cege
Well-known member
mensen bevuilen zich voor 2-3% spaarboeken.beursgerelateerd vraagje, weet wel niet of het 100% voor hier is.
Op het werk hebben ze een GSIP, waarbij je een deel van je loon als shares kan laten uitbetalen. Tot 3% geeft het bedrijf je er nog eens hetzelfde percentage 'gratis' bovenop.
toen ik hier begon had ik dat niet echt bekeken, ik wou gewoon harde cash krijgen (shares zijn van 110 naar 250 gegaan sindsdien)
nu de laatste 5 jaar fluctueert het echt enorm van van 250 naar 270 naar 210. Ik weet dat je het long term moet zien en enkel het bedrag telt wanneer je het wil afhalen. maar met de 'extra' 3 % per jaar van de werkgever uit lijkt het me toch nog steeds interessant om daar in te stappen, ondanks het plateau waarop het aandeel de laaste jaren staat.
zijn zo'n programma's over het algemeen interessant om in mee te stappen?
Bij ons kopen ze om de 6mnd. Dus gemiddelde holding period is ~3mnd (5 4 3 2 1 0). 15%. Dag nadien kan je verkopen en uitcashen. Zelfs met vlakke koers, 60% jaarlijks rendement... Bij ons wordt de korting belast, OK. Nog 30% rendement...
Ik HODL die stocks als hedge voor mijn bonus aandelen waar ik belastingen op betaal bij vesting. Mijn Excelleke zegt me "64312 winst" sinds ik ermee gestart ben 7y geleden. Tax free

Edit: Zoals @parabellum dus zegt
)

.