Kleine Beursfeiten

beursgerelateerd vraagje, weet wel niet of het 100% voor hier is.

Op het werk hebben ze een GSIP, waarbij je een deel van je loon als shares kan laten uitbetalen. Tot 3% geeft het bedrijf je er nog eens hetzelfde percentage 'gratis' bovenop.

toen ik hier begon had ik dat niet echt bekeken, ik wou gewoon harde cash krijgen (shares zijn van 110 naar 250 gegaan sindsdien :()
nu de laatste 5 jaar fluctueert het echt enorm van van 250 naar 270 naar 210. Ik weet dat je het long term moet zien en enkel het bedrag telt wanneer je het wil afhalen. maar met de 'extra' 3 % per jaar van de werkgever uit lijkt het me toch nog steeds interessant om daar in te stappen, ondanks het plateau waarop het aandeel de laaste jaren staat.

zijn zo'n programma's over het algemeen interessant om in mee te stappen?
mensen bevuilen zich voor 2-3% spaarboeken.

Bij ons kopen ze om de 6mnd. Dus gemiddelde holding period is ~3mnd (5 4 3 2 1 0). 15%. Dag nadien kan je verkopen en uitcashen. Zelfs met vlakke koers, 60% jaarlijks rendement... Bij ons wordt de korting belast, OK. Nog 30% rendement...

Ik HODL die stocks als hedge voor mijn bonus aandelen waar ik belastingen op betaal bij vesting. Mijn Excelleke zegt me "64312 winst" sinds ik ermee gestart ben 7y geleden. Tax free :love:

Edit: Zoals @parabellum dus zegt

Je moet ze inderdaad 5 jaar bijhouden tenzij je financial hardship kan aantonen. mss toch eens kijken om er mee in te stappen, ondanks de fluctuerende koers van het bedrijf.

Jammer dat ik er niet van in het begin mee begonnen ben, maar lager loon, jeugdigheid en hindsight 20/20 zeker.

Bedankt voor de additonele info alvast :)

NVDA: zit er dik in dat dit spel gewoon nog in het groen eindigt vandaag.
EU tech trok er zich vanmorgen ook al niets van aan.
A lot of fuzz about nothing dus.

beursgerelateerd vraagje, weet wel niet of het 100% voor hier is.

Op het werk hebben ze een GSIP, waarbij je een deel van je loon als shares kan laten uitbetalen. Tot 3% geeft het bedrijf je er nog eens hetzelfde percentage 'gratis' bovenop.

toen ik hier begon had ik dat niet echt bekeken, ik wou gewoon harde cash krijgen (shares zijn van 110 naar 250 gegaan sindsdien :()
nu de laatste 5 jaar fluctueert het echt enorm van van 250 naar 270 naar 210. Ik weet dat je het long term moet zien en enkel het bedrag telt wanneer je het wil afhalen. maar met de 'extra' 3 % per jaar van de werkgever uit lijkt het me toch nog steeds interessant om daar in te stappen, ondanks het plateau waarop het aandeel de laaste jaren staat.

zijn zo'n programma's over het algemeen interessant om in mee te stappen?

Lijkt me met die 3% er bovenop zeker de moeite, toch als je de cash 5 jaar verwacht te kunnen missen. Het feit dat het bedrijf je inleg verdubbelt, is een mooie buffer voor fluctuaties van -20% of -30%, zelfs op zo'n laag punt zou je er een mooie winst aan moeten overhouden.

Bij mijn vorig werk was de korting 15%, was zwaar belast maar dat kwam nog neer op 5% netto voordeel bovenop eventuele koerswinst, onmiddellijk verkoopbaar. Altijd voor het maximum gedaan en pas een deel verkocht toen ik daar vertrok en door koersstijgingen die positie wat teveel geworden was voor aandelen van 1 bedrijf.

Ulta officieel een value trap, be warned. Comparable store sales negatief terwijl de US consument sterk is, big red flag. Kapitaalallocatie is ook shit, veel te weinig buybacks, te veel nieuwe stores die te weinig gaan opbrengen. Historische ROCE is waarschijnlijk totaal onhaalbaar geworden nu en ze lopen precies wat achter de feiten aan. Communicatie van het MGMT ook maar zwakjes.
Zouden nog wat van de Fernando kunnen leren als ge het mij vraagt.
Dus uw aandelen verkocht?

Ulta officieel een value trap, be warned. Comparable store sales negatief terwijl de US consument sterk is, big red flag. Kapitaalallocatie is ook shit, veel te weinig buybacks, te veel nieuwe stores die te weinig gaan opbrengen. Historische ROCE is waarschijnlijk totaal onhaalbaar geworden nu en ze lopen precies wat achter de feiten aan. Communicatie van het MGMT ook maar zwakjes.
Zouden nog wat van de Fernando kunnen leren als ge het mij vraagt.

Wat zijn uw bronnen van “sterke US consument”?

Stond gisteren in de Flair?

Retail sales MoM 1% omhoog. Earnings van WMT, TGT, etc..
Consumer sentiment.

Typisch, ik zeg net mijn flair abonnement op vorige maand omdat ik het niet nuttig vond. Altijd hetzelfde - wat een pech in het leven. Ik zei het hier thuis nog, ge gaat zien, volgende maand gaat er iets nuttig in staan.

Dus YoY sales < inflatie - maar dat is goed nieuws zeg je? Dat wilt toch zeggen dat volumes zakken? Dat is goed nieuws zeg je?

Trouwens ook genoeg gelezen in earning reports dat consument voorzichtig is geworden (e.g. Disney over park business).

Consumer sentiment 79.4 eind Q1 en 68.2 eind Q2.

(Ik zou veel liever hebben dat er wat meer respect zou zijn op het forum. Maar ja te veel paljassen hier die zich verstoppen achter de anonimiteit van het www)

Laatst bewerkt:
Typisch, ik zeg net mijn flair abonnement op vorige maand omdat ik het niet nuttig vond. Altijd hetzelfde - wat een pech in het leven. Ik zei het hier thuis nog, ge gaat zien, volgende maand gaat er iets nuttig in staan.

Dus YoY sales < inflatie - maar dat is goed nieuws zeg je? Dat wilt toch zeggen dat volumes zakken? Dat is goed nieuws zeg je?

Trouwens ook genoeg gelezen in earning reports dat consument voorzichtig is geworden (e.g. Disney over park business).

Consumer sentiment 79.4 eind Q1 en 68.2 eind Q2.

(Ik zou veel liever hebben dat er wat meer respect zou zijn op het forum. Maar ja te veel paljassen hier die zich verstoppen achter de anonimiteit van het www)
Retail sales yoy is 2,7% en pce is 2,5% ( wat de FED gebruikt, CPI kan ook dan is het 2,9%) dus wat je zegt klopt amper tenzij je gaat kommaneuken.
Disney heeft het moeilijk omdat het een shitholebedrijf is geworden, niet door consumer weakness.
Consumer sentiment is 2% lager dan een jaar geleden wow we gaan allemaal bankrupt :rofl:

Ofwel wachten tot Buffet sterft? Om dan in te stappen in de crash van BRKB :unsure:

Ondertussen blijft Polestar ook maar gaan voorlopig, blij dat mijn shitstocks soms eens renderen.

vnfmkWQ.jpeg

Retail sales yoy is 2,7% en pce is 2,5% ( wat de FED gebruikt, CPI kan ook dan is het 2,9%) dus wat je zegt klopt amper tenzij je gaat kommaneuken.
Disney heeft het moeilijk omdat het een shitholebedrijf is geworden, niet door consumer weakness.
Consumer sentiment is 2% lager dan een jaar geleden wow we gaan allemaal bankrupt :rofl:

Ik vraag: wat zijn uw bronnen om te zeggen “sterke US consument”

Jij antwoordt:
- sterke retail sales - die liggen onder inflatie
- hoog consumenten sentiment - die negatieve trend toont tov vorig kwartaal

Mijn excuses dat ik je argumenten dus niet snap.

Park business van Disney is shit? - ok dan!

In hetzelfde lijstje ook nog Tubize vs UCB - toch ook een aardige kloof.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan