij bedrijven keuzes (moeten) maken die bedrijfseconomisch niet optimaal zijn (bv een % van de omzet doneren aan Xi's maatschappelijke doelen), puur om te kunnen blijven draaien in het systeem. Shareholder value creëren staat niet centraal zoals bij de VS. Als buitenlandse belegger heb je ook geen rechten. Mensen kijken met een Westerse analytische blik naar China aandelen alsof het Amerikaanse bedrijven zijn maar je zit met een heel andere context, een heel ander waardenkader.

2) Doordat je dan zou beleggen in bedrijven waar de politiek hard op zit in een communistisch land waar aandeelhouderswaarde niet belangrijk is kunnen er dan ook in onze ogen vreemde dingen gebeuren. Zie nog niet zo heel lang geleden het verdwijnen van Jack Ma. Zie je de VS al Jeff Bezos doen verdwijnen? Het is een andere wereld. Als je beslist in BABA te beleggen, denk eerst nog eens aan de verdwijnen/verwijdering van Jack Ma door de chinese overheid en herevalueer dan nog eens of je daar je geld in wil steken.

3) Er zijn dan ook nog de schandalen, bv Luckin Coffee en Evergrande. Goed, schandalen zijn er overal, maar ik vermoed dat de betrouwbaarheid van Chinese cijfers mogelijks lager ligt dan die van Amerikaanse bedrijven.

Het is uiteindelijk allemaal eigen keuze maar ik vertrouw het niet. Ook al zijn Chinese aandelen misschien heel aantrekkelijk gewaardeerd, omwille van bovenstaande redenen zou ik nooit in China beleggen.

Dat zijn de klassieke en absoluut valabele tegenargumenten. Moest het zonder risico zijn dan deed iedereen het al lang. Neemt niet weg dat de risk/reward in de huidige context van stimuli positief is. En binnen die context, zijn cijfers even relevant. Of denk je dat de Chinese middenklasse die nu volop van housing naar equities shift cijfers negeren? Denk je dat Jack Ma zich een tweede keer gaat verbranden? Actief op te volgen, reële risico's, maar zeer interessant om deel van je pf in te beleggen. Als ik de risk/reward daarvan afweeg tegen bv. MSTR, weet ik het wel.

Resultaten zijn prima. Marktreactie niet. EPS beat en revenue miss van... 0,38%.

Achja, weeral $1,8 miljard dollar (123% van de FCF) in buybacks afgelopen kwartaal en ze doen rustig verder. Eind dit jaar onder de 1 miljard shares outstanding en staat dus weer aan <13x FCF, uitgaande van géén groei in 2025. Lol. Iets met voting/weighing machine
Neem je ook de stock based compensation in rekening?

Dat zijn de klassieke en absoluut valabele tegenargumenten. Moest het zonder risico zijn dan deed iedereen het al lang. Neemt niet weg dat de risk/reward in de huidige context van stimuli positief is. En binnen die context, zijn cijfers even relevant. Of denk je dat de Chinese middenklasse die nu volop van housing naar equities shift cijfers negeren? Denk je dat Jack Ma zich een tweede keer gaat verbranden? Actief op te volgen, reële risico's, maar zeer interessant om deel van je pf in te beleggen. Als ik de risk/reward daarvan afweeg tegen bv. MSTR, weet ik het wel.
Heb je daar ergens een bron voor dat de Chinese middenklasse de shift maakt van vastgoed naar (Chinese) aandelen? Niet aanvallend bedoeld, uit persoonlijke interesse. Ik lees altijd dat voor de middenklasse vastgoed de gouden graal is/was, en voor rijke Chinezen, buitenlands vastgoed.

Profire doet het schitterend. +17% op 1 maand tijd 🔥.
Aan iedereen die mijn tip gevolgd heeft: proficiat!
Aan iedereen die nog niet gevolgd heeft: er is nog stijgingspotentieel tot 3-5$.
Geen 3-5$, maar blijkbaar 2,5$. Wordt overgenomen 🚀. +46% vandaag. Weer een Gassy tip die vlamt!

Positie in SOFI genomen. Ondanks uitstekende Q3 resultaten met wederom mooie groei, staat het -11% bij opening nasdaq. 750k nieuwe klanten, 30% groei en vooral: 50% revenue nu van fintech waar op termijn veel meer inzit dan louter "een bank" zijn.

En nu ga ik opnieuw the intelligent investor lezen want te veel aan het speculeren :))

Positie in SOFI genomen. Ondanks uitstekende Q3 resultaten met wederom mooie groei, staat het -11% bij opening nasdaq. 750k nieuwe klanten, 30% groei en vooral: 50% revenue nu van fintech waar op termijn veel meer inzit dan louter "een bank" zijn.

En nu ga ik opnieuw the intelligent investor lezen want te veel aan het speculeren :))
Blijft grappig Sofi

"No news is good.
Good news is bad.
Bad news is worse."

Heb je daar ergens een bron voor dat de Chinese middenklasse de shift maakt van vastgoed naar (Chinese) aandelen? Niet aanvallend bedoeld, uit persoonlijke interesse. Ik lees altijd dat voor de middenklasse vastgoed de gouden graal is/was, en voor rijke Chinezen, buitenlands vastgoed.

Harde en objectieve cijfers daarover zijn niet publiek, maar het is alleszinds de insteek van hun nieuwe policy. Zie artikel. Het is opvallend wat een bocht Xi maakt ivgl met de afkeer van vroeger tov speculanten die winst maken op de beurs. Zijn afkeer was net de reden om het niet te doen vroeger, nu dat aan het keren is, is de risk/reward pakken hoger geworden.

Zou mijn volgende hoogvlieger Just eat takeaway (JET) zijn? Ik denk vroeg of laat wel 😊.

Geloof je er nog in? Ik hou ze bij maar is een aandeel waar er amper iets in beweegt, en als het al beweegt is het naar beneden… Altijd grote verwachtingen met de kwartaalresultaten maar ze maken het nooit waar. Nog steeds fee cap in NY en nog steeds Grubhub in de portefeuille.

Zag vandaag plots dat mijn portefeuille sterk was gedaald, blijkt dat dat komt omdat OCI (was 15% van portefeuille) een kapitaalvermindering uitgekeerd heeft als dividend en de broker daar 30% zelf van inhoudt voor roerende voorheffing ?

Dat is wel heel zuur zeg… daar valt niks aan te doen neem ik aan?
Wij danken je om je flink mee de staatskas te spijsen 😛

Now seriously, nee niks aan te doen, behalve de 800 euro dividend aangeven in je personenbelasting (x2 indien getrouwd)

Is de hoofdreden dat velebn hier op dit forum uit D’Ieteren gestapt zijn want daar gaat exact hetzelfde gebeuren binnenkort

Wij danken je om je flink mee de staatskas te spijsen 😛

Now seriously, nee niks aan te doen, behalve de 800 euro dividend aangeven in je personenbelasting (x2 indien getrouwd)

Is de hoofdreden dat velebn hier op dit forum uit D’Ieteren gestapt zijn want daar gaat exact hetzelfde gebeuren binnenkort
Ja dat was voor mij echt eentje dat ik al enkele jaren bijhield, dan check je niet elke dag updates hierrond natuurlijk (enfin ik toch niet😛), anders had ik het al verkocht

Terug
Bovenaan