Kleine Beursfeiten

Je kan ook doen zoals ik. Ik laat de bank mijn geld beleggen in aandelen, obligaties enzovoort. Ik heb daar een beleggingsadviseur voor.
Zo kan je zonder ervaring/kennis/tijd toch meer geld uit je spaargeld halen.
Er komen wel wat kosten bij, maar die haal je er wel altijd gemakkelijk terug uit.
Die laatste zin is ronduit verkeerd, tenzij je anders niet beleggen bedoelt.

Is iemand die degelijke AI tools heeft gevonden om stocks fundamenteel te analyseren? Ik heb al wat geprobeerd met Chat GPT waarbij ik dan quarterly earnings statements upload en hem vraag om een samenvatting te geven, maar hij herkauwt gewoon de bullet points. Ik heb perplexity ai gebruikt, die was iets beter, maar echt indrukwekkend is het toch niet.

Gevolg: je bent best constant 100% invested.

Ik doe dus hetzelfde als @FernandoFreecashflow . Heel mijn vermogen zit in aandelen (een ETF). Ik heb enkel een paar duizend euro in reserve voor moest ik mijn job verliezen of er zijn onverwacht grote kosten. Ik trade niet, ik verkoop niet, ik koop enkel maar bij. Vorig jaar heb ik op jaareinde een lijst van mijn transacties gepost, dat zal ik dit jaar weer doen.

Ik slaap met deze allocatie zeer goed. Garmin gaf mij vannacht een slaapscore van 92/100. Ik heb een paar duizend euro cash voor moest ik opeens acuut geld nodig hebben. Al de rest heb ik niet nodig. …
Ja I know, maar de beperkte positie van cege zal in absolute cijfers nog steeds meer zijn dan mijn volledige portfolio 😂 en ikzelf doe het ook maar met een bedrag dat geen impact heeft als ik het volledig kwijt ben, dus worst case gaat het naar 0, ben ik een beetje geld kwijt dat geen materieel verschil maakt voor me maar heb ik toch nog eens mijn eigen gedacht gedaan/mijn innerlijke contrarian gevoed
Geloofwaardig. Wel een mooie multi citate bij elkaar!

De vogelpik-index (IWDA) staat na 7 jaar op 115%.
Een 60/40 aandelen/bond ETF staat op 70%.
Ik was zo gewoon geraakt aan je afbeelding - moet ik weer tijd investeren om deze te leren herkennen tijdens de massa aan berichten hier 🥲

Als naar mijn effecten rekening kijk zit ik op dat ene pakket na 7 jaar op 41% winst...

Je hebt 7 jaar weggegooid - dat realiseren gaat enorm frustrerend zijn, maar niks is verloren! Sta open voor nieuwe info en lees je in over index beleggen (en ja je bank gaat dat niet aanbevelen)

Ik had het ook niet door dat die post van JanusDR kwam, door die nieuwe afbeelding
Ik zag mijn avatar en vond het precies toch maar onnozel.
Maar nu ik mijn nieuwe op de pc zag, lijkt het ook maar onnozel.

Nooit geweten dat Janus echt een betekenis had. Pas gemerkt toen ik het daarnet intypte in Google images en blijkbaar is dat 1 of andere god, dus nu die avatar genomen.
Nochtans Latijn gedaan, raar dat ik dat niet wist. Ofwel zat het nog vaag in mijn onderbewustzijn :)

God van het zaaien en oogsten dan nog. Kan geen toeval zijn, tijd om meer dollars te oogsten!! 😄

Ik zag mijn avatar en vond het precies toch maar onnozel.
Maar nu ik mijn nieuwe op de pc zag, lijkt het ook maar onnozel.

Nooit geweten dat Janus echt een betekenis had. Pas gemerkt toen ik het daarnet intypte in Google images en blijkbaar is dat 1 of andere god, dus nu die avatar genomen.
Nochtans Latijn gedaan, raar dat ik dat niet wist. Ofwel zat het nog vaag in mijn onderbewustzijn :)

God van het zaaien en oogsten dan nog. Kan geen toeval zijn, tijd om meer dollars te oogsten!! 😄

Hmmm :thinking:

Ik zou op Lynx een aankoop order willen plaatsen dat pas effectief in gang schiet als het aandeel plots snel stijgt
Het omgekeerde van een trailing sell order

Kan dat ook gewoon via trail?

Ik zou op Lynx een aankoop order willen plaatsen dat pas effectief in gang schiet als het aandeel plots snel stijgt
Als het aandeel stijgt boven een bepaalde prijs in €? Dan zet je gewoon een limit order?

Het omgekeerde van een trailing sell order
Kan dat ook gewoon via trail?
Ik weet wat je bedoelt, maar volgens mij bestaat dat niet (ik heb het toch nog nooit gezien).
Trailing stops (buy/sell) worden typisch gebruikt nadat je een positie in een aandeel hebt, niet om de entry te initiëren.

Positie $BEKE teruggekocht aan 23.1.

Cijfers over tweedehandsverkopen die uitkwamen dit weekend waren indrukwekkend.
Samen met het feit dat de nieuwbouwverkopen niet slechter kunnen, betekent dit dat de earnings alleen maar ferm zullen stijgen komende kwartalen.

Laatst bewerkt:
Positie $BEKE teruggekocht aan 23.1.

Cijfers over tweedehandsverkopen die uitkwamen dit weekend waren indrukwekkend.
Samen met het feit dat de nieuwbouwverkopen niet slechter kunnen, betekent dit dat de earnings alleen maar ferm zullen stijgen komende kwartalen.

Hoeveel % van port?

Terug
Bovenaan