Kleine Beursfeiten

Hoeveel rek zit er op zoiets? Kwestie van geen lotus bakeries te missen. :unsure:

De cijfers YoY zien er op de oppervlakte niet fenomenaal uit maar ik heb geen details bekeken.

Ik merk toch ook een toename van de interesse in 'spritzen'. Vooral Aperol dan. Ook actieve marketing aan het voeren
Ik snap het niet goed, aperols drink ik toch zeker al goed 8a10 jaar.
Toch al goed 5 jaar dat je dat makkelijk overal vindt, dit is toch echt niets van dit jaar.
Hoelang is er al een aperol stage op pkp etc?

Ik merk toch ook een toename van de interesse in 'spritzen'. Vooral Aperol dan. Ook actieve marketing aan het voeren
Spritzen is altijd fijn. De drankjes ook.

Soit, even door de merken onder de Campari group gegaan. 95% daarvan is stront die ge vermijdt in de rekken. Campari zelf is ook totaal niet te zuipen, voor mij persoonlijk. Alles wat bitter is nekt mij instant want bittere smaken overheersen voor mij immens hard. Ik kan dan ook geen witloof vreten, op geen enkele manier.

Maar Aperol Spritz is inderdaad lekker én populair. Verder zitten er ook Bulldog Gin en Crodino in. Maar dat is het zowat. Of mis ik hier nog andere drankjes die immens populair aan het worden zijn? Averna vind ik ook nog wel leuk soms, maar dat is omdat ik een Siciliaanse schoonfamilie heb. Ik heb dat elkders nog nooit zien gedronken worden.

Spritzen is altijd fijn. De drankjes ook.

Soit, even door de merken onder de Campari group gegaan. 95% daarvan is stront die ge vermijdt in de rekken. Campari zelf is ook totaal niet te zuipen, voor mij persoonlijk. Alles wat bitter is nekt mij instant want bittere smaken overheersen voor mij immens hard. Ik kan dan ook geen witloof vreten, op geen enkele manier.

Maar Aperol Spritz is inderdaad lekker én populair. Verder zitten er ook Bulldog Gin en Crodino in. Maar dat is het zowat. Of mis ik hier nog andere drankjes die immens populair aan het worden zijn? Averna vind ik ook nog wel leuk soms, maar dat is omdat ik een Siciliaanse schoonfamilie heb. Ik heb dat elkders nog nooit zien gedronken worden.
Dat is voorkeur en persoonlijke smaak natuurlijk.
Bij mij zijn dat toch net favorieten: campari tonic & negroni, heel soms een campari orange, ...

Ik snap het niet goed, aperols drink ik toch zeker al goed 8a10 jaar.
Toch al goed 5 jaar dat je dat makkelijk overal vindt, dit is toch echt niets van dit jaar.
Hoelang is er al een aperol stage op pkp etc?
Dit jaar ook op werchter en andere festivals. Toch veel meer promo rond. Op vakantie in Kroatie ook veel reclame van gezien.
Lijkt een beetje op de hype van de Gin die eigenlijk nooit meer weggegaan is.
Gin werd ineens door iedereen gemaakt. Aperol is toch moeilijker om na te maken en verkocht te krijgen denk ik.
Ride de wave zou ik zeggen :)

Campari vind ik nog wel OK maar ge moet er voor zijn, en 't is ook niet iets dat ik elke avond zou kunnen drinken, bij manier van spreken. Bulldog gin is ook niet slecht. Aperol geen idee eigenlijk, nog nooit gedronken, dat lijkt mij een afgezwakte versie van Campari te zijn.

Ik heb al jaren Diageo in portefeuille. Zo'n klein % in mijn portefeuille dat ik het eigenlijk amper of niet opvolg. Ik zie dividend wel gestort worden.
Maar het is niet dat de spirits markt opeens voor een jarenlange groeitrend staat. Want dan was deze zeker ook omhoog gegaan ipv -10% YTD.

Levergevoel, aka je zuipt u te pletter aan Spritzke's dan?

Diageo kampt inderdaad met serieus dalende volumes in verschillende spirits markten, ook in whisk(e)y, ik dacht dat rum ook behoorlijk gedaald was wereldwijd, net het segment waar ze wat dure overnames in gedaan hebben.
Lijkt trouwens een algemeen gegeven, gelijkaardige koersevoluties bij Ricard, Brown-Forman,... - je kan bijna de koersgrafieken van de laatste 5 jaar bovenop elkaar leggen.

Verdomme gaat MR toch breken voor die meerwaardebelasting?
Stel je belegt 1000 euro aan 10%nettorendement
Na 1 jaar 1100, na 2 jaar 1210

Je krijgt netto 100 euro meer en belegt dat
Na 1 jaar 1210, na 2 jaar 1331

Verkoop meerwaarde 30 euro eraf hou je nog altijd meer over he

of ik moet ergens me misrekenen

Ik heb hier iemand rondlopen thuis die in de sector werkt.

Het vet lijkt wat vat de soep. Management is ook wat out of ideas om omzet op te krikken. Dus het is cut cut cut aan de cost side. Lijkt me niet bevorderlijk voor kwaliteit en markt in het algemeen.

Als semi alcoholist: campari spritz zit in de lift, en negroni’s zijn populairder dan ooit.

Bulldog gin is meh, crodino is ideaal als mixer voor alcoholvrije dranken. (Zwangere vrouwen etc) maar lijkt me nu niet iets wat ik meer of minder zie.

Soit, ik kan enkel spreken over wat ik in mijn omgeving zie en in mijn nogal uitgebreid netwerk van mensen die in de horeca werken. (Fine dining restaurants, maar ook wijnbars en gewone cafés)

Ik begrijp de aankoop.

Ik moet eens dringend mijn portefuille opnieuw bekijken. Ik zit met veel teveel overlaps en voor een (te?) groot deel in Amerikaanse tech.

Wat heb ik momenteel in mijn portefuille:

- Alibaba
- Adyen
- Alphabet
- Amazon
- Apple
- ASML
- Berkshire Hathaway
- Just Eat Takeaway
- Meta
- Microsoft
- NVIDIA
- Tesla

- iShares Core MSCI EM ETF
- iShares Core MSCI World ETF
- Vanguard FTSE All-world ETF
- Vanguard S&P 500 ETF

Waarbij ik voor 50% in ETF's zit, 45% in losse aandelen en 5% in Crypto. Maar mijn portfolio is historisch gegroeid naar vooral Tech en vooral Amerikaans. Momenteel 36% in tech, 17% in luxegoederen. Totaal 68% in Amerika.

Waarom heb je world ETF en S&P500 ETF ? performance zo goed als hetzelfde.

Je aparte stocks zijn 25-50% van IWDA.

Kunt gewoon alles elimineren en 50% IWDA 50% Berkshire doen.

Waarom heb je world ETF en S&P500 ETF ? performance zo goed als hetzelfde. 25-50% is je portefeuille...
Historisch gegroeid, maar ik besef dat het niet ideaal is. Vandaar dus exact de bedenking :)

Zelfde opmerking met de losse aandelen. Van groeibedrijven kan je nog zeggen dat je aandeel wil verhogen in specifieke bedrijven waarin je gelooft, maar bedrijven zoals Microsoft, Apple, etc zijn ook al voldoende gecoverd in ETF's.

Just Eat en Tesla zijn de 'spielerei'-aandelen, maar heb ik voorlopig geen vertrouwen meer in.

Wereldwijd wordt er minder sterke alcohol gedronken? Ik zie nu niet zo'n sterke groei van die zaken.

En ik denk dat dure drankjes het eerste is wat opgegeven wordt door consumenten.
Ik drink ook wel eens graag een aperol spritz op een warme dag maar 10 euro betalen hiervoor op een terras is mij teveel :p

Diageo. Wie drinkt er nog Smirnoff, Gordon's, JW, Captain Morgan, Guinness, Baileys,,... Toch allemaal brands die niet meer "hip" zijn in mijn ogen of toch eens een goeie marketing campagne nodig hebben. (Safari is al verkocht blijkbaar :p.)

Ecopetrol Loses Two Board Members on Occidental Oil Deal Fallout​

• Colombian President Petro has proposed a ban on fracking
  • Ecopetrol abandoned $3.6 billion deal to buy Permian assets

Terug
Bovenaan