Kleine Beursfeiten

Afwachten wat Israel gaat doen : Analysts predict that a major strike could remove 1.5 million barrels per day of Iranian crude from the market, while disruptions in the Strait of Hormuz could increase oil prices by as much as $28/bbl.
Gaat misschien nog interessant worden om terug in te stappen in schalieolie....
Of misschien interessant om OXY aan 60-65$ terug te kopen 🤔.

Fantastische tips altijd! Maar je stapt soms ook te vroeg uit - denk aan FCNCA of UBS.
Die waren op margin, dat is altijd ferm opletten.
Voor fcnca (Een zekere 60% met 0 risico) moest ik uit mijn oxy positie gestapt zijn, dat was een dikke fout.

Is het geen idee om meer met position sizing te spelen? (E.g. de helft van de hand te doen of x% positie te houden voor een bedrag dat je niets uitmaakt?)
Als het niet goed genoeg is voor 15% van de portefeuille, is het ook niet goed genoeg voor 7%.

En ik ga niet alles realtime delen hé. Misschien heb ik Beke/Siri terug, misschien niet. Soms verander ik een halve dag later van gedacht, als ik merk dat ik mij sporadisch weer laat vangen van op macro te investeren ipv puur op waardering.

En ik ga niet alles realtime delen hé. Misschien heb ik Beke/Siri terug, misschien niet. Soms verander ik een halve dag later van gedacht, als ik merk dat ik mij sporadisch weer laat vangen van op macro te investeren ipv puur op waardering.
Ik begrijp je helemaal. Maar tussen de lijnen lees ik dus dat je het terug hebt, maar dat je jojo trades niet wil delen, omdat dat “amateuristisch” over komt.

Om het eens heel direct te vragen: specifieke/meerdere redenen waarom? Als je dat wil delen uiteraard.

Niet de bedoeling een polemiek te starten, iedereen is vrij al dan niet te posten en er zijn best nog wat leden met duidelijk véél meer kennis en inzicht (dan de gemiddelde belegger hier) die (helaas) weinig posten maar wel consistent sterke resultaten boeken. Cru zou je kunnen stellen dat het handig is voor freeloaders - maar ik geloof niet dat dit een reden zou kunnen zijn om het niet te doen, het is immers ook een compliment.

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel straf dat de brede indexen niet corrigeren, al dan niet tijdelijk, met de huidige escalatie in Midden-Oosten. Zeker als olie potentieel gaat pieken zou dit toch effect hebben op de rest vd markt....

Ik vind het wel straf dat de brede indexen niet corrigeren, al dan niet tijdelijk, met de huidige escalatie in Midden-Oosten. Zeker als olie potentieel gaat pieken zou dit toch effect hebben op de rest vd markt....
Olie piekt ook niet. Er gebeurt gewoon niks.

Heeft er hier iemand meer inzicht in de fundamentale case voor Just Eat Takeaway? Heb het idee dat dit het komende half jaar naar +/-25€ kan gaan, maar kan iemand dat fundamenteel al dan niet bevestigen/ontkrachten?

Ik denk dat Israël (lees: US) enkel maar olie zal targetten als men genoeg zekerheid heeft dat het geen impact heeft op hun (lees: als ze genoeg zekerheid hebben dat bondgenoten de supply van Iran kunnen overnemen op korte termijn). Strategic Oil Reserve staat nog altijd laag en verkiezingen komen er aan.

Fantastische tips altijd! Maar je stapt soms ook te vroeg uit - denk aan FCNCA of UBS. Is het geen idee om meer met position sizing te spelen? (E.g. de helft van de hand te doen of x% positie te houden voor een bedrag dat je niets uitmaakt?)
Of een kleinere positie met opties nemen, minder kapitaal intensief en meer winst (maar meer risico natuurlijk)

Betrap ik mezelf ook nog veel teveel op en meestal kost me dit telkens wel iets...

Heeft er hier iemand meer inzicht in de fundamentale case voor Just Eat Takeaway? Heb het idee dat dit het komende half jaar naar +/-25€ kan gaan, maar kan iemand dat fundamenteel al dan niet bevestigen/ontkrachten?

Geen verrassende inzichten maar ik zie daar weinig reden om hoopvol te zijn: 4 jaar op een rij verlieslatend, negative EBIT en zelfs meestal negatieve EBITDA, krimpende top line als ik naar de cijfers op yahoo finance kijk. Wel een algemeen thema in die sector maar dat maakt de sector of dat bedrijf niet interessanter.

Wel veel plannen voor internationale expansie maar dat is altijd het plan voor bedrijven die in hun core markets nauwelijks winstgevend zijn: zoveel mogelijk expansie - vaak gevolgd door contractie na een paar jaar wanneer ze merken dat die andere markten nog moeilijker zijn om rendabel te krijgen...

My 2 cents: dan steek ik mijn geld liever in een goed draaiend en groeiend bedrijf in een sector waar ik meer (r)evolutie verwacht, bv. een ASML of een Amazon om er maar 2 te noemen.

Hier een mooie quote die ik tegenkwam:
“If you want to be in the top 10% of profitable traders, don’t expect 90% of traders to understand what you’re doing.”

Geen verrassende inzichten maar ik zie daar weinig reden om hoopvol te zijn: 4 jaar op een rij verlieslatend, negative EBIT en zelfs meestal negatieve EBITDA, krimpende top line als ik naar de cijfers op yahoo finance kijk. Wel een algemeen thema in die sector maar dat maakt de sector of dat bedrijf niet interessanter.

Wel veel plannen voor internationale expansie maar dat is altijd het plan voor bedrijven die in hun core markets nauwelijks winstgevend zijn: zoveel mogelijk expansie - vaak gevolgd door contractie na een paar jaar wanneer ze merken dat die andere markten nog moeilijker zijn om rendabel te krijgen...

My 2 cents: dan steek ik mijn geld liever in een goed draaiend en groeiend bedrijf in een sector waar ik meer (r)evolutie verwacht, bv. een ASML of een Amazon om er maar 2 te noemen.
Bedankt voor je info. Heb een positie sinds 27/09 en was aan het twijfelen om eventueel uit te breiden. Huidige positie is ook ok, dus ga ik wat voorzichtiger tewerk naar mijn doel 😀. Mogelijk dat ik weer iets “weet” dat de komende dagen/weken moet uitkomen 😏.

Laatst bewerkt:
Hier een mooie quote die ik tegenkwam:
“If you want to be in the top 10% of profitable traders, don’t expect 90% of traders to understand what you’re doing.”
Hoewel het goed klinkt, klopt dit natuurlijk niet want als iets een goed idee is zou het vrij evident moeten zijn om uit te leggen waarom dat zo is. Het lijkt mij vooral een quote van iemand die zijn geld verdient door onorthodoxe beleggingsstrategieën te verkopen, en er alle baat bij heeft dat er niet te veel kritische doorlichting komt

Ik maak mij gewoon de bedenking : hun app is veel slechter dan Uber Eats. En Uber is wel redelijk bezig met een soort van ecosysteem uit te bouwen met taxis, scooters, steps en delivery.

Als ik zoiets in de praktijk ervaar, ik investeer tegen mijn gevoel én dan verlies ik effectief... Dat is ne zure.

Spirit airlines (SAVE) voorspelbaar richting faillissement na afspringen overname.

Had beter een shortje geplaatst.

Ik stond erbij en keek ernaar; precies nogal dikwijls de afgelopen 2 jaar.
Die short had nochtans sinds jouw bericht ook goed kunnen renderen (x4 meer waard want meer dan 80% gezakt sindsdien)...Faillissement incoming.

Terug
Bovenaan