Kleine Beursfeiten

Ai. Ben blij dat ik het dan op 13/09/2024 aan 39,58$ verkocht heb. Wou niet houden tot beslissing, maar wel de aanloop erop. Had initieel 44$ gehoopt, maar dat was het niet geworden.
Misschien niet slecht om de complete paniek morgen te kopen?

Staat natuurlijk laag nu, maar is hetzelfde verhaal als bij een Kering (oa Gucci), Burberry, Zegna, etc.
Een sterk terugvallende vraag voor hun producten en beurskoersen die zijn ineengestort. Geen idee of Capri aan $20 een betere of slechtere aankoop is dan 1 van die andere namen.

Alleen de echte luxehuizen type Hermes, LVMH en Brunello Cucinelli doet het nog vrij OK.

Ik ga momenteel gewoon bijhouden. Even afwachten wat ze nu van plan zijn, en dan zien we verder.

Microsoft mag gewoon verder doen met hun anti-competitive, monopolistische bundling tactics en Tapestry zou Capri niet mogen overnemen in een competitieve markt met veel nieuwe spelers en via e-commerce lagere barriers to enter en scale dan in het verleden.

Vreemd.

Maar totaal onvoorspelbaar, daarom geloof ik persoonlijk niet echt in de merger arbitrage strategie. De kans dat je de outcome beter kunt voorspellen dan de markt lijkt me heel miniem. Leuk als je een gokje wilt wagen, maar meer dan een gok is het imo niet.

Buy the dip. Gaat nu echt elk moment uitbodemen. :wallbash:

I said it before and I'll say it again: X-fab is dogshit. Je had ook op elk willekeurig moment de index kunnen kopen en nu positief staan.
Zelfs met dogshit valt vroeg of laat geld te verdienen. Maar… not yet. Als XFAB deze maand aan 3,37€ geraakt zou zijn, zou ik gekocht hebben. Maar, not yet. Op naar volgende maand en aangepast target.

Zijn er hier nog kopers voor GIMV? Naam kwam net uit een screener hier en zie wat Posts omtrent het aandeel in het verleden. Interessant om in te stappen? Staan zo te zien aan historisch lage P/BV.

EDIT: ben niet overtuigd, uitstaande aandelen nemen elk jaar toe, over afgelopen 10 jaar is aandelen prijs gezakt van 46 euro naar 39 euro maar je kreeg wel 25 euro dividend - dat is niet genoeg rendement.

Laatst bewerkt:
Een goede risk/reward entry point. Of je dat “geluk” mag noemen maak je er zelf maar van 🙈.
Binnenkort gaan er nog vragen komen over mijn “glazen bol” omtrent palladium en paypal 🙈.
Na het schot in de roos mbt BABA, is nu palladium aan de beurt. Palladium nu +15% sinds aanbeveling 1 maand geleden. Af en toe toch ook goede tips van Gassy 🚀.

Maar neen man. "Lange termijn, lange termijn", al sinds eind vorig jaar hier. Dit jaar is bijna gedaan en ze verlagen de outlook weeral. Jij verwacht nog een grote upswing voor elektrische autos ja? Shit revenue, shit winst, shit fcf, 0,0 dividend/buybacks. Dogshit bedrijf, dikke value trap.

Throw out the trash en koop er Paypal mee.
Al sinds eind vorig jaar. Holy
Lang termijn is 5-10 jaar. Niet een jaartje geleden.

Inderdaad, al zou het passeren, betwijfel dat Microsoft zich er veel zou aanschaffen. Maar het toont het sentiment errond... En dit zal bij andere bedrijven misschien ook wel naar boven komen.

Even naar de feiten kijken: sp500 de laatste 4 jaar - zou dat onder Trump beter of slechter geweest zijn?

Weinig verschil denk ik? Presidenten hebben wel een impact in de zin dat ze bepaalde sectoren meer steun geven, maar de impact van de wereldeconomie weegt nog altijd het meest door op de algemene prestatie van zo'n indexen. De tech boom zou denk ik niet veel anders geweest zijn met een andere president in de VS.

Wave 3/4 is begonnen. NIO, BABA en BEKE zijn mijn top performers. Er zijn daar ontzettend grote opportuniteiten te nemen, de waardering is hallucinant laag tov US large caps.

Risk/reward een nobrainer voor mij.

True - maar die info is niet nieuw natuurlijk, je moet zelfs zo ver niet gaan kijken: Lotus was 10 jaar geleden héél duur, de koers is ontploft sindsdien. Om zomaar even all -in China te gaan: no thx - maar wat blootstelling kan geen kwaad.

Terug
Bovenaan